Hoeveel mama's gaan even weg?

Moeilijk hoor. Ik kan me voorstellen als we nog een hond hadden dat ik dan wel even een rondje om zou gaan met de hond. Ik merk wel dat ik nu wat makkelijker word. In het begin durfde in nog niet de brieven uit de brievenbus te halen maar nu zet ik rustig de container buiten en dan ben ik toch wel 5 minuten bezig. Overdag is het bij ons wat lastig omdat ze niet regelmatig slaapt de ene keer 30 minuten en de andere keer 1.5 uur ik zou daar dus niet op durven te vertrouwen. maar als je kind elke dag hetzelfde slaapt dan zou ik het denk ik wel aan durven om eens een boodschapje te halen maar heb het nog nooit gedaan en zou het dus niet weten of ik het echt zou durven. Nu ligt ze ook boven lekker te slapen en de babyfoon staat aan maar verder heb ik ook totaal geen idee wat er boven gebeurd tot ze geluid begint te maken.

hoi.

ik zou niets doen waar ik mij niet prettig bij voel! en heel vervelend als ik mensen boos heb gemaakt of wat dan ook… ikzelf ben er gewoon heel fel op tegen en dat is mijn mening! daar vroeg je ook naar in je eerste stukje… die ik overigens wel goed gelezen heb. hoe jullie boos worden om mijn stukje kan ik boos worden als mensen hun kind alleen thuis laten… tja… blijft hetzelfde dan toch…

pris

Ik zou het persoonlijk nooit doen!
Ok de kans dat er iets ernstig gebeurt is klein…
Maar het moet nu toch wel eens gebeuren is die luttele minuutjes.

Ik zou niet degenen willen zijn die aan zijn partner verteld,
‘jah ik was er even niet’

Zo iets zou ik me nooit vergeven, nog te boven komen.
Dus ik pas me wel aan!
Ben tenslotte mama en dat hoort er nu eenmaal bij.

Safety first!

Liefs
Tanja

Lilypie Second Birthday tickers

@ pris, je zegt dat je het eerste berichtje van henriekah goed hebt gelezen!!!
Heb je toch het stukje overgeslagen waarin ze zegt NIET te oordelen over anderen, Jij bent de enige tot nu toe die zo belachelijk reageert. Respecteer mensen, en laat mensen in zijn of haar waarden (je mag even terug gaan lezen, en ja ook ik laat mijn kindje alleen als ik mijn oudste van en naar school breng) Verder heb ik jouw geen verantwoording af te leggen, zeker niet hoe je binnen komt walsen. Ook ik word dan net als henriekah erg boos.

Gr Patries

hallo patries,

jij oordeelt nu net zo goed over mij! en als ik ergens absoluut niet achter sta mag ik best een oordeel geven… ik snap niet dat jullie je zo boos laten maken!! het is mijn mening!!! ik vind het gewoon HEEL erg als mensen hun kindje alleen thuis laten… ik begrijp het gewoon niet! en zal het ook nooit gaan begrijpen…!! oke… dat slecht moederschap dames had ik wel weg kunnen laten, maar dat is wel iets wat ik vind… misschien zijn de moeders in heel veel opzichten een lieve en goede mama, maar ik vind wel dat ze op dat punt dan echt een steekje laten vallen!!! en dat vind IK een hele kwalijke zaak… maar dat is iets wat IK vind en ik snap niet dat als de moeders er hier achter staan (ookal voelen sommige zich er niet prettig bij) zich zo boos laten maken???

pris

@ pris, luister het is natuurlijk prima om er heel fel te zijn, dat was ik voorheen ook. En je bent vrij om vanuit jezelf te spreken te zeggen dat jij dat nooit zou doen omdat dat voor je gevoel gewoon echt niet kan. Prima. Heb ik niks tegen. Maar om te zeggen dat het luiheid is of slecht moederschap gaat gewoon veel te ver. Heeft niks met luiheid te maken , helemaal niks.

Omdat je kennelijk toch niet goed hebt gelezen wil ik het best nog een keer opschrijven aangezien je er in je laatste bericht ook op doorgaat.
Ik een zoontje dat overgevoelig is voor prikkels en nergens anders slaapt dan in bed. Als hij moe wordt leg ik hem gelijk in bed, anders gaat hij compleet over de toeren. Hij heeft 3 slaapjes overdag. Mijn zoon ( 4) gaat naar school en moet gehaald en gebracht worden. Dat zou betekenen dat ik S morgens , tussen de middag en als de school uit is (zo ongeveer dus precies op de ‘slaapjestijden’) dwergje uit zijn diepe zo broodnodige slaap zou moeten halen, waarin hij juist kans krijgt deze prikkels te verwerken. Gelukkig is hij s morgens vaak net wakker en gaat hij dan wel mee.
Zelfs zijn fysio heeft tegen me gezegd dat de rust voor een kindje als hij erg belangrijk is, en de regelmaat. Nou van die rust komt dus niks als ik m 3x of 2 x op een dag uit zijn broodnodige slaap haal, Uit bed, maxicosi in- maxicosi uit. T kind raakt uitgeput en overmoeid, gaat huilen en komt vervolgens niet meer in slaap en dan komen we in een vicieuze circel en hebben we een klein jongetje dat de hele dag huilt omdat hij zo moe is en al de prikkels niet kan verwerken. en het slaapschema erop aan passen kan niet want als hij moe is is hij moe, moeheid kun je niet regelen.Dus hoe zou ik dan zo n slechte moeder zijn als ik hem die rust en regelmaat gun. De school van mijn zoontje is een minuut of twee hiervandaan. Ik pik m op en ben weer thuis, bel mijn zus, moeder of vriendin die allemaal een sleutel van het huis hebben. Als ik na een kwartier a max half uur niet terug bel dat ik er weer ben grijpen ze in. Ik merk dat mijn zoontje sinds hij gewoon lekker kan slapen een heel ander en veel ontspanner en vrolijk mannetje is en dat doet me goed, dat is de reden dat ik hem nog steeds in zijn lekkere bedje laat.En nogmaals, nee lekker voelt het niet om m even alleen te laten. Ik denk dat niemand met een ‘jippie idee’ zijn kind even alleen laat. Maar ik ga het m gewoon niet meer aandoen. 'T arme kind.

Heeft niks met luiheid te maken, kom nou toch gauw, k heb een huishouden, twee kinderen, een hond een konijn, doe een opleiding en kan nog wel even doorgaan. T laatste wat ik ben is lui.
Hond uitlaten doe ik overigens met hem eveneens als boodschappen. Want dat duurt me beiden te lang en dat zou ik echt niet fijn vinden.
Dus ik hoop dat je nu begrijpt dat ik even flip als iemand mij of een ander van de moeders hier een slechte moeder noemt zonder me ooit gezien te hebben. Voor mijn kinderen ga ik door het vuur, k doe alles voor ze, ze zijn mijn wereld. Iedereen hier houdt zielsveel van z’n kinderen en doet haar / zijn uiterste best te doen wat hij / zij denkt dat goed is. K begrijp dat je een fel standpunt hebt, dat hebben d’r wel meer hier, niks mis mee. Die mag je zeker delen. Je mag je oordeel over een onderwerp of standpunt geven maar laat je VERoordeling naar anderen dan achterwege, het is onnodig en nutteloos op die manier een mening neer te zetten, daar win je niks mee . Als je spreekt vanuit je eigen ervaring en uit liefde voor je kinderen en je motivatie om dingen wel of niet te doen zet je anderen misschien aan het denken, en dat is geloof ik dan ook je doel.Maar doe je het vanuit een VERoordeling dan werkt dat alleen averechts.
Zo en nu ga ik wat anders doen!
Fijne avond en slaap lekker allemaal!

Tja en hier dus precies hetzelfde met het naar school brengen van onze oudste, het kan gewoon niet anders en lekker is wat anders.

Slaap lekker henriekah .

Gr Patries

hallo henriekah,

ik kan inderdaad nogal fel reageren en was een beetje overdonderd door de stukjes… ik kan er inderdaad een beetje ‘boos’ om worden. en dat is inderdaad mijn mening. maar je hebt inderdaad ook wel gelijk dat ik dat niet op die manier hoef neer te zetten… heb in het vorige stukje ook gezegd dat ik slecht moederschap achterwege had kunnen houden… allemaal misschien leuke mama’s, maar ik vind misschien niet alle acties even goed. iedereen doet het anders…

pris

ik ervaar precies hetzelfde probleem als Henriekah! mijn kleine is net zo prikkelbaar en misschien heb je gewoon geen ervaring met een huilbaby Pris. misschien is dat de reden waarom je je zo verzet tegen de mening van anderen. het is inderdaad niet uit luiheid, ik moet mijn kleine ook niet zijn bed uithalen voor zulk ongein want dan krijg ik een week vol ellende! en geloof me maar ik ga nooit de deur uit met hem of zonder hem heb het maar 1x gedaan lees op 1e pagina en zelfs dat was een grote frustratie maar ik heb ook geen hond of andere kindjes en boodschappen laat ik mijn man doen na werk. toch kan ik me heel inleven in de situaties van de anderen. had waarschijnlijk precies hetzelfde als Hendriekah gedaan! geen twijfel aan. en dat zeg ik terwijl ik het zelf nooit doe. jammer dat je zo fel reageert soms denken moeders dat ze de beste zijn terwijl ze zelf ook vast wel ergens iets fout doen maar niet durven toe te geven ik vind het al knap van Henriekah dat ze hier eerlijk mee komt en haar pijn met ons deelt. ze zegt toch duidelijk dat ze het eigenlijk niet fijn vind maar het gewoon haast wel op die manier moet doen. we zijn niet allemaal rijk dat onze kinderen van school worden opgehaald door een luxe limo of ons hond wordt uitgelaten door een ander tegen betaling. het liefst zouden we dat doen als we ontzettend rijk waren hahahaha zou je dan zeggen dat we dan wel goede moeders waren? het is gewoon niet anders ik vind dat je je mening best mag uiten en zeggen dat jij het anders zou doen maar geef anderen hierdoor geen schuldgevoel hoop dat je met je laatste bericht eigenlijk aangeeft dat je idd stom bezig was. zo die was hard. maar het moest even.

@pris, waardeer het echt enorm dat je kan toegeven dat je jet misschien toch anders had moeten aanpakken. Doet me erg goed. Ik vind het fijn dat je daar eerlijk in bent en daar win je mijn respect echt mee. (die je waarschijnlijk verder niet nodig hebt, maar toch)
Ik hoop dat je ondanks deze digitale woordenwisseling je wel zult welkom voelen op t forum want net als alle andere moeders ben je dat gewoon natuurlijk.
Schroom ook niet gewoon je mening te geven verder, we leren allemaal van elkaar en soms zetten we elkaar aan het denken.
We respecteren elkaar en spreken vanuit een wil de ander te helpen.
Naar mijn mening is er geen goed of fout, iedereen voedt zijn kinderen op naar beste kunnen en inzichten en als we er even niet meer uitkomen helpen wij elkaar. Soms kun je best tegen een ander zeggen; “zou je het misschien niet beter zus of zo kunnen doen?” of “zou het misschien niet beter zijn als”…
Dan krijgt de ander de kans om daarover na te denken en eventueel te toe te lichten waarom hij of zij dat wel of niet een goed idee vind.
Ten slotte kent ieder zijn/haar kindje het best.
Nou laten we er zand over gooien, en vanuit mij (een misschien laat) welkom.
Ik hoop je veel aan het forum en de meiden zult hebben T is hier echt heel gezellig en t zijn allemaal schatten die meiden hier!

een hele fijne dag nog en ik hoop je veel te zien hier gr henrieke

hoi henriekah,

ik vind dit echt een hele leuke site!! je kan er inderdaad een hoop van leren!! zal er zeker vaak op zitten… (en wat minder fel uit de hoek komen )

fijn dat je toch nog zo reageert op mijn reactie

groetjes

pris