Wie van jullie gaan er wel eens heel even de deur uit als de kleine slaapt?
Ff je oudste halen, hond laten plassen of n vlugge boodschap?
Zo nee, waarom niet?
Zo ja, ga je gewoon of bel je nog even iemand om te zeggen dat je gaat of neem je n babyfoon mee ofzo?
Ik was zelf eerst heel fanatiek tegen op even je kind alleen laten.
Heb tot een week of twee geleden iedereen voor gek versleten die dat deed.
Zeker na het incident met dat meisje in portugal. ik dacht ik vergeef het mezelf nooit als er wat gebeurd
Ik had het 1 keer gedaan en voelde me een slechte moeder, mijn man stond er ook niet achter, dus viste ik dwerg uit zijn bed, haalde m uit zijn slaap om mijn oudste te halen, hond uit te laten… etc…
Toen hoorde ik steeds meer mama’s om me heen (moeders op t schoolplein, vriendinnen, familie) zeggen dat ze wel eens ff weg gaan en de kleine in bed laten.
Toen besloot ik er over na te gaan denken wat de voors en tegens zijn.
Uiteindelijk heb ik besloten ook de kleine te laten liggen als hij slaapt en ik moet de oudste halen. Heb het er met manlief over gehad en die kon er ook wel inkomen en staat er nu ook achter.
Ben dan hooguit een kwartier weg,
Hij draait nog niet eens op zijn zij, dus de kans dat er iets gebeurd is nihil.
De kans dat er een indringer mijn huis binnenkomt of dat er vuur uitbreekt is even groot als de kans dat er onderweg iets met mij en dwerg gebeurd als ik de oudste haal. Bovendien merk ik dat dwergje helemaal uit zijn doen is als ik hem weer eens uit zijn slaap haal en daar de hele dag nukkig van is en vervolgens moeilijk in slaap komt of korter slaapt. Bel mijn moeder als ik even weg ben en bel als ik terug ben. Spreek af dat als ik binnen een half uur niet bel dat ze mijn man moet bellen of iets anders verzint.
Wat vinden jullie?
Ben echt heel benieuwd!!!
Geen oordelen naar mekaar a.u.b., ieder doet het op zijn manier en ieder doet wat hij /zij denkt dat het best is.
Maar tis wel boeiend andere meningen te lezen.