Hoeveel mama's gaan even weg?

Wie van jullie gaan er wel eens heel even de deur uit als de kleine slaapt?
Ff je oudste halen, hond laten plassen of n vlugge boodschap?
Zo nee, waarom niet?
Zo ja, ga je gewoon of bel je nog even iemand om te zeggen dat je gaat of neem je n babyfoon mee ofzo?

Ik was zelf eerst heel fanatiek tegen op even je kind alleen laten.
Heb tot een week of twee geleden iedereen voor gek versleten die dat deed.
Zeker na het incident met dat meisje in portugal. ik dacht ik vergeef het mezelf nooit als er wat gebeurd
Ik had het 1 keer gedaan en voelde me een slechte moeder, mijn man stond er ook niet achter, dus viste ik dwerg uit zijn bed, haalde m uit zijn slaap om mijn oudste te halen, hond uit te laten… etc…

Toen hoorde ik steeds meer mama’s om me heen (moeders op t schoolplein, vriendinnen, familie) zeggen dat ze wel eens ff weg gaan en de kleine in bed laten.
Toen besloot ik er over na te gaan denken wat de voors en tegens zijn.
Uiteindelijk heb ik besloten ook de kleine te laten liggen als hij slaapt en ik moet de oudste halen. Heb het er met manlief over gehad en die kon er ook wel inkomen en staat er nu ook achter.
Ben dan hooguit een kwartier weg,
Hij draait nog niet eens op zijn zij, dus de kans dat er iets gebeurd is nihil.
De kans dat er een indringer mijn huis binnenkomt of dat er vuur uitbreekt is even groot als de kans dat er onderweg iets met mij en dwerg gebeurd als ik de oudste haal. Bovendien merk ik dat dwergje helemaal uit zijn doen is als ik hem weer eens uit zijn slaap haal en daar de hele dag nukkig van is en vervolgens moeilijk in slaap komt of korter slaapt. Bel mijn moeder als ik even weg ben en bel als ik terug ben. Spreek af dat als ik binnen een half uur niet bel dat ze mijn man moet bellen of iets anders verzint.

Wat vinden jullie?
Ben echt heel benieuwd!!!
Geen oordelen naar mekaar a.u.b., ieder doet het op zijn manier en ieder doet wat hij /zij denkt dat het best is.
Maar tis wel boeiend andere meningen te lezen.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Ik denk dat ik dat niet zou doen, zou geen moment rust hebben…
Ik verklaar in principe iedereen dat wel doet voor gek, maar als ik jouw voors en tegens zo eens lees, kan ik er toch wel inkomen… inderdaad, de kans dat er iets gebeurd is niet groot, en onderweg kan er ook wat gebeuren. Bovendien heb ik makkelijk praten, heb geen andere kinderen om naar school oid te brengen…

Maar toch, denk niet dat ik het zou doen… misschien denk ik er over een paar jaar wel anders over…

heej
ik doe dat ook niet omdat mijn dochter heel slecht slaapt het kan zijn dat als ik net weg ga om de hond uit te laten senna al weer wakker is neej ik zou het nu niet kunnen doen.
mischien als ik een betere slaper zou hebben wel die gewoon echt 1uur achter elkaar slaapt en waarvan je weet dat ze niet wakker wordt van een muis die voorbij loopt.

groetjes

[img]http://lb1f.lilypie.com/i05up1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

mijn dwerg wordt soms wakker als ik even weg ben, ja het gebeurd en dan huilt hij even een minuut of 5. Maar dat gebeurd ook wel eens als ik thuis ben en even met de was bezig ben of zit te poepen op de wc (sorry k kon t even niet laten) dus hij merkt t verschil niet zo…

hahah alleen dikke vette NEEEEE 's tot nu, ben benieuwd wanneer de eerste ja komt . mmmmm

Hoiii,

Ik laat Jim ook wel eens alleen als ik de hond uitlaat.
Zodra Jim slaapt ga ik gelijk weg, zodat ik weet dat hij nog wel eventjes doorslaapt.
Ik neem altijd een briefje mee met de mededeling dat mn zoontje op bed ligt en met mn adres erop, dit plak ik op mn mobiel.
Het is idd ook wel eens gebeurt dat Jim wakker was toen ik terug kwam maar zoals Henriekah als zegt als je ffies zit te poepen kan je ook niet per direct naar je kind toe en dat is ook niet nodig vind ik.

Mama van Jim

Lilypie First Birthday tickers

hoi Henriekah

Ik heb 2 hondjes die evengoed moeten plasse en dan ga ik altijd gelijk als de kleine op bed ligt en net slaapt even met ze lopen maar ik blijf zo om het huis dat ik altijd alles in de gaten kan houden. Ik doe dat omdat het zo onhandig wandellen is met kinderwagen en die ukkepuck van mij heeft een hekel aan jasje aandoen enzo, ben altijd binnen 5min weer terug ga liever 5 kleine wandelingetjes doen dan 2 lange . Mijn oudste zoon heb ik gelijk toen ik hoorde dat ik zwanger was hier een straat verder naar school gedaan, ik zie de school vanuit mijn huis liggen en in het begin deed ik hem brengen als Roan sliep. Nu loopt ie zelf naar school super handig! Ik zou nooit geen boodschappen gaan doen, want dan ben ik verder dan dat ik mn huis zie en dat doe ik niet. Dat is ieder voor zich natuurlijk.

gr mama van Kevin(6j) en Roan(7mnd)

Hoi allemaal,

Ik zelf woon niet op het dorp maar achteraf.
Dus dit zal bij mij niet voorkomen.
Ga wel naar een buurtbarbeque aan de overkant van de straat hooguit min lopen.
En zet dan de babyfoon aan.
Zit ook vaak bij één van de buren of loop naar de brievenbus maar alles met babyfoon aan.
Heb een schoonzus die laat haar kind in bed liggen en gaat naar school kind brengen/halen. Voor zij weggaat doet ze de rolgordijn op een bepaalde hoogte hangen zodat de overbuurvrouw weet dat mijn schoonzus niet thuis is.
Gelukkig heb ik buren ook met kinderen dus ik denk dat het carpoolen wordt naar school ideaal, en zo kunnen we opelkaars kinderen passen.

Greetz Cora

Nooit, misschien even bij de buurvrouw een pak suiker lenen of in de tuin een boekje lezen, maar nee nooit boodschappen ofzo! Ik zou mezelf het nooit vergeven als er iets zou gebeuren helemaal nu ze een grote meiden bed heeft waar ze zelf uit kan!

Hoi toen ik alleen luna had zei ik ook nooit, maar als dan nr 2 komt is het toch wel een heel getrek vind ik. Moet wel zeggen dat ik het alleen doe als ik luna smorgens naar school breng en tussen de middag ophalen en brengen. Ik woon wel in een dorp en de school staat 2 straten om de hoek. Heb wel een afspraak met mijn schoonzus (die tegenover mij woont, zij hebben ook nog een kleintje), dat als er wat is oid de ander altijd in huis kan. Ik ga geen boodschappen doen of zo, of rijden in de auto. Het beperkt zich alleen tot luna z’n school.

Gr patries

Hallo,

Ik zal dit niet doen. Ik zou in zo’n geval de babyfone naar de buren brengen, als er wat gebeurd is er altijd iemand die het hoord.
Soms denk ik ook weleens kon ik nu maar even weg want moet nog iets halen bij de winkel maar ja dan maar geen sausje bij de bloemkool bv. Je moet veel meer dingen plannen in de tijd dat je kind/eren wakker zijn. Bij ons is dat voornamelijk 's morgens omdat de oudste (als hij slaapt) meestal tot half 4 slaapt dus ja dan is in deze periode (winter) de middag aardig kort.
Ik zie het als een voordeel om de kinderen qau leeftijd snel op elkaar te hebben ivm schooltijden, sport ed.
Maar ja ik zeg niet nooit want iedereen kan in een situatie komen dat het mss niet anders kan.

Ik zou het niet doen, al is de verleiding soms groot, mijn angst dat er iets met mijn kind, huis of mijzelf gebeurd wint het.
Alleen de hond uit laten voor het huis zou ik wel durven, maar we hebben geen hond, haha!
Als Joey straks naar school gaat is Jessey ruim 2,5… Geen idee hoe dat dan met haar slaapje gaat, als ze die dan nog heeft. Maar ook geen idee of de kinderen dan tussen de middag nog wel thuis komen, er zijn hier steeds meer scholen die de hele dag les geven, in ruil voor een vrije middag per week.

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Hoi,

Hier is de 1ste ja denk ik.
Wij hebben het wel altijd gedaan.
Als de oudste naar de peuterspeelzaal ging dan sliep de jongste nog, en dan was mijn man hooguit 10 min. weg.
Peuterspeelzaal is hier om de hoek.
De jongste ging om 1 uur op bed en dan wachte hij nog even, maar het was gelijk stil en dan ging hij naar de pz.
We hebben nooit ons kind wakker gemaakt of opgehouden om oudste te brengen.
Moet even kunnen vind ik.
Je moet natuurlijk geen uur wegblijven, want in die tijd zou je kleintje wel eens wakker kunnen worden.
Maar dat hebben wij ook nooit gedaan.
Gelukkig hebben we niet allemaal de zelfde mening.
Gewoon doen waar jij je goed bij voelt!

Groetjes Lisan.

wij hebben het nog nooit gedaan ook niet voor even!
soms is/was het best moeilijk met een tweede kindje wat nog slaapt.
maar ik maak ze nog liever wakker dan dat ik ze alleen laat.
wij hebben nl in 2000 brand gehad en ik moet er niet aan denken dat er brand uit breekt en mijn kleine ligt alleen.
ik snap dat andere hier misschien anders over denken maar hier echt niet.
Ook niet voor psz want dan leg ik de jongste eerder in bed en is ze eerder wakkker om de oudste weer mee op te halen.

Groetjes Gytha

Hoi,

Als je besluit om het wel te doen zorg er dan voor dat je niks aan hebt staan.
Wasdroger of iets op het gasfornuis staan enz.

@Gytha: hoe is die brand bij jullie ontstaan?

groetjes lisan.

Ik laat heeeel soms de hond uit (hooguit 5 minuten). Ik bel dan mijn man wanneer ik ga en bel wanneer ik thuis ben. Maar ik doe dat alleen als het even zo uitkomt die dag. Over het algemeen laat ik de hond samen uit met Nick.
Ik ben als de dood dat er brand uitbreekt. Dus ik zou ook nooit boodschappen gaan doen of wat dan ook wat lang duurt.

Groetjes Bianca

Ook al ben je maar eventjes weg…je kunt onderweg ook wat krijgen en dan weet niemand dat er een kind thuis op bed ligt.
Hoorde laatst van iemand van iemand die ook wel eens eventjes wegging met haar kindje nog op bed dat ze een ketting had of iets anders bij haar had waar op stond dat er nog een kind op bed lag en natuurlijk ook het adres want anders weten ze nog niet waar je woont. Dit geeft je natuurlijk nog een veiliger idee om eventjes weg te gaan als je dat zou doen.

Nou de voors en tegens zijn een beetje in balans. Ik denk dat we het idd er allemaal over eens zijn dat je nooit weg moet gaan zonder iemand op een of andere manier te laten weten dat er een ukkie op bed ligt.
En iedereen is het er ook over eens dat je dus nooit lang weg gaat.
Geen boodschappen ofzo want dat duurt te lang.
Interessant hoor meiden om al jullie meningen te lezen.
Ik begrijp degenen die zeggen dat ze de kleine noooit alleen laten ook goed hoor. Ik was immers een aantal weken geleden ook heel fel erop tegen.
Gek he dat je dan toch kan veranderen van gedachten.
Nogmaals voor mij gaf de doorslag dat ik echt zag dat het mijn kleine absoluut geen goed deed als ik hem elke dag uit zijn slaap haal.
Ik weet als geen ander hoe het is om ELKE FREAKIN dag uit je diepe slaap gehaald te worden. DAt is slopend!!!
En die ukkies hebben die slaap nou juist zo hard nodig als ze in de volle groei van hun eerste jaar zijn.
Naar nogmaals ik begrijp de tegens ook, de angst dat er brand uit breekt of weet ik veul…
Ik kan niet zeggen dat ik echt rustig ben als ik even ga, ook al heb ik iemand gezegd dat ik weg ben. Ik haast me altijd naar huis…en ben blij als ik weer thuis ben.

Ik doe het niet omdat ik er heel erg onrustig van zou worden. Ik ken wel mensen die het wel doen, wil er ook niemand om veroordelen, maar ik kan het naar mezelf niet rechtpraten mocht er iets gebeuren met die kleine. Voor mij een absolute nee. Oke, als je de babyfoon bij de buurvrouw zet en die kan je huis in, dat is eigenlijk een oppas dan. Maar echt alleen laten. nee. Ik heb dan ook geen hond, dus de situatie dat het aantrekkelijk wordt ken ik ook niet.

Lilypie Second Birthday tickers

Misschien dat ik er anders over denk als we een tweede hebben. Maar nu zegt mijn gevoel volmondig nee. Ik zou me er echt niet lekker bij voelen. Stel dat er iets met mij gebeurd als ik onderweg ben en Tim alleen thuis is en het briefje wordt niet gelezen. Of er gebeurd thuis iets terwijl Tim alleen ligt. Ik zou me er niet lekker bij voelen en zou altijd de babyfoon bij iemand brengen en anders Tim meenemen. Hond hebben we niet, dus tot nu toe is het nog niet nodig geweest dat hij alleen was. Tim is wel eens alleen thuisgeweest met babyfoon, bijvoorbeeld als we s’avonds wat bij buren drinken. Maar dat vind ik wat anders dan echt alleen thuis zonder babyfoon.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker