Hoeveel mag ik hem nou geven?

Thije krijgt 5 flessen van 180cc. Ik moet van de week weer naar t CB, dus weet niet zo goed hoeveel hij weegt, heb hier ook geen weegschaal. Hij drinkt alle flessen schoon leeg, maar wordt snachts ook nog wakker rond half 5… ik probeer dan zolang mogelijk te rekken met een speen, maar soms wil hij gewoon drinken! Nu mijn vraag… hij mag toch maximaal 1 liter hebben? Ik mag dus geen 6 flessen van 180 cc geven toch? Want dat is 200cc voeding, dus 1200 cc met 6 flessen. Of moet ik daar niet zo moeilijk over doen?? Ik las dat baby’s van 6 kilo al 210cc mogen, maar ook bij 5 flessen??? Want mss haalt hij dan wel de ochtend? Beetje warrig verhaal

Lilypie 1st Birthday Ticker

Lilypie 3rd Birthday Ticker

Weet je wat ik nog steeds niet begrijp? Dat bij borstvoeding de kinderen mogen drinken wat ze willen. Niemand die er zicht op heeft wat ze binnenkrijgen. Slurp maar lekker leeg die borsten.

En bij flesvoeding breekt er paniek uit als een kindje te weinig of teveel dreigt te drinken. En vooral de “angst” voor wat het CB zegt, zit er bij veel moeders goed in.

Ik zou gewoon die kleine man lekker geven waar hij om vraagt en hem niet onnodig laten worstelen met honger. Ik zou me persoonlijk niks aantrekken van het CB wat dit betreft.

Hij zal ook zijn periode nog wel krijgen dat-ie behoefte heeft aan veel minder voeding. Nou, dan kan-ie tegen die tijd tegen een stootje want dan heeft-ie nu reserves opgebouwd.

Laat je in elk geval niet onzeker maken door het CB want daar zijn het sterren in. Ga gewoon op je gevoel af.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 02 Dec 2007 22:01:59

Amen…

Liefs wendy

Sje heeft alles al gezegt
Ben het ook met haar eens
Cb ziet jou kindjes maar om de zoveel tijd
Jij 24 uur per dag dus jij weet wat ze nodig hebben
En anders geef je toch zijn laatste fles meer
dan overdag
Misschien slaapt hij dan heerlijk door
Succes ermee

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Hoi hoi, ik sluit me helemaal bij Sje aan, heb dat ook wel geleerd. Tigo had ook een periode meer trek, wij hebben toen elke fles 210 ml gegeven. ging super! groetjes Verna

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Weet je wat bij mij ook altijd helpt als ik even niet weet of ik op mijn gevoel af moet gaan? Zet jezelf in de plaats van je kind.

Stel, je zou zelf op uur en tijd een bepaalde hoeveelheid moeten eten of drinken, dat zou je toch ook niet tof vinden. De ene dag heb je nou eenmaal meer honger en dorst dan de andere dag. Het is maar net hoe actief je bent en hoe je in je vel zit.

Nog een voorbeeld: onze oudste zit sinds een paar maanden op school Het liefst wil ik elke dag weten wat ze gedaan heeft op school, maar dat kan ik niet maken. Stel, iemand zou elke dag aan mij precies vragen wat ik gedaan had, dan zou ik ook gillend gek worden. Als ik iets wil vertellen over mijn bezigheden dan vertel ik het echt wel. Dus zo doe ik dat ook met mijn dochtertje. Ik vraag hoe het op school was en dan merk ik vanzelf of ze zin heeft om te vertellen. En zegt ze alleen maar “Leuk”, ook prima.

En diezelfde truc, dus het betrekken op je eigen situatie, hoe zou je het zelf vinden als je je eigen kind was, werkt bij heel veel dingen. Probeer maar uit.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 03 Dec 2007 10:49:53

dat is idd wel een goeie!

Mijn gevoel zei al dat ik gewoon meer moest geven… maar ga dan toch twijfelen! Super bedankt!!!

Lilypie 1st Birthday Ticker

Lilypie 3rd Birthday Ticker