Hoeveel mag hij drinken per voeding?

hoi hoi…

nou ik hier weer… ben even benieuwd hoeveel je kindje mag drinken? per voeding. het zal misschien al wel ergens aangegeven staan?? bij mij vertelde ze op het buro dat je kindje het gewicht x 150 mag hebben … jurian weegt nu 5 kilo dus 5 voedingen van 150 met 4 uurtjes pauze tussendoor… maar soms lijkt het of de kleine daar niet genoeg aan heeft?? wat kan ik dan evt doen?? * meer geven of meer water erbij (maar dan is de voeding sneller verteerbaar misschien en wil hij sneller nog meer??) of nog andere ideeën tips!?

ps mijn zoontje is nu 9 weken…

Gewijzigd door - mini-boy op 16 Sep 2008 09:49:24

ik zat hier destijds ok altijd mee bel het cb voor advies daar zijnze tenslotte voor

Hoi hoi,

Ik heb hetzelfde probleem gehad en had niet veel aan het consultatiebureau Daar spreken ze elkaar vaak tegen, zucht…Maar nu heb ik dan ook slechte ervaringen met het bureau, maar das weer een ander verhaal
Quinty dronk slecht aan de borst, dus kolfde ik het en gaf het met de fles. Volgens het bureau mocht ze rond de 90 hebben. Quinty dronk toen al 120, omdat ze anders niet genoeg had Inmiddels is ze 5 maand en drinkt ze heel wisselend. De ene fles drinkt ze met gemak leeg(200) en soms heeft ze na 160 genoeg. Die kleintjes geven zelf wel aan, wat ze nodig hebben. Soms zitten ze in een groeisprong en hebben ze meer nodig. Ik zou gewoon eens proberen om een fles van 180 te maken en dan de normale verhouding water/voeding. Gewoon eens kijken, wat die kleine man er van drinkt Maar goed, dat is mijn mening. Je kunt altijd het bureau raadplegen. Niet iedereen heeft dezelfde slechte ervaringen, die ik heb gehad
Succes in ieder geval! Benieuwd hoeveel ie gaat drinken!

Aangezien ik voedde op vraag, wel BV trouwens, heb je snel in de gaten dat ze de ene dag meer of minder drinken kunnen dan anders. Zeker met de regeldaagjes. Dit zijn dagen waarop je kindje om meer voeding vraagt om zo je borsten te stimuleren meer melk te produceren. ( mooi geregeld in die natuur he hahaha ). Als jij het gevoel hebt dat de voedingen van je kleintje niet genoeg zijn, dan vertrouw daarop ! Dan zijn er volgens mij enkele alternatieven, of meer voeding, of vaker of voeding voor hongerige baby`s. Als jij van 1 van deze alternatieven gebruik wilt maken om er zo zeker van te zijn dat het niet honger is waar je kleintje last van heeft, overleg dit even met het cb. Misschien dat ze er niet meteen happig op zijn ( verschilt ook per cb trouwens ) maar ze moeten je hoe dan ook een advies geven voor 1 van de alternatieven die hun dan het geschikste lijkt. Jij bent de mama, jij hebt dat gevoel met je kleine hummel en niet het CB. Ze zijn er voor een advies. Je hoeft er trouwen niet meteen heen om dit te bespreken. In het groene boekje staan de tijden waarop je kunt bellen over voeding of of gedrag.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Gewijzigd door - Asje op 16 Sep 2008 12:51:01

bij flesvoeding moetje echt voorzichtig zijn dat ook niet weer te veel krijgen want dan gaan ze spugen

ik zou dan kiezen voor voeding voor hongerige babys

hoi bedankt voor jullie tips… denk dat het beter is om nu niet gelijk weer over te stappen naar voeding voor hongerige baby’s daar ik al een keer ben overgestapt van hypo allergeen naar omneo… maar het is zeker een idee voor als het echt erg wordt…

nu is het bij sommige tijden wel voldoende zoals de laatste fles etc (23.00) maar om 15.00 uur daarna gaat hij altijd huilen tot volgende voeding en dus twijfel ik aan de hoeveelheid of dat voor hem voldoende is…

vanmi moet ik op het buro voor co dus ook gelijk wegen… wie weet geven ze dan al aan dat hij iets meer mag…

Nou kom ik weer hoor: als een kindje borstvoeding krijgt is er niemand die zich druk maakt om wat de kleine mop binnenkrijgt aan melk en zodra een kindje flesvoeding krijgt staat heel de wereld (vooral die van het cb) op z’n kop als het niet per dag het afgepaste aantal milliliters is! Ik begrijp nog steeds dat verschil niet. Kan iemand me dat uitleggen?

Ik zou me geen moment druk maken over wat hij wel of niet drinkt. Zelf heb je ook niet elke dag zin in precies dezelfde hoeveelheden. Gaat de fles leeg, prima, gaat-ie niet leeg, ook prima! Morgen nieuwe ronde nieuwe kansen!

Dus als jij wilt proberen of hij meer per voeding wil drinken, gewoon doen! Als hij borstvoeding kreeg had-ie die grotere hoeveelheid ook gepakt.

Groetekes, Sje

net wat sje zegt toen ik bv gaf wist ik ook niet wat ze dronk.
Ik keek niet zo precies op hoeveelheid voeding toen ik fles ging geven.
De ene keer hebben ze meer honger als de andere keer.
Heb je zelf ook.
Gewoon lekker geven wat ze zelf aangeven at ze nodig hebben.
Ik zou niet zo snel over stappen naar andere voeding moeten ze ook weer erg aan wennen.

groetjes Gytha

Hoi hoi
Ja raar is dat he met die CB . Ik heb volgens hen altijd te veel gegeven terwijl Tim altijd met zijn gewicht onder het gemiddelde zat . Maar hij is altijd een hele beweeglijke baby geweest en nog . Dus dan verbrandt je ook meer . Hij zat de laatste keer pas op het gemiddelde dus … ( hij is nu bijna 9 maanden )
Ik zou lekker naar mijn kindje luisteren en gewoon geven . Ik geloof wel dat je niet boven een liter per dag uit mag komen ivm de niertjes .
Je eet zelf toch ook als je honger hebt en de ene keer ook meer dan de andere .
De ene keer gaat de fles leeg de andere keer niet…
Succes
Groetjes Dorethe

Gewijzigd door - Dorethe op 16 Sep 2008 16:05:19

super meiden… bedankt voor tips voor dit onzeker moedertje…

hij groeit goed… woog gister 5880 bij een legnte van 62 cm en 9 weken oud! weet niet of dit teveel is of niet … maar hij ziet er gezond uit dus dat vind ik belangrijker… dat babyvet gaat er wel weer een keer af…

maar net wat jullie al aangeven op het buro zeggen ze maar wat… oh kijk maar misschien overstappen op 180 ipv 150… dus … we volgen ons hartje maar en kijken er in ieder geval naar dat hij niet té veel krijgt maar … denk wel dat ons manneke dat goed kan aangeven…

heej das leuk.

Onze Robin is nu 10 weken en weegt 5750 en is 60 cm lang.
Hij krijgt 5 flesjes van 180 cc + 6 schepjes voeding voor hongerige baby’s. Ik kreeg op mijn kop van het CB omdat het veel te veel is. Nee, een hongerige baby is beter die veel huilt van de honger! En volgens mij groeit Robin in de lengte en wordt hij niet dikker.
In zijn nachtflesje geef ik hem ook nog 3 theelepels Rijstebloem. Hij slaapt hier van 24:00 tot 08:00 heerlijk op.

Zoals meer meiden heb ik niet zo’n hele hoge pet op van het CB, maar dat terzijde.

Succes gewenst in ieder geval. Je kan er toch onzeker van worden, had ik in ieder geval wel. Nu ik tegen de zin van het CB deze constructie heb gevonden is Robin lekker tevreden en ik ben ook gerustgesteld.

Groetjes Jessica

Gewijzigd door - Miep-Stein op 17 Sep 2008 18:36:16

Ik ben zeker niet een lage pet van het CB, maar ik vind persoonlijk dat wij een goede hebben. Wat wel opvalt is dat het zo verschilt per regio en dat er dus blijkbaar niet dezelfde lijn word getrokken.

Zo was en is onze dochter maar een spriet, steeds net onder de lijn. Moest ik na 2 maanden terug komen om nog eens extra te wegen. Dus die 2e keer zei ik ze dat ik het zon onzin vond. Onze dame is altijd zon smal ding geweest ( behalve bij dr geboorte ) Het gemiddelde gaat omhoog gezien het stijgende aantal ( te ) forse kinderen. Is er dan nog zo`n lekkere slanke den, dan valt ze me meteen buiten de boot. Ze eet prima, is amper ziek dus waar hebben we het over ? Tja, ik kreeg een compliment van het CB, want daar had deze mama wel gelijk in.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Hier zeiden ze bij het CB probeer maar om 180+6 te geven.
En dat terwijl hij toen een 500 gram in een week was bij gekomen.
Dacht dus eigenlijk dat hij te hard aan het groeien was.

Maar niet proppen, als ze de fles niet leegdrinken dan is het ook goed.
Kind geeft wel aan of dat ie genoeg heeft. en kan ook ineens weer een stuk minder gaan drinken.