Hoeveel mag een peuter van 2,5 drinken?

Onze Fabienne van 2,5 jaar is echt een zuiplap Om 9 uur 's-ochtends heeft ze al 440cc op/2 bekers. Geef ik haar wat ze wil dan krijgt ze voor mijn gevoel teveel drinken. Nu krijgt ze maximaal 6 x 220cc

Hoeveel mag een peutertje van deze leeftijd drinken?

Groetjes Esther

weet wel wat ze minimaal moeten drinken (750 cc), maar maximaal weet ik niet. volgens mij zit er niet echt een grens aan, zolang ze maar goed eten, en het drinken niet de ruimte voor het eten op gaat vullen. Heb je wel eens itgeproberd hoeveel ze dan op een dag echt drinkt als je haar gang laat gaan? Misschien een idee als dit echt heel erg veel is, een keer navraag te doen bij de dokter of je haar suiker een keer kan laten prikken? een te hoge suikerwaarde resulteert ook in erge dorst namelijk, zodat je weer heel veel gat drinken.

Bo drinkt gemiddeld genomen 900 cc tot 1 liter per dag, soms meer, soms minder, en dan komt het vocht van fruit en toetje er nog bij op.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

wij hebbben destijds de dokter hiernaar geeinformeerd omdat rico ziekig was maar al gedurende een half jaar gigantisch veel dronk (nog meer dan jij aangeeft wat je dochtertje drinkt)
ik wilde weten of dit kon duiden op suikerziekte maar de overige klachten die hij had hadden daar niets mee te maken en hij zou dan ook nog wat andere dingen moete hebben dan alleen dat drinken.
de dokter zei dat een kind zoveel mag drinken als hij/zij zelf wil. daar zit geen limiet aan.
maar niet alleen maar water zeg maar.

Ok … water drinkt Fabienne niet, het is hoofdzakelijk roosvicee en 's-morgens 1 beker melk (meer melk / sapjes = diarree).

Ik ben een beetje bang dat ze meer vocht binnen gaat krijgen dan bv een bruine boterham en dit gaat leiden tot diarree. We hebben dit vorig jaar heel erg gehad. Als de darmen te weinig vast voedsel krijgen (vezels) dan bind het de ontlasting niet en al het vocht wordt dan diarree. Ze is een flinke dame maar geen grote eter dus ongelimiteerd laten drinken oogt voor mijn gevoel niet zo vertrouwd.

ik herken dat wel, rico heeft bijna altijd zo’n brassige ontlasting.
hij drinkt veel maar eet weinig brood.
hij vinddat iet te pruimen ja en wat doe je dan?
hmm ik bedenk me nu lust zij iets van bambix ofzo? of hoe heet dat andere spul dat wij ook eten ook zo’n soort pap kom even niet op de naam maar daar zitten ook vezels in. en ik heb wel is die met appels en krentjes gekocht. vond rico heel lekker… hoe heet dat spul toch!

Ik weet wat je bedoeld maar nee, het is geen pap kindje Ik geef haar elke dag een stukje ontbijtkoek dat vindt ze lekker en is ook vezelrijk, een koekje met krentjes en rozijntjes … rijstepuddinkjes zit volgens mij ook nog wel wat vezels in, krentebolletje. Het is soms een beetje zoeken, uitproberen en vooral flexibel zijn. Soms biedt ik haar halverwege de middag een stukje brood aan dan is het wel geen lunch tijd meer maar ja. Het is niet altijd zoals ik het graag hebben wil!

Uit wat voor beker drinkt ze? Heeft ze nog een tuitbeker? Als dat zo is, zou het een stuk gewenning kunnen zijn om de tuit in haar mond te hebben. Ons zoontje heeft heel lang uit een rietjesbeker gedronken en dronk minimaal drie bekers van 330 cc leeg op een dag. Hij vond dat rietje wel prettig, net zoiets als zijn speen. Nadat hij over gegaan was naar een gewone beker dronk hij direct een stuk minder. Hij heeft op een dag nu 4 á 5 drinkmomenten en komt dan op ongeveer 750 cc per dag (soms nog wel eens minder).

@Esther; haha peuters! maar je vind wel een manier joh! er zijn ook sapjes waar vezels inzitten. weet ook zo gauw niet welke dag zijn maar ik heb ze wel is gedronken. het is idd een beetje zoeken wat werkt… en werkt dat ene dan werkt het daarna weer niet en moet je weer gaan gissen…

Hier ook een stevige drinker. Voor Marijn is het soms een obsessie heeft dan alleen maar drinken in zijn hoofd en wil de hele tijd drinken. Ik probeer dit wel te beperken. Hier ligt hij niet aan de tuitbeker want hij drinkt uit een gewone beker.
Suikerziekte kan het niet zijn volgens de dokter omdat het ineen keer dan komt opzetten en ze hebben dan ook andere klachten. Heb destijds ook navraag gedaan.

Wat ik doe als Tim vaker om drinken vraagt is hem water geven. Wil hij dit dan weet ik dat hij echt dorst heeft. Wil hij alleen diksap dan is het meer omdat hij het gewoon lekker vind en niet omdat hij echt dorst heeft.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Hoi,

ons jongste zoontje is ook een enorme grote drinker.
ons oudste zoontje daarentegen is weer een hele slechte drinker.
Ik weet eigenlijk niet hoeveel ze “mogen” drinken. Ik denk dat hij wel ruim over de liter heengaat. De oudste zit denk ik ts 600-800 cc ( 5 jaar)
Ons oudste zoontje drinkt slecht, iedere keer zeggen, drink je beker nu leeg.
Ik maak er vaak een spelletje van en zeg Wouter kijk MArtijn, die heeft zijn hele beker al leeg, maar ja dat wordt later ook een hele grote jongen. Dat wil vaak nog wel eens helpen, want dan weet W niet hoesnel hij ook zijn beker leeg heeft,
of ik maak d’r speelsgewijs iets van ,zo van, wie van julllie heeft het eerst zijn beker leeg . Dat helpt ook nog wel eens.
Groetjes!