Hoeveel kinderen mogen er in 1 klas?


#1

Aaron zit in de klas met 36 kinderen.
Ik vind het nu toch wel ERRUG veel worden.
Ik heb het net eens gegoogeld en er is geen wettelijke norm.
Ik wil het op school eens gaan bespreken want zo kan het toch niet ieder jaar zijn hopelijk.
Waarom gooien ze er geen 3e klas bij ons open?
Hoeveel kinderen zitten er bij jullie in de klas?
Hier zijn 2 groepen met 35 en 36 kinderen!!!

Gr, Danielle


#2

Das erg veel indd hier zitten ze nu op 22 ofzo en eindigen met rond de 25. Hier 4 kleuterklassen. Met hoeveel zijn ze begonnen? En hoeveel gaan er straks weg, want zo heel lang is het schooljaar niet meer.

Liefs Michelle


#3

Ow en tot 40 mag geloof ik.

Liefs Michelle


#4

Hier zijn we begonnen met 25 (of 26) en in Oktober kwamen de eerste extra leerlingen binnen. Nu zijn er in April 3 bijgekomen en zitten we dus op 36.

Twee jaar terug hadden ze nog 3 groepen maar die juf ging met de VUT en hebben ze haar klas verdeeld over de 2 andere groepen en er geen andere leraar voor terug in de plaats genomen.

Gr, danielle


#5

Oh heden wat veel!! Hier zitten nu ongeveer 26. Daar komen nog een paar nieuwe kleuters bij, maar gaan er ook een stuk of 8 door na groep 3. Dus die 26 zijn hier groep 1 en 2 samen!

Groetjes Manderijn.


#6

Hier ook gr 1 en 2 samen

Liefs Michelle


#7

hier zitten ze in gr 8 met 32 en in gr 6 met 31 ,daarnaast is er een 5/6 gr gemaakt van 30 kinderen (en gr5 28)

lex zit in gr 1/2 met 26 kinderen. daar hebben we er 4 van

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!




“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”


#8

hier zijn er 3 klassen groepen 1/2
Noah zit in 1/2 A… ze begonnen met 8 leerlingen groep 1 en 11 leerlingen groep 2…
inmiddels 25 leerlingen…

in de andere groepen weet ik niet…

Greetz, Melanie



#9

Aaron heeft voortaan geregeld smorgens (bij het wegbrengen) moeite met afscheid nemen…had ie in het begin helemaal niet.
Aaron is heel erg van de rust…net als zijn papa…Aaron is ook liever thuis dan dat ie op een druk feestje zit want dan blijft ie alleen bij mij hangen of papa.

Ik denk zelf nu dat ie het verstikkend is dat het in de klas zo’n kippenhok smorgnes is…papa’s en mama’s extra in de klas die de kinderen brengen en dan zoveel kinders in 1 klas…ik denk zelf dat ie daar moeite mee begint te krijgen.

De juf sprak hem vanmorgen erop aan toen ie weer huilde (hij zegt dan ïk voel mij niet lekker mama")
Ze wilde daarover vandaag met hem praten maar ik wil zelf ook graag wat gaan zeggen en dat ik het absurt vindt dat er zoveel kinders in 1 klas gefrot worden…en dat daar een groot stuk angst van Aaron bij zit.

Ben benieuwd.

Gr, danielle


#10

Ik denk dat ze ook kijken hoeveel er straks doorschuiven naar gr 3

Liefs Michelle


#11

Ik heb er van straks met andere moeders over gesproken en ook zij vinden het een belachelijk grote klas.
Morgenvroeg is er op school het “koffieuurtje” en daar kon je klachten melden…we gaan dit nu ook doen met zijn allen.

Als we zelf niet duidelijk maken wat wij ervan vinden dan denkt de school straks “de ouders klagen niet dus we houden het bij 2 klassen”.

Ben benieuwd wat ervan komt als we morgen gaan klagen.

Gr, Danielle


#12

Ik vroeg me af, mogen de ouders mee de klas in s’morgens?
Dat s’morgens hier niet.
Kinderen komen de klas in en moeten op het stoeltje gaan zitten. Ze mogen evt nog even een boekje pakken maar moeten wel op het stoeltje gaan zitten.
Hier is de klas 29 kinderen.


#13

@Coramora: ja wij mogen ze mee naar binnen brengen en als de zoemer gaat moeten we weg.

Ik heb de juf gesproken en mijn “beklag” gedaan.
Ze gaf me wel gelijk en ze zijn al aan het kijken hoe ze het volgend jaar op gaan lossen.
Groep 1 heeft nu 25 kinderen en groep 2 heeft 11 kinderen waardoor er dus 36 zijn.
Als ze volgend jaar met die 25 groep 1 kinderen starten dan wordt het dus weer hetzelfde liedje als dit jaar…veel ste druk!

Dus ik HOOOOOOOOP dat ze een 3e klas opengooien.
Ze erkende zelf ook dat het zo niet ideaal les geven is maar dat ze al het mogelijke doen om de klas steeds te splitsen.
Voor Aaron is dat beter als ze splitsen want dan houden ze 25 groep 1 kinderen dus over…nog druk maar in ieder geval rustiger en meer zoals op andere scholen.

Gr, Danielle


#14

Was een babyboom in het jaar dat Aron werd geboren, heftig voor die kleintjes om in die drukte te zitten de hele dag, zou voor Dion ook niets zijn.
En ook niet makkelijk voor de leerkracht om alle kids de aandacht te geven die zij nodig hebben.

Bij ons op school zijn er 3 kleuterklassen (groep1-2) van ong. 16-18 leerlingen er komen er nog wel bij denk ik want er worden vast meer kindjes 4 jaar binnen kort, na de zomer stomen de oudste kinderen van de klasjes door naar groep 3 waar er één van is, dan zitten er 27-30 leerlingen ik één klas die bij elkaar blijven tot groep 8.

Maar is er geen aanname stop op school?

[img]http://lb3m.lilypie.com/my9gp1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” />


#15

Nee hier op school is geen aanname stop…het is een school van 200 leerlingen en ze zijn blij met ieder kind wat ingeschreven staat.

we hebben het vanmorgen bij de directie op tafel gelegd en kijken wat er nu van gaat komen.

Gr, Danielle


#16

Zo dat vind ik ook wel erg veel. Rens z’n klas eindigd als het goed is met 26 leerlingen dit jaar. Meer dan genoeg vind ik. En dan zitten er ook nog 10 kinderen uit groep 1 bij groep 2 in de klas. meer als 30 in een klas willen ze hier niet hebben en eerlijk gezegd vind ik 30 al een behoorlijk aantal.
Nu al 36 vind ik echt te veel, er zullen er idd best nog wel bij komen in april en mei zijn er vaak een hoop jarig.
Ik hoop dat ze dit volgend jaar aanpakken!

Groetjes Ramona


#17

De directie gaat nu toch wel op het gevoel van de ouders inspelen.
Ze zeggen nu : als we de onderwijsassistent ontslaan (werkt er al jaaaaaaren) dan hebben we geld om een volwaardige leerkracht aan te nemen.
Tja…moeders vinden het natuurlijk niet leuk als daar een oudere leerkracht (onderwijassistent) ontslag voor moet krijgen die krijgt ergens anders echt geen baan terug…dus ik denk dat er volgend jaar dus niet veel gaat veranderen.
Ze zeggen dat ze door de dag heen veel uit de klas worden gehaald en gescheiden worden.

Gr,Danielle


#18

Jammer hoor dat ze waarschijnlijk niets aan gaan doen. Maar ik kan me ergens wel voorstellen dat geld ook een rol speelt. 200 kinderen over 8 groepen is natuurlijk niet veel dus zal het budget ook niet zo groot zijn.

Groetjes Ramona


#19

Pff dat vind ik wel heel erg veel. Zou persoonlijk niet willen dat Tim in een klas met zoveel kinderen zit. Hier zijn alle kleuterklassen (zijn er 3) gecomineerde klassen, dus 1 en 2 samen. Tim heeft momenteel 22 kinderen in zijn klas en dat vind ik mooi.

Erg jammer dat ze er niks aan gaan doen. Zeker aangezien het er wel op lijkt dat Aaron er last van heeft dat zijn klas zo groot is. Sneu hoor dat hij moeite heeft met afscheid nemen, terwijl hij dit eerst niet had.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers