Hoeveel is 50 gram vlees?

misschien een rare vraag, maar ik ben niet zo van het wegen en meten
Er wordt geadviseerd een kind vanaf een jaar zo’n 50 gram vlees/vis bij de warme maaltijd te geven. Hoeveel is dit ongeveer? een halve gehaktbal? een kwart? een half visfiletje? een kwart? Op de verpakkingen staat vaak wel het gewicht, maar dat is voor de bereiding en die 50 gram moet het gwicht na de bereiding zijn. Ik doe er nu zomaar een beetje bij, maar vraag me af of ik niet te veel of te weinig geef. Kan iemand mij helpen? of moet ik toch een weegschaal gaan aanschaffen

mama1980

Ik zou denk ik een weegschaal aanschaffen. Tip bij de Aldi hebben ze nu een digitalen voor €9 en hij werkt goed heb hem zelf ook gekocht.
Zelf kijk ik eigenlijk niet zo naar de hoeveelheid. De ene keer krijgt hij (denk ik ) meer en de andere keer minder. Wij eten ook veel pasta’s en dan is het moeilijk te wegen.
Maar of ze het voor of na bereiding bedoelen weet ik eigenlijk ook niet maar daar zit wel degelijk verschil in.

ze bedoelen na, dat heb ik nog gevraagd. Vandaar ook dat ik het zo raar vind om het dan nog te wegen. Niet zo fris toch om een net gebakken stukje vlees ff in de weegschaal te kwakken… komt natuurlijk ook niet op de gram, maar zocht meer een richtlijn. Half stukje vlees, heel, kwart, snap je. Ik denk als je het een keer gewogen hebt, je ongeveer wel weet hoeveel je op moet scheppen dus ik dacht: er zijn vast mama’s die dat ongeveer weten. Als dat niet zo blijkt te zijn op naar de aldi! haha

mama1980

Je kan natuurlijk altijd haar bordje op de weegschaal zetten en daar het vlees opleggen ipv gebakken vlees recht op de weegschaal te kieperen

hahaha ja da’s waar, daar had ik nog niet eens aan gedacht. maar dan moet ik nog eerst die weegschaal aan gaan schaffen. geen ramp, maar hoopte dat iemand me een beetje een richtlijn kon geven.

mama1980

Eerlijk gezegd weeg ik het vlees nooit… Ik geef haar meestal de helft van wat ik zelf neem.

ik was in het begin ook zo haha : ik moet dat wegen het moet precies goed zijn
hetzelfde had ik met onze hond met zijn hoeveelheden brokjes als pup.
nu denk ik: lekker boeiend, de helft beland toch op de grond.
ik een hele worst hij een halve

ja misschien is dat ook wel zo Op dat buro kunnen ze je ook zo onzeker maken soms. Niet te veel van dit want, meer van dat want, niet meer dan 1 boterham met leverpastei per week want etc etc etc.

mama1980

De weegschalen die ze nu bij de Aldi hebben, zijn personenweegschalen, geen keukenweegschalen.
Dus daar heb je niks aan als het gaat om afwegen van 50gram vlees. Personenweegschalen wegen dat soort kleine hoeveelheden niet (wel kunnen ze als er eenmaal gewicht op staat in grammen het gewicht aangeven, maar meestal kunnen ze gewichten onder de 2kg niet aangeven).

Groetekes, Sje

Tsja ik ben een weegschaal, dus…heb er eentje aangeschaft!
Een half saucijsje is ongeveer een richtlijn.

Maar wil je het toch precies weten dan kun je het inderdaad beter wegen. Het is lastig een indicatie te geven als je niet weet hoe groot het stuk vlees/ vis is…

Groetjes Jeuly

@Sje
Ze hebben ook keukenweegschalen. Vanaf afgelopen woensdag lagen ze bij ons in de winkel

Gewoon de helft van jouw stuk.
Op de ene richtlijn staat 50 gram en op de andere 70 gram, dus het maakt niet zoveel uit of het iets meer of minder is.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers