Hoeveel groentepap geven?

Hallo,

Cloé is nu ongeveer 4,5 maand en we zijn sinds vrijdag groentepap beginnen geven. Heeft iemand een idee hoeveel ze juist zou moeten eten? Ik gebruik voorlopig nog de potjes van olvarit, dit is 125 gr. Cloé eet nu ongeveer een half potje leeg. Ik hoorde dat je tot 250 gr moet geven, maar dit lijkt me wel erg veel. Ik geef haar nu een half uurtje na haar groentehap nog een flesje van 60 cc bij omdat ik vrees dat een half potje nog niet echt voldoende is.
Voor de rest krijgt ze nog 4 flesjes van 180 cc. Soms drinkt ze die leeg, soms ook niet. Dan laat ze vb nog 50 cc staan.
Hoe lang duurde het bij jullie voordat jullie baby’tjes een volledig potje groentehap binnen speelden?

Groetjes,

Tamara

hoi tamara

wij zijn met 4 maanden begonnen met groente.
de eerste 2 dagen waren het een paar lepeltjes, en al snel een heel potje 125 gram.
sinds 2 dagen nu een half potje fruit. gaat ook goed. ze mag al een heel potje en kan ze ook wel op maar dan drinkt ze de fles niet leeg, en vindt de fles nog belangrijker aangezien ze groente en fruit pas bij 6 maanden echt nodig hebben.
lieke krijgt daarbij nog 4 flessen van 200cc maar drinkt ze ook niet altijd leeg hoor. maar ga de laatste ml er echt niet in proppen. en zo’n potje groente vult ook goed en honger heeft ze niet ze heeft dan gewoon genoeg.

tegen mij zeiden ze op cb kijk maar wat ze op kan, en genoeg is genoeg. hier was het al snel een heel potje, maar als dat niet is is ook niet erg.

succes het is zo leuk he.

groetjes gytha

Hallo Gytha,

Als ik het goed begrijp krijgt Lieke na haar potje groentepap onmiddellijk een half potje fruit? Of op een ander moment?

We gaan hier met fruit beginnen als Cloé goed een potje groentehap op kan. Dus tegen het einde van de maand waarschijnlijk. Je eetschema heeft ons wel goed geholpen. bBedankt! In het begin werd ze dan weer 's nachts wakker omdat ze gewoon was om 23 u nog een flesje te krijgen, maar nu slaapt ze heerlijk door tot 7 uur. Voor Koen en mij is het wel fijn zo omdat we nu de hele avond nog lekker voor ons alleen hebben

Groetjes,

Tamara

hoi tamara,

nee hier lieke haar nieuwe schema, (was wel erg zoeken hoor maar denk hem zo te houden dit gaat goed)

7.00 fles 200 cc
9.00- 11.00 slapen
11.00 fles
12.30 half potje fruit (zou deze wel om 10 uur willen maar dan slaapt ze)
1300-15.00 slapen
15.00 fles 200 cc
16.30-17.00 potje groente 125 gram
17.00-19.00 slapen
20.15-20.30 fles 200 cc
en dan slaapt ze tot 7.00 uur

Was erg zoeken om alles in het schema te krijgen omdat lieke een echte slaapkop is nog. maar zo gaat het bij ons goed.
slaapt jou dochter de zelfde tijden als lieke??

het is even puzzelen he maar het komt goed fijn dat het bij jullie ook goed gaat en dat ze snacht’s lekker doorslaapt.
fijn he die avonden met zijn tweetjes en kun je zelf ook eens vroeg naar je mandje hahaha is ook wel eens lekker.

Ik zou ook pas fruit gaan geven als groente goed gaat.
hebben wij ook gedaan en ging goed en de fruit eten ze meestal toch wel.
wij hebben ook eerst 14 dagen groente gegeven en haar eraan laten wennen en nu pas fruit erbij.

Groetjes Gytha

Hallo Gytha,

Cloé slaapt minder dan Lieke, maar ze eet wel ongeveer op dezelfde tijden. Ons meisje slaapt nog steeds enkel om 14u een half uurtje. 's Morgens ook wel van 8 tot 10. Ik hoop tegen het einde van het weekend goed vertrokken te zijn met de groentepap. Is wel een grappig zicht, zo een kleine kapoen helemaal vol met groentjes! Ze worden zooo snel groot… Bij Lieke zal het wel net hetzelfde zijn! Bedankt voor de eet tips!

Groetjes,

Tamara