Hoeveel groente en fruit

Fabian is bijna 6 maand en mag dus beginnen met groente en fruit.
Nu is mijn vraag hoeveel fruit en groente mag hij per dag hebben.
Hij krijgt om de 2,5 à 3 uur voeding overdag. (BV).
Dit is zijn ritme ongeveer.

06.30 BV
07.00 slapen
10.00 BV
11.00 à 11.30 slapen
13.00 BV
14.30 slapen
16.00 BV
18.15 Bad
18.30 BV
19.00 slapen.

Wie kan mij tips geven.

Lilypie First Birthday tickers

Gewoon beginnen met een paar hapjes. Laten wennen aan de smaak en structuur en ook zijn darmen even de kans geven te wennen. En dan drie dagen steeds hetzelfde. Klinkt saai, maar zo kun je zien of er een allergie is en zo ja waarvoor. En dat bouw je langzaam op. Morgan waren we al wat eerder mee begonnen dus die at met 6 maanden zo’n 200 gram (is een potje).

Groetjes,

Michèle

Met Fabian mochten we niet eerder beginnen omdat hij eczeem heeft.
Want anders waren we ook wel eerder begonnen, want hij is er wel aan toe.

Lilypie First Birthday tickers

Ik zou beginnen met groente, is minder allergeen dan fruit en helemaal omdat Fabian al eczeem heeft. Wat Michèle ook zegt, enkele dagen achter elkaar hetzelfde en dan kijken hoe hij reageert. Zo wissel je het af en bouw je de hoeveelheden op. Erik at met 7 maanden uiteindelijk een heel potje fruit en groente per dag (in die potjes zit 200 gram volgens mij).

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik heb altijd alles vers klaargemaakt voor Tim. Wij zijn begonnen met fruit, maar dat is bij iedereen weer anders. Ons CB adviseerde eerst fruit, omdat dit minder krampjes veroorzaakt dan groente. Maar er zijn ook CB’s die weer wat anders adviseren. Ik begon met een klein stukje gepureerde appel. Als dat idd goed gaat weer een ander stuk fruit en zo langzaam aan opbouwen. Wij zijn met 4 maanden begonnen met fruit en toen Tim 5 maanden was groente en fruit. Ook met groente voorzichtig aan beginnen. Ik pureerde een beetje groente zoals wortel, broccoli, bloemkool etc. Een paar weken daarna ben ik groente met aardappel of rijst gaan geven. En toen Tim iets van 6,5 maand was ben ik er ook vis of vlees bij gaan geven. Kortom gewoon beginnen met kleine hoeveelheden en in de gaten houden hoe Fabian daar op reageerd. Gaat dit goed dan voorzichtig aan opbouwen naar grotere porties.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers