Hoeveel fv bij 11 weken en 7 kilo?

Hoi allemaal,

Ik heb een babydochter van 11 weken. Ze is nu 65 cm lang en 7 kilo zwaar. Een flinke meid dus
Ik vind het heel lastig hoeveel voeding ik haar nu moet geven. Ze krijgt nu 5 flessen van 180 ml met 5 scheppen. Ze slaapt de nachten niet door en soms komt ze om de 3-3,5 uur al voor een fles.

Ik heb begrepen dat 6 scheppen teveel is voor een kindje van 11 weken, maar ja, ze is wel veel groter!

Iemand tips? Ervaring?

Thanks!
Groetjes Karlijn

Ga op je gevoel af. Geeneen kindje is hetzelfde.

Als je borstvoeding zou geven zou je ook niet weten wat ze zou drinken en dan zou er niks aan de hand zijn. Maar zodra een kindje flesvoeding krijgt, moet het allemaal precies op uur en tijd en precies de afgepaste hoeveelheid cc’s.

Ik snap eerlijk gezegd het verschil niet tussen een borstvoeding- en een flesvoedingkindje.

Zelf heb je ook niet elke dag op precies dezelfde tijdstippen zin in precies dezelfde hoeveelheden als de dag ervoor.

Dus gewoon geven waar je kindje om vraagt, zou ik zeggen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 26 Dec 2012 10:21:46

Ik sluit me aan bij Sje!

Het is normaal dat baby’s van 11 weken nog niet doorslapen hè?! Daarnaast, mijn dochter kreeg op die leeftijd ook al 5 flessen van 180cc met 6 schepjes. Dus als je denkt dat je dochter dat nodig heeft gewoon geven hoor!

Succes…

Dank jullie wel voor je reactie.
Mijn gevoel zegt overstappen van 5 op 6 scheppen per voeding, ondanks wat cb zegt. Ik ga vanaf nu mijn gevoel maar volgen. Mn dochter is groot en zeer wakker en actief overdag. Wil de hele dag rondkijken en veel rechtop zitten. Dit kan natuurlijk niet ivm haar rug, dus dat is ook al lastig en frustrerend voor haar. Ik wil haar zeker geen honger laten lijden!

Dank voor jullie steun :smile:

Je gevoel zit meestal goed, gewoon doen en kijken hoe ze daarop reageert.
Als je een flesje maakt met 180 water en 6 schepjes, drinkt ze m dan ook gewoon helemaal leeg?

Ik heb ook een lekkere gezonde dame, 63 cm en 7200 gram,
die volgens het cb eigenlijk wel ietsje minder zou mogen krijgen (en dan is zelfs van borstvoeding…) Als ze zich echt heel snel na een vorige voeding meld dan probeer ik het wel wat te rekken, maar als echt duidelijk is dat ze honger heeft dan krijgt ze gewoon weer hoor!

En mijn zoontje vroeg ook altijd veel, die heeft nog veel te lang nachtvoeding gehad, maar ik ga toch echt niet met een hongerig kind midden in de nacht aanmodderen, flesje erin en allemaal weer lekker slapen!

Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers