Hier ook gewoon met fruit begonnen
en toen ik met groente begon ging dit er prima in, hoewel dit natuurlijk per kind kan verschillen.
Als ik het goed heb begrepen gaat het niet om hoeveel ze eten maar dat ze wat eten, in een of andere boek op mijn boekenplank stond dat het onzin is om grammen en calorien te tellen, omdat kinderen toch wel zelf aangeven hoeveel ze willen en wanneer wel/niet. Alvast voor de dagen dat hij stijfkoppig gaat weigeren, gewoon niet op ingaan geen gekke trucs uithalen, werkt toch niet ^^
Ik hou gewoon in mijn achterhoofd dat ze vanaf 1 jaar 1-2 stuks fruit moeten eten per dag, net zoals wij eigenlijk, maar eerlijk gezegd eet jij elke dag fruit? Mijn zoontje is hier de gezondste in huis, elke dag fruit, elke dag groente, elke dag zijn hoeveelheid melk
en zelfs elke dag een koekje.
Al een hele poos kijk ik niet meer na de grammen maar eigenlijk in het bakje van dit moet wel genoeg zijn. De ene keer 1 banaan, dan 1 appel of 1 peer of 1 appel en 1 peer, etc. soms 2 stuks, soms 1 stuk, soms 3 stuks appel, peer, banaan en dan gedeelte voor hem en een gedeelte voor mama, hoewel het soms verrassend is hoeveel zon kleintje op kan ^^,
Op=op dan krijgt hij zijn sap, soms even paar sec jengelen van echt op jah echt op nou dan is het ook wel weer goed
en als je teveel hebt geschat dan houdt hij vanzelf de mond op elkaar van mama meer gaat er niet in ![]()

Gewijzigd door - Jaantje op 02 Aug 2010 21:04:07