Hoeveel fruit?

Hallo

onze zoon krijgt sinds 1,5 week fruit en dat gaat heel goed. Hij eet het allemaal op en ook de verschillende smaken vindt hij lekker.

Nu vroeg ik me af hoeveel fruit hij moet krijgen?

Hij is bijna 7 mnd, maar gecorrigeerd nog maar ruim 4 mnd.

Ik ben begonnen met 50 gr en nu zit hi inmiddels op 75 gr. Is 125 gr (klein potje) voldoende? Dan heb ik een idee, want ik geef hem vers fruit namelijk.

En met groente wil ik over een paar dagen beginnen (als hij 2 wkn fruit heeft gegeten), Hoeveel moet hij daar uiteindelijk van binnenkrijgen? Ook de hoeveelheid van een klein potje?

Graag hoor ik van jullie, zijn toch allemaal weer nieuwe dingen.

Bedankt!

GRoetjes,
PEtra

De hoeveelheid van een klein potje is voldoende maar dat is wel een richtlijn.
De een eet meer dan de ander natuurlijk

Vind hij het fruit lekker? Leuk is dat hè, echt zo’n mijlpaal…

Groetjes van Sascha en Senne

Het is wel aan te raden om eerst met groente te beginnen omdat ze fruit (bijna) altijd wel lekker vinden.

Lilypie First Birthday tickers

volgens het CB mogen ze fruit en groente naar behoefte.
Ik geef 200 gram fruit en vaak huilt hij daarna nog Groente ben ik begonnen met kleine potjes en dan de helft in het begin.

22-12-2009 colin geboren

Hier ook gewoon met fruit begonnen en toen ik met groente begon ging dit er prima in, hoewel dit natuurlijk per kind kan verschillen.

Als ik het goed heb begrepen gaat het niet om hoeveel ze eten maar dat ze wat eten, in een of andere boek op mijn boekenplank stond dat het onzin is om grammen en calorien te tellen, omdat kinderen toch wel zelf aangeven hoeveel ze willen en wanneer wel/niet. Alvast voor de dagen dat hij stijfkoppig gaat weigeren, gewoon niet op ingaan geen gekke trucs uithalen, werkt toch niet ^^

Ik hou gewoon in mijn achterhoofd dat ze vanaf 1 jaar 1-2 stuks fruit moeten eten per dag, net zoals wij eigenlijk, maar eerlijk gezegd eet jij elke dag fruit? Mijn zoontje is hier de gezondste in huis, elke dag fruit, elke dag groente, elke dag zijn hoeveelheid melk en zelfs elke dag een koekje.

Al een hele poos kijk ik niet meer na de grammen maar eigenlijk in het bakje van dit moet wel genoeg zijn. De ene keer 1 banaan, dan 1 appel of 1 peer of 1 appel en 1 peer, etc. soms 2 stuks, soms 1 stuk, soms 3 stuks appel, peer, banaan en dan gedeelte voor hem en een gedeelte voor mama, hoewel het soms verrassend is hoeveel zon kleintje op kan ^^,

Op=op dan krijgt hij zijn sap, soms even paar sec jengelen van echt op jah echt op nou dan is het ook wel weer goed en als je teveel hebt geschat dan houdt hij vanzelf de mond op elkaar van mama meer gaat er niet in

Gewijzigd door - Jaantje op 02 Aug 2010 21:04:07