Hoeveel fruit maak je zelf?

Hoeveel stuks fruit gebruiken jullie voor 1 hapje voor je kindje, als je zelf maakt? Is twee stuks, bijvoorbeeld een appel en peer, net zoveel als een klein potje? Stel dat je kindje een groot potje opkan, dan zou het zowat 3 a 4 stuks fruit opeten. Is dat niet wat veel?

Ik hield de hoeveelheid aan die in een potje zat: ongeveer 200 gram.

Groetekes, Sje

Ik houd net als Sje de hoeveelheid aan van een potje. Je kunt fruit makkelijk invriezen dus als je “teveel” hebt zou je dat kunnen doen.
Het ligt er natuurlijk aan wat voor fruit je neemt. Vandaag had ik 2 perzikken, een peer en een banaan gepureerd en dat was voldoende voor 2 potjes (1 potje voor vandaag en 1 voor morgen want het moet wel binnen 24 uur op).
Succes!

Lilypie First Birthday tickers

Let wel op met de hoeveelheid banaan in een fruithap. 1 banaan heeft een verzadigingsduur van 3 uur. Dat wil zeggen, dat-ie pas na 3 uur verdwenen is uit het maagje van je kindje.

Dus als je om 10.00 fruithap geeft, niet gek staan te kijken als je kindje om 12.00 de fles niet wil of geen boterham wil.

Dus aan fruithappen, met mate banaan toevoegen omdat dat erg vult.

Groetekes, Sje

Ik geef gewoon 1 stuk fruit tegelijk. Dus of een hele perzik of een halve appel en een halve peer. Soms vermeng ik er ook wat liga in. Een banaan echter doe ik altijd maar half, zitten relatief weinig vitaminen in en vooral koolhydraten dus dikmakertjes.

groetjes jeuly

Ik geef meestal 2 stuks fruit. Behalve van mango, daar is 1 stuks wel genoeg

Groetjes van Sascha en Senne

Ik heb laatst een klein potje fruit gehaald in de winkel om te kijken hoeveel ze op kon. Dat potje ging helemaal leeg en toen heb ik uitgemeten hoeveel ik in mijn eigen bakjes moest doen om dezelfde hoeveelheid te geven. Ik heb geen idee hoeveel fruit dat is. Ik kook een paar appels en verdeel dat over een paar potjes en vries ze dan in. Of pureer een paar peren. Een hele meloen krijg ik maar 4 bakjes uit dat viel me wel wat tegen.

Oh ja Muriel is bijna 7 maanden en ben sinds een maand begonnen met fruit hapje te geven. Groot potje is nog te veel.

Ik maak meestal gewoon een hapje van 2 stuks fruit, bijv. een banaan en appel, peer en appel, halve mango en banaan, stuk of 4,5 aardbeien met een banaan.
En Sje, Lotte heeft geen last van die verzadigingsduur van 3 uur denk ik.
Ze krijgt om 10 uur een fruithap, soms pas om half 11 en drinkt dan rustig om half 12, kwart voor 12 een fles van 200 leeg.
Vanochtend heeft ze voor het eerst aardbeien gehad, met een banaan. Ik vond het zelf beetje aan de zure kant dus dacht dat ze het waarschijnlijk niet heel lekker zou vinden maar ze heeft toch gesmuld zeg!

Ik doe ook 2 stuks fruit, vandaag 2 nectarines,1 banaan,1 appel voor 2 porties. Ik weeg het nooit af eigenlijk. Ik gebruik altijd het zelfde bordje dus ik zie meteen hoeveel ik nodig heb.