Hoeveel fruit geven jullie

Hoi,

Ik ben met rens begonnen met fruit in stukjes ipv fruithap, fruithap wil hij niet meer. Maar hoeveel moet je dan op een dag geven? Ook gewoon twee stuks?
Hij heeft gister wat kiwi gegeten en vanmorgen een halve mandarijn. Echt grote hoeveelheden zijn het nog niet dus. Maar wat fruit is beter als niets toch? De laatste dagen at hij dus echt geen fruit meer. Nu wilde ik hem vanmiddag wat kiwi geven en afhankelijk van hoeveel die daarvan eet misschien nog wat door zijn joghurt. Is het dan genoeg fruit wat hij eet?

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Kan je geen professioneel advies geven, alleen maar vertellen hoe ik het met Danique doe… Danique krijgt meestal s’morgens 1 stuk fruit, das afhankelijk van wat ik in huis heb. Meestal een kiwi, of een banaan. Nu eet ze die bijna nooit helemaal op. En dan, het is maar net hoe haar slaapjes vallen, s’middags meestal nog een keer fruit. Deze eet ze eigenlijk ook nooit helemaal op. Dus ik denk dat ze op een dag ongeveer op 1,5 stuks fruit zit. En als haar slaapjes wat rot uit komen, dan eet ze er maar 1.

Hier één stuk fruit per dag, 's ochtends. 's Middags krijgt 'ie een vruchtensapje met een tussendoortje.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

’ Smorgens een fruitje. Vaak een aantal door elkaar gepureerd en 's middags meestal een heel appeltje die opgekloven word van het kdv op weg naar huis of boodschappen doen.

Groetjes,

Michèle

Als je gewoon de hoeveelheid van een potje aanhoud zit je wel goed.
En dat zal ongeveer 1 stuks zijn (en dan niet 1 druif natuurlijk )

Maar als er meer in gaat, helemaal niet erg.
Hylke zit regelmatig op 2 stuks op een dag.
Vooral van het zomer met al dat lekkere zomerfruit ging het hard.
Bakje vol en eten maar!

Wat kiwi en yoghurt betreft: even opletten.
Die combinatie kan namelijk nogal bitter van smaak worden.
Kiwi door de yoghurt en dan meteen opeten zal wel meevallen,
maar niet een poosje laten staan, wordt echt niet lekker!

M.