Hoeveel flessen?

Jessey is morgen 11 weken, en ze drinkt nog 5 flessen van 120 cc per dag. Ze heeft ze om de drie uur want ze slaapt 12 uur in de nacht… Nu moest ik een tijdje geleden van het CB al over gaan op flessen van 150 en dan om de 4 uur voeden, maar ik heb het nog steeds niet gedaan…
Ze krijgt dan namelijk nog maar 4 flessen per dag, en daar lijkt ze me iets te jong voor toch? Dan krijgt ze totaal ook 600 cc, is dat wel voldoende?
Ik zit er aan te denken om de flessen inderdaat op te hogen naar 150, want die krijgt ze best wel op hoor! Maar dan wel om de 3 uur nog geven… Ik meen mij te herinneren dat dat bij Joey ook zo ging, want die sliep ook 12 uur per nacht, pas bij 180 cc per fles ging hij naar 4 flessen, dacht ik… Goh wat stom dat je zulke dingen zo snel vergeet!
Wat denken jullie wat ik het beste kan doen? 5 flessen van 120 of 5 flessen van 150? Of toch gewoon maar 4 flessen van 150?

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Ik vind 4 flessen ook wel erg weinig, ze is nog niet eens 3 maanden. Ik zou het bij 5 flessen houden en dan ophogen naar 150cc, dan maar kijken hoeveel ze opdrinkt.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hoi,
Ik zou ook de flessen ophogen naar 150cc en om de drie uur geven. Je merkt vanzelf wanneer Jessey genoeg heeft gedronken. Gewoon doen wat je zelf het beste lijkt, het ene kind is het andere niet.
Mijn dochter zat met 14 weken op vier voedingen (van 180cc) en dat vond mijn CB eigelijk al veel te vroeg (maar op mijn eigen gevoel vertrouwd).
Succes!

Ik zou in ieder geval ophogen. Ik weet niet wat het gewicht van je kindje is, maar ik zou wel 5 voedingen blijven geven en niet 4.
De gemiddelde behoefte is 160-180 ml voeding per kg lichaamsgewicht per dag. Dit deel je dan door het aantal voedingen.

Noa zat op elf weken ook op vier flessen, maar wel van 210 + 7 scheppen…
Dus verhogen is sowieso een goed idee als ze het opkan, maar in jouw geval zou ik nog vijf flessen blijven geven, want je kan niet ineens van 120 naar 210 natuurlijk

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker