Mijn zoontje is volgende week 6 maanden. Hij krijgt nu nog 4 flessen van 210 cc. Ik heb begrepen dat er dan 1 fles afvalt. Is dat de ochtendfles, wordt deze dan een papfles? Alvast bedankt voor de tips!
Léony
Mijn zoontje is volgende week 6 maanden. Hij krijgt nu nog 4 flessen van 210 cc. Ik heb begrepen dat er dan 1 fles afvalt. Is dat de ochtendfles, wordt deze dan een papfles? Alvast bedankt voor de tips!
Léony
Hallo,
Hoe ziet het schema er nu uit van de kleine??
Ons schema was:
7.30 fles 1 en halve boterham
10.00 koekje en diksap/roosvice
12.00 1 boterham en fles 2
15.00 fruit en diksap/roosvice
17.30 warm eten en toetje
19.00 fles 3
Gr
Het schema nu:
7.00 fles 1
11.00 fruithapje
11.30-12.00 fles 2
15.00 groentehapje (net mee begonnen)
15.30-16.00 fles 3
19.30 fles 4 (met rijstebloem)
Ik denk dat ik misschien die eerste fles weg ga laten en heb al bambix fijne granen ontbijt gekocht. Mijn mannetje heeft nog geen tanden…dus brood lijkt me niet echt een optie. Iemand tips?
Léony
Je maakt bambix met opvolgmelk. Dus eigenlijk is dat dan fles 1. Je kindje mag nog geen “gewone” melk.
Mag ik vragen waarom je de groentehap om 3 uur geeft? Ik zou er persoonlijk voor kiezen om je kleine man aan een “normaal” ritme te laten wennen.
Dus om 7.00 bordje pap, opvolgmelk met bambix (voeding 1)
10.00 fruit
12.00 voeding 2
15.00 koekje
17.00 groentehap
19.00 voeding 3 met rijstebloem
Je zou altijd het brood kunnen proberen. Korsten er om weg, heel klein beetje boter er op en smullen maar.
Onze meid wilde echt geen pap, vond ze zo vies. En brood ging er super in. Ook zij was “laat” met haar tanden.
Succes
Brood eten heeft niets met de tanden te maken. Stel dat ze pas met 1 jaar haar eerste tanden krijgt, dan zou ze dan pas brood krijgen.
Liefs Michelle