Hoeveel flessen met 6 a 7 maanden?

sinds een paar dagen weigerd joey ineens zijn laatste (pap)fles spelen met z’n tong er wel hevig in bijten en dan nog een leuk spelletje, zo stijf mogelijk je lippen op elkaar drukken…
hij krijgt denk ik wel genoeg voeding binnen want hij is een grote eter…
maar ben nu net een week of 3/4 met z’n 4de fles gestopt zijn schema is:

7.00 fles
10.30 fruit
13.00 fles
16.00 wat drinken thee of diksap (meestal drinkt ie 50cc derest gaat ie mee spelen dan krijgt ie iig nog iets binnen)
18.30 groente
rond 21.00 een pap fles

hij eet wel veel groente en fruit iets van 200 gram…
dus denk niet opzich dat ie te weinig vocht krijgt maar ik dacht dat je een fles voor t bedje moest houden,.,
of misschien fruit en groente hapje minderen en daar wat drinken/toetje bij aanbieden??
vertel mij aub ervaringen/meningen want ik snap er even niks meer van…
ik moet donderdag eindelijk naar t cb kijken wat die zeggen maar hoor liever hier tips!

groetjes!

Wij hebben onderstaand ritme, hij is nu net 8 maanden:

0715 uur papfles (circa 210 cc)
1030 uur fruithapje (2 stuks weet niet precies hoeveel 't is)
12/1230 uur 1 boterham met appelstroop
1300 uur 210 cc (+6)
1530 uur rijstewafel en beetje water (waar die echt maar 2 sloken van neemt)
1800 uur groentehap
1900 uur 210 cc (+6) en naar bed

Toen die tussen de 6 & 7 maanden was hadden we onderstaand ritme

0715 uur papfles (circa 210 cc)
1030 uur fruithapje (1 a 1,5 stuks )
1100 180 cc (+6)
1530 uur 180 cc (+6)
1800 uur groentehapje
1900 uur 180 cc (+6) en naar bed

Misschien moet je de papfles vervangen door een gewone fles, het kan zijn dat die de pap te zwaar vindt.
Toen onze zoon net 6 mndn was deden wij ook 's avonds papfles maar deze trok die zelden tot nooit leeg omdat het te zwaar was en hij te moe. Toen ben ik geswitcht.

Succes

Lilypie First Birthday tickers

Inderdaad, als ik het zo lees krijg ik ook het idee dat ie de pap gewoon niet lekker/ te zwaar vindt. Babies hebben dit ook niet perse nodig, dus ik zou ook gewoon is een melkflesje proberen.
Verder vind ik persoonlijk 21:00 uur wel erg laat op die leeftijd.
Je zou kunnen proberen om rond 16:00/16:30 zijn groente te geven ipv rijstewafel en dan rond 19:30 zijn laatste fles en naar bed. kan ook zijn dat ie gewoon te moe is om te eten om 21:00 uur. Succes igg!

mama1980

Ik sluit me bij mama1980 aan. Gewoon een melkflesje aanbieden, pap hebben ze s’avonds helemaal niet nodig (je eet zelf toch ook geen boterham voor het slapen gaan?). Succes!
Groetjes Nacny

hier is hedt schema nu (bijna 7 maanden)

tussen 7.00 en 8.30 fles 180cc
± 11.00 200 gr. fruit
± 13.00 fles 180cc
± 17.00-17.30 warme hap
± 19.30 laatste fles 210cc + pyamapapje.

tussendoor water/diksap soms een liga of yoghurt

groetjes

22-12-2009 colin geboren

quote:
Je zou kunnen proberen om rond 16:00/16:30 zijn groente te geven ipv rijstewafel en dan rond 19:30 zijn laatste fles en naar bed. kan ook zijn dat ie gewoon te moe is om te eten om 21:00 uur. Succes igg!

mama1980

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/MYjNp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

en hoe laat sliep de kleine dan ongeveer? als ie 19.00 flesje kreeg?
en wat is jullie slaap ritueel?
maar de pap fles ga ik inderdaad anders proberen zometeen…
en dan sochtends een papfles(rijstebloem) of is dit niet nodig?

groetjes

S’morgens pap kan wel. Ik gebruikte zelf de Bambix 6 maanden. Ik heb de pap altijd uit een bordje gegeven, schijnt beter te zijn voor de mondmotoriek.
Groetjes Nancy

quote:
S'morgens pap kan wel. Ik gebruikte zelf de Bambix 6 maanden. Ik heb de pap altijd uit een bordje gegeven, schijnt beter te zijn voor de mondmotoriek. Groetjes Nancy

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/5VmOp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

ok dan verplaats ik t naar de morgen heb net de gewone fles geprobeerd en gelijk succes helemaal leeg geen druppel na!
ik hou van dit forum! haha
ok… dan doe ik m sochtends… en met lepetje vind k ook leuker lekker zitten met z’n 2…
bedankt!

groetjes jonne

Je kan de pap idd s ochtends geven, maar nogmaals, het hoeft niet. Ze missen niks als ze geen pap krijgen, dus als jouw kleintje het gewoon niet lust, dan laat je het bij melk. Dat is trouwens in bijna alle europese landen zo, alleen in nederland krijgen babies pap! Ons schema is hier met 8 maanden als volgt:

7.30 - fles 180/6
9.30- fruit 150/200 gram
12.30- 1 boterham + fles 150/5 .hiervan drinkt ze meestal niet alles op dus zouden waarschijnlijk beter 120/4 kunnen doen. ( voordat ze brood kreeg fles van 180/6)
16.30- warme maatlijd(ongeveer 200 gram) + beetje yoghurt of half babytoetje
19.30- fles 180/6

tussendoor water/diksap en soms een halve ligakoek of soepstengel

Na de fles van 19.30 is het even knuffelen met papa en mama en dan naar bed. Ze ligt er meestal tussen 19.45 en 20.00 uur in. Dan zing ik standaard het zelfde liedje voor haar, geef haar een kus en een aai over haar bol, muziekje aan en dan ga ik haar kamertje uit.
Met dit warme weer in combinate met de 8 maanden sprong is dat slapen s avonds een beetje een drama geweest hier de laatste tijd, maar het gaat weer beter gelukkig! in ‘normale’ tijden slaapt ze dan binnen 10 minuten tot de volgende ochtend 7.00/7.30

mama1980

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/MYjNp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - mama1980 op 20 Jul 2010 23:06:33

even inhaken, maar zijn jullie ineens naar die 3 flessen gegaan. Onze dochter is nu 7 maanden en 3 weken, maar drinkt nog steeds 4 flessen helemaal leeg. Weet niet goed wanneer ik naar 3 moet gaan. Lees dat de meesten van die leeftijd al op drie flessen zitten.

Gr, j

Ik ben langzaam de fles van 16:00 gaan omzetten naar groente. In het begin, toen ze nog niet zo heel veel ervan at, kreeg ze nog een fles na. Toen ze wat meer groente ging eten, nog een halve en toen ze eenmaal een volledige maaltijd at, zo’n 200 gram, liet ik de fles helemaal weg en gaf ik haar wat water/diksap te drinken na.
De fles is er in zo’n 2 weken helemaal af gegaan en dat ging prima!

mama1980

wij zijn de laatste fles gaan vervroegen. Wij deden hem in bed na de warme hap en als hij dan wakker werd kreeg hij de fles. Dit was meestal tussen 21.00 en 22.00. Opeens kwam hij rond 20.00 en bleek dat hij daarna gewoon de nacht doorkwam. Nu krijgt hij rond 19.30/20.00 de laatste fles. Helaas gaat hij alleen niet meer slapen voor een uur of 22.00/23.00 sinds een paar dagen.

22-12-2009 colin geboren