hallo ik had even een vraag
het is vandaag weer prachtig weer en dat vind roxeanne helemaal geweldig
alleen nou wil ze elke keer wat drinken zit hier een limiet aan
normaal wou ze naar haar fruithap geen drinken en nou vanochtend heeft ze 125cc roosvice erachter aan opgedronken en vamiddag had ze om2uur de fles gehad en heeft ze tegen 3uur haar flesje weten te pakken waar ook 125 in zat en die was dus ook zo op is het erg als ze teveel vocht binnen krijgen of maakt dit niks uit
Hoeveel extra drinken mag met warm weer
volgens mij alleen maar goed! Ze zweten ook meer…
Wel zou ik persoonlijk dan eerder overstappen op water oid, is erg goed voor de dorst en kan men nooit teveel van krijgen.

Hoeveel ze extra mogen zou ik eerlijk gezegd niet weten. Met warm weer kan iets extra’s geven geen kwaad. Maar heb wel gehoord dat als je teveel geeft de goede voedingsstoffen te snel wegspoelen door al het vocht. Maar goed ik heb zoiets van als ze er om vraagt, dan zal ze het gewoon nodig hebben. Wij hebben tenslotte ook meer dorst met warm weer. Inderdaad zou ik sneller wat water geven en niet te veel roosvice.
Groetjes,
Sandra
ik moet zeggen dat ik rico niet tussendoor vocht heb gegeven vandaag. is dat dan heel erg? in zn flessen zit zoiezo de laatste 2 dagen extra water in omdat hij eerst hardere ontlasting had…nu niet meer maar wilde het gewoon even aanhouden dus krijgt ie zoiezo wel iets meer vocht dan normaal.
ja maar niet veel hooguit 10 cc in de eerste 2 flessen, daarna niet meer.
maarja hij krijgt ook fruit tussendoor dus dat is ook vocht. 't zal wel goed zijn.
als het dadelijk echt snikheet is ga ik dat wel doen hoor wat roosvicee of water tussen door
Je hoeft met deze temparaturen in principe nog geen extra vocht te geven, is pas als het 25-30 graden is.
als ze er om vragen is een ander verhaal natuurlijk en ligt er ook aan hoeveel je kindje zweet.
Dylano heeft ook niets extra’s gehad hoor
Groetjes Michelle
Wij hebben wel iets extra’s gegeven, maar nou was het hier ook wel behoorlijk warm vandaag. Meestal is dat rond de 250cc extra, water en/of sap.
Dus gewoon aanbieden: als ze het nodig heeft, zal ze het opdrinken en anders niet. Als ze het nodig hebben, hebben ze het er ook alweer uitgezweet dus zal het niet veel extra zijn denk ik. Is dat te volgen?
Groetjes!
bedankt allemaal hier was het gisteren 25 graden en ons hui staat de hele dag bijna in de zon dus zo ze het daarom wel willen en roxeanne zweet heel snel dus dat verklaard dan al heel veel
Het warme weer is nu weer over, maar ik wil hier nog even bij aansluiten. Mijn dochter Lieve is ruim 11 weken oud. Ze slaaptsinds een paar weken door (joepie!). Alleen vannacht om half 5 werd ze ontroostbaar wakker, ze had echt honger of dorst.
Ik heb haar wat water met relatief wienig melkpoeder gegeven (70 ml met 2 schepjes), dat dronk ze bijna helemaal op. Komt het door de warmte denken jullie? Normaliter drinkt ze zo’n 850 ml flesvoeding per dag… Ik ben zo bang dat het afgelopen is met het doorslapen…
Ik volg hem helemaal Mriek
en tamarah dat kan gewoon een toevalstreffer zijn en je zult echt nog wel vaker je bed uit moeten als ze normaal de hele nacht doorslapen. Niet te gauw schrikken van ojee we moeten weer iedere nacht
Groetjes Michelle
ik ook Mriek alleen drinkt rico altijd zn drinken op al geef ik m 1 liter achter elkaar
even een vraagje he,
rico voelde vanacht koud aan in zn nek en overal eigelijk behalve zn voorhoofd, ook wel koeltjes maar helemaal klam, dat is nu al een paar dagen zo moet ik dan extra vocht geven en is het erg dat hij zo klam aanvoelt?
Ik wacht met jou de reacties af Inge want ik heb oo kgeen idee en wil dat ook wel is weten
Groetjes Michelle
@Tamarah: tussen de 11 en 13 weken zit weer een sprongetje, dus kan ook goed daarvan komen dat je dochter ineens weer wakker werd 's nachts. Dat zal weer beter gaan als het sprongetje voorbij is. Ik vind het een goed idee om water te geven met een beetje melkpoeder, als ze daar weer goed op doorslaapt is het prima toch? Of alleen een beetje water, kan je ook nog proberen. Ik denk persoonlijk dat het eerder met het sprongetje dan met het weer te maken heeft.
Enne Inge en Michelle: ik wacht met jullie mee!
Groetjes!