Hoeveel eten

Michele heeft al een topic over de voeding van Morgan en ik heb iets soortgelijks, maar toch net even anders. Ik maak dus even een nieuwe, verse, topic aan!

Julia drinkt momenteel 5x180+6 schepjes. In totaal dus 1 liter. Daar kon ze het een week of drie goed mee doen, maar nu niet meer. Ze krijgt het niet weg, spuugt veel uit en duwt de fles gewoon weg omdat ze ‘vol’ zit. Soms drinkt ze 200cc, maar alleen als ze de keer daarvoor heel weinig op heeft. Want soms drinkt ze maar 90cc of 120 ofzo. Ze wil 's nachts ook nog drinken en komt elke nacht rond half 3. Ze heeft dan ook echt nog trek, ik kan haar niet zoet houden met een speentje.

Gisteren was er een moeder bij ons die een kindje heeft van 16 weken. Ze was heel verbaasd dat Julia nog 5 voedingen krijgt en dan van 180+6. Ze vond dat heel erg veel. Ze vond Julia, daar gaan we weer, ook groot. Zij was bij ons om iets te regelen en we kennen haar verder niet goed, maar ik vond het weer raar dat ze het zo veel vond. Vrienden van ons zeiden ook al dat Julia al zo groot is, maar die vergeleken haar met hun neefje, die drie maanden jonger is. Slaat nergens op natuurlijk. Ik word er zo moe van dat iedereen ons meisje zo groot vindt. Het arme schaap is heel gemiddeld, niets mis mee. Ze heeft maat 62, waar hebben we het over? Waarom zaniken mensen steeds zo over grootte? Ik maak me er kwaad over dat babies al zo beoordeeld worden, maar ja, daar zijn wij het over eens hier, dat dat mega-irritant is!

Wat ik eigenlijk - met een omweg wil vragen -: zouden we de voeding moeten verminderen? Julia kan het niet op opeens, maar heeft wel rond de 4,5 uur trek. Ook al drinkt ze dan heel weinig. We gaan nu 150+5 proberen, maar op zich is vijf voedingen op een dag toch niet overdreven veel voor een ukke van 5 maanden? Of mis ik nu iets? Bij het cb zeggen ze wat dat betreft ook helemaal niks. Ik moest zelf maar uitzoeken dat ze allang naar 5x180 mocht, wist ik veel! Fruit mag ze van het cb niet i.v.m. allergie, wel pap. Hoe weet ik nu wanneer ik naar 4 voedingen moet? Ik snap het allemaal niet zo hoor…Ik dacht dat wij het goed deden, 5 flessen, maar blijkbaar is dan dan weer (te) veel?

HELP!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Erik heeft z’n flessen ook wel eens minder goed leeggedronken dan anders. Dat ging altijd wel weer over. Toen Erik vijf maanden was kreeg hij ook nog vijf voedingen; toen hij met zes maanden goed groente ging eten werden dat er vier en een maand later (nu dus) zijn het er nog drie. Je ziet hoe snel dat kan gaan. Vijf voedingen zijn echt niet raar met vijf maanden.

Ben je al groente aan het proberen? Ik lees dat fruit niet mag, maar hoe zit dat met groente? Naar vier voedingen zou je gaan als ze straks goed aan de groente zit. Of eerder, als ze haar nachtvoeding niet meer hoeft. Dan ga ik er wel even van uit dat de nachtvoeding de vijfde voeding is nu. Klopt dat?

Ik zou haaar blijven aanbieden wat je anders ook aanbiedt (of je moet het zonde vinden van je voeding) en zien of ze vanzelf weer meer gaat drinken.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

rainbow je doet het goed hoor kijk effe opdeze site naar dat schema

http://www.allesoverkinderen.nl/ne_voerschema.htm

Hier met de 5 maanden de laatste voeding afgebouwd. Dus die van 23.00 uur. Deze hebben we de eerste avond 30cc minder in gedaan, dat 3 dagen om te kijken hoe hij reageerde. Toen weer 30cc minder en ook weer 3 dagen. Toen we op de 90cc zaten was het de moeite niet om hem wakker te maken (vonden wij) en lieten we hem slapen. De eerste dagen was hij iets vroeger wakker (7.00 uur ipv 8.00) maar hij ging dan gewoon liggen kletsen. Heeft nooit meer de laatste voeding gehad…

Dus het blijft spannend maar je kan het proberen vooral als je meisje nu toch al aangeeft minder te drinken. Dan zit je strakt op 4x 200cc. 8.00 - 12.00 - 16.00 en de laatste deden wij altijd om 21.00 (moesten we hem wakker maken)

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

dat is een fijne site lieke!

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ja ik ga toch proberen naar de 4 flessen te gaan. Ik maak haar ook niet wakker straks. Grote kans dat ze dan om 1 uur komt, dan maar 100 cc maken en die geven en hopen dat ze morgen de volle 800 pakt, maar blijkbaar gaat morgan er aan toe zijn om er 1 te laten vervallen. Wel ga ik van het weekend weer starten met groente en fruit.

Groetjes,

Michèle

Ja erg he die reacties af en toe. Hier ook dan zeggen mensen zo die heeft lekkere bolle wangen of jeetje echt hollands welwaren, of ze vragen of je hem pokon geeft. Tim ligt wel altijd al boven gemiddeld, maar wel qua lengte en gewicht. Hij woog afgelopen donderdag 8890 gr en 72,5 cm. Niks mis mij naar mijn mening, maar sommige mensen denken daar dan weer anders over. Zelfs het CB zegt dat hij een mooie groeicurve heeft.

Je zou inderdaad nu kunnen gaan proberen een voeding af te bouwen. Bij ons ging het eigenlijk makkelijk doordat we Tim altijd wakker moesten maken voor zijn 5e voeding. Na 5 maanden mochten we daarmee stoppen en toen we dat deden sliep hij ook gewoon de nacht door.

Groetjes,
Sandra

Geef je hem Pokon? Waar slaat dat op zeg! Een collega van mij zei ook: ‘Oh, Brabants Welvaren’. Julia is gewoon een prachtig meisje van 5 maanden, van ik denk nu iets meer dan 6,5 kilo (ze heeft slecht gegeten afgelopen tijd) met heerlijke babybeentjes en -armpjes. Ze doet het goed, maar ze groeit ook niet keihard. Vorige week zag ik een moeder met een meisje dat dacht ik iets ouder was dan Julia. Ik vroeg hoe oud ze was. Die moeder: ‘Ze is van 9 september, maar ze groeit heeeeeeel goed!’ Het kindje was inderdaad mollig en groot, maar ik vond dat ze zich al verdedigde voor iemand iets kon zeggen. Zou zij ook steeds aan moeten horen hoe welvarend haar dochter is? Laat die kindjes gewoon lekker groeien en zeur niet zo. Zolang ze mooi in de curve zitten is het prima en als ze erboven of eronder zitten, hoort dat ook bij ze. Ik ken een jongetje dat altijd bovenin zat, nou, hij is gewoon ook lang. Wat maakt het uit he!

Julia had gisteren op het kdv raar gegeten. Al om 16.15 uur omdat ze niet meer na 16.30 uur mogen voeden sinds vorige week ofzo i.v.m personeel. Nou, ze had om 17.30 uur moeten drinken en dus klopte haar schema totaal niet meer. Ze kwam nu al om 19.45 uur weer, normaal is haar laatste voeding om 22.30 uur! We hebben haar daarna laten slapen. Om 01.15 uur kwam ze, maar ik temde haar met een speen. Toch sliep ik zelf niet diep, wetend dat ze weer wakker zou worden. Om 02.30 uur werd ze wakker en had ze mega-honger! En gepoept. Ik was dus in de weer vannacht, maar ze sliep wel tot 07.15 uur. We moeten Julia ook wakker maken voor de laatste voeding, maar ik vind het soms een eng idee dat ze dan op rare tijden komt. Of dat ik er 's nachts om 01.00 uur en dan weer om 06.00 uur uit moet. Hoewel ik denk dat ze van 01.00-08.00 uur best zou redden…We moeten het langzaam gaan proberen, maar ze moet ook al uit de bakerdoek en dan is het wel veel voor het meiske, wat ze moet afleren!

Oh ik zeg tegenwoordig ook meteen dat ze klein is en dat ze alleen op feesten en partijen eten krijgt. Mensen zijn wel meteen beledigd maar das hun probleem. En wat een rare regeling zeg. Bij ons zijn de tot 18.00 open dus als ze om 17.30 moeten eten krijgen ze dat gewoon. Dat is onderdeel van hun werk. Zou toch maar even navragen hoe dat zit want ze gaan tegen jouw wensen in en jij betaald hun om te doen wat jij wilt. Bij ons weten ze dat ze er vanaf mogen wijken met een half uur eerder of later. Soms heeft ze heel erge trek omdat ze druk gespeeld heeft en soms is ze heel moe en dan laten ze haar een half uurtje langer slapen, maar meer ook niet omdat ik inderdaad met mijn schema niet uitkom anders en die kleintjes hebben er zelf het meeste last van.

Groetjes,

Michèle

Ik vind het ook heel raar. Voorheen was het tot 17.00 uur en dan dacht ik nog: ‘Ok’, maar 16.30 uur is toch geen tijd. Het klopt dan ook niet meer met Julia’s schema. Ik wil echt NIET hebben dat ze haar om 16.15 uur voeden omdat ZIJ dat willen, ben je helemaal gek! Wij zaten gisteren met de problemen, het kind krijste alles bij elkaar van de honger. Logisch, er zat ook de normale tijd tussen, maar 16.15 uur is voor ons zowat midden op de middag. En ze vervroegen haar ‘lunch’ ook al van 13.00-13.30 uur naar 12.15 uur! Een half uur afwijken mag van mij ook, maar wel een beetje doen wat ik zeg graag. Ik ga morgen dus vet klagen, dat snap je. Het is duur zat inderdaad en dat zij te weinig personeel hebben boeit mij niet zo…

Ik heb dit ook 1 keer meegemaakt, maar er was die dag van alles fout gelopen en de leidster die daar verantwoordelijk voor was is die dag op staande voet ontslagen. Dus ik het dat als een incident afgedaan. Daarna is het nooit meer voorgekomen. Zij weten wat ik wil en niet anders. Nu hebben wij haar schema weer verschoven naar 4.5 uur in plaats van 4 dus dat staat in het schriftje en ik geef het mondeling door, Wordt meteen opgeschreven op het bord ook. Dus dan weten ze het allemaal en dan houden ze zich er aan. En wat je zegt we betalen genoeg enne hun probleem als ze te weinig mensen hebben.

Groetjes,

Michèle

Wat een slechte zaak Rainbow, daar zou ik zeker werk van gaan maken. Succes!

Ik vind het ook echt een belachelijk verhaal. Bij ons is de creche open van 8 uur 's’ochtends tot 18.00 uur s’middags. Daar betaal je voor dus moeten ze vind ik alles doen in die tijden. En dat doen ze bij ons gelukkig ook. Ik zou er ook zeker wat van zeggen.

Groetjes,
Sandra