Michele heeft al een topic over de voeding van Morgan en ik heb iets soortgelijks, maar toch net even anders. Ik maak dus even een nieuwe, verse, topic aan!
Julia drinkt momenteel 5x180+6 schepjes. In totaal dus 1 liter. Daar kon ze het een week of drie goed mee doen, maar nu niet meer. Ze krijgt het niet weg, spuugt veel uit en duwt de fles gewoon weg omdat ze ‘vol’ zit. Soms drinkt ze 200cc, maar alleen als ze de keer daarvoor heel weinig op heeft. Want soms drinkt ze maar 90cc of 120 ofzo. Ze wil 's nachts ook nog drinken en komt elke nacht rond half 3. Ze heeft dan ook echt nog trek, ik kan haar niet zoet houden met een speentje.
Gisteren was er een moeder bij ons die een kindje heeft van 16 weken. Ze was heel verbaasd dat Julia nog 5 voedingen krijgt en dan van 180+6. Ze vond dat heel erg veel. Ze vond Julia, daar gaan we weer, ook groot. Zij was bij ons om iets te regelen en we kennen haar verder niet goed, maar ik vond het weer raar dat ze het zo veel vond. Vrienden van ons zeiden ook al dat Julia al zo groot is, maar die vergeleken haar met hun neefje, die drie maanden jonger is. Slaat nergens op natuurlijk. Ik word er zo moe van dat iedereen ons meisje zo groot vindt. Het arme schaap is heel gemiddeld, niets mis mee. Ze heeft maat 62, waar hebben we het over? Waarom zaniken mensen steeds zo over grootte? Ik maak me er kwaad over dat babies al zo beoordeeld worden, maar ja, daar zijn wij het over eens hier, dat dat mega-irritant is!
Wat ik eigenlijk - met een omweg wil vragen -: zouden we de voeding moeten verminderen? Julia kan het niet op opeens, maar heeft wel rond de 4,5 uur trek. Ook al drinkt ze dan heel weinig. We gaan nu 150+5 proberen, maar op zich is vijf voedingen op een dag toch niet overdreven veel voor een ukke van 5 maanden? Of mis ik nu iets? Bij het cb zeggen ze wat dat betreft ook helemaal niks. Ik moest zelf maar uitzoeken dat ze allang naar 5x180 mocht, wist ik veel! Fruit mag ze van het cb niet i.v.m. allergie, wel pap. Hoe weet ik nu wanneer ik naar 4 voedingen moet? Ik snap het allemaal niet zo hoor…Ik dacht dat wij het goed deden, 5 flessen, maar blijkbaar is dan dan weer (te) veel?
HELP!
Groetjes Rainbow, trotse mama