Hoeveel eten die van jullie

Hoi,

Even onzeker.
Na maanden van niet lekker zijn vond ik mijn dochter ondanks alle darmproblemen toch redelijk eten. Maar nu wil ze meer eten ergens misschien logisch ze aan de lichte kant. 99 cm en maar 12,5 kilo. (Ze at niet zoveel wegens een darminfectie die al heel lang heersde maar niet ondekt was en daarvoor heeft ze ernstige obstipatie gehad. Dit alles is nu eindelijk onder controle.)

Maar hoeveel is normaal?
Ik twijfel of we haar nu niet aanwennen te veel te eten.
dit is haar schema eetgedrag:

tussen 7 en 9 uur 1 boterham zoet met bekertje melk of 150ml melk met 5 lepels pap. ( meestal om en om)
tussen 10 en 11 uur fruit (1 stuks) met extra drinken
± 12.15 uur 1 a 2 boterhammen met vleeswaren beker melk
na slapen rond 16 uur een koekje of snoepje ( kaakje, rozijntjes soms dropje) met extra drinken
tussen 17 en 18 uur warm eten 50- 100 gram vlees en een bord ter groote van een ontbijtbord groenten en aardappelen / macaroni enzv.2 tot 3 volwassen vorktandjes hoog. ( ben niet zo goed in van ze eet bijv. 2 aarappelen enzv. vandaar de omschrijving van het bord ),halve beker vifit en om de dag een toetje ± 50 tot 80 ml. van die bekertjes meestal yoghurt met fruit. + extra drinken

( extra drinken is om haar obstipatie probleem te verminderen)

Vooral over de hoeveelheid avondeten zit ik een beetje mee. Als ze voorheen een half bordje leeg at was het n.l. veel.

groetjes,

lon106

Hoi,

Ik zou je meissie lekker laten eten. Ze voelt het zelf a;ls beste aan.
Mijn dochter eet net zoveel als jouw dochter en dan drinkt ze ook nog een papfles voor het slapen gaan. Oke, zij is niet ziek geweest.

Ik zou zeggen, geniet ervan dat ze weer lekker kan eten.

Groetjes Loes

Hoi

Ze is wel al 2,9 jaar en dan gaan ze toch over het algemeen minder eten dan tussen de 1-2 jaar. Doordat we z’n moeilijk half jaar hebben gehad (afkloppen) dat ik niet meer weet wat nou echt normaal/ gemiddeld is.
Ik vind er nogal weinig over op internet.

groetjes,

lon106

Ik denk dat ze niet echt weinig eet toch hoor wel eens andere verhalen hoo dat kinderen echt nog niet eens de helft eten van wat zij eet.
Ik denk dat het wel meevalt hoor toch andere moeders???

Hi,

nou ziet er goed uit…is weer reserves aan het opbouwen. Als Milo ziek was dan at hij 2 wk niet, en na die 2wk at hij de oren van mn hoofd. Dan had hij net ontbeten en zat ik aan mn crackertje met kaas en zat hij daar nog om te bedelen hahaha.
Ik heb begrepen dat ze het allemaal goed aanvoelen. Vol is vol. En als ze meer trek hebt…(dan wel natuurlijk gezond eten…)

succes!

x Floss

lucas eet dit ook ongeveer wel hoor en hij is nu ruim 26 maanden.
Dit is zijn schema op het moment:

7.00 -8.00 200ml volle melk met 6 scheppen bambix 12 mnd.
10.00 - 10.30 fruit of een koekje en beker drinken ca. 200 ml
12.00 en 13.00 2 boterhammen met boter en beleg. Beker drinken erna.
dan slapen en rond 14.30 een beker drinken met een koekje. Lucas is dol op mini ontbijtkoekjes. Andere koekjes vindt hij ook lekker hoor. En fruit natuurlijk.
Dan de warme maaltijd.
Lucas is dol op saus en dan bedoel ik fritessaus. Hij heeft nl door veel ziekzijn een groeiachterstand zeg maar. Hij is veelste klein en te licht voor zijn leeftijd. Dus moeten we hem veel calorieën geven van de diëtiste om te groeien.
hij krijgt een stukje vlees. Wij delen het vlees meestal tussen de kinderen dus bv een hamburger snijden in twee delen en ieder krijgt een deel.
Groente meestal 3 eetlepels en aardappelen ongeveer 1,5 à 2.
Dan met jus natuurlijk en fritesaus (niet veel natuurlijk, maar het gaat voor hem om het idee dat hij ook een beetje op zijn bord heeft.) Alles wat lucas ziet dat wij op ons bord doen wil hij ook…en dat terwijl hij het er dan allang op heeft liggen.
En altijd een toetje na. Dat slaan we eigenlijk nooit over. Kinderen moeten per dag 300 ml aan zuivel binnen krijgen. En aangezien hij melk zo niet opdrinkt geven we hem dat toetje 's avonds. En ik kan het hem ook niet ontnemen, want hij vindt het veeeeeeeeelste lekker

Lucas is 81 cm en weegt ongeveer 10,5 kg.

Als lucas ziek is of het erg benauwd heeft (hij heeft nl een longafwijking) eet en drinkt hij niet best. Ik ben altijd erg blij als hij maar iets naar binnen heeft weten te werken. Zo gaat het weken goed en eet hij dagen zijn bord leeg. En zo is het weer mis.
Inderdaad kinderen weten precies wanneer ze genoeg hebben dat kunnen we altijd goed aan lucas merken. Hij eet altijd zelf en we mogen alleen helpen met een andere lepel. Als hij eerst een tijdje heeft zitten eten op zijn manier schuif ik er af en toe met een andere lepel ook hapjes naar binnen en zo eet hij dan toch vaak zijn bordje leeg. Er zijn ook dagen dat dat zelfs niet helpt en dat hij echt niet wilt. Ik denk dan altijd maar morgen weer een dag.

Lucas heeft altijd zijn energie moeten steken in het beter worden ipv in het groeien daarom heeft hij een groeiachterstand.

Zolang je gezonde voeding geeft is er volgens mij niet veel aan de hand. Als ze een keer ziek wordt zal ze misschien weer minder eten zo wegen ze dat van elkaar af. Ik ben altijd blij als ik hem na een slechte periode weer aan het eten heb gekregen.
Succes! gr, bianca

mama van lisa (14-05-2003) en lucas (31-12-2005)

Hoi,

We zijn vandaag bij de artsen geweest ze zijn erg tevreden. ondanks dat ze een 2 weken geleden nog een halve kilo was aangekomen is ze nu weer een kilo afgevallen helaas. Maar ondanks dat gaat het goed. De onstekingswaarden en bactieren waren beide gedaald. Ze mag van de week ook weer sinds zes weken naar de pz. Ben benieuwd of ze dat weer leuk vind.

Ook bij een speciale verpleegkundige geweest ivm innemen medicijnen. Zij heeft ook even gekeken naar de hoeveelheid eten. Die was goed. We gaan nu de melk hoeveelheid weer opbouwen. Was vergeten te zeggen dat die even afgebouwd was naar max 150 ml ivm alle problemen.

Het kan wel zo zijn dat haar lichaam tijdelijk gaat overcompenseren dus dat ze meer gaat wegen dan gemiddeld is. Maar dat komt allemaal na een half jaar weer goed zeggen ze.

Ben ook blij te lezen dat die van jullie ongeveer het zelfde eten. En dat we haar niet aanleren teveel te eten omdat ze onder d’r gewicht zit. (Nu nog maar 11,5 kilo bij een lengte van 99 cm.)
Twijfels om niets dus. Maar je wordt soms zo onzeker.

bedankt en groetjes

lon106