Hoi,
Even onzeker.
Na maanden van niet lekker zijn vond ik mijn dochter ondanks alle darmproblemen toch redelijk eten. Maar nu wil ze meer eten ergens misschien logisch ze aan de lichte kant. 99 cm en maar 12,5 kilo. (Ze at niet zoveel wegens een darminfectie die al heel lang heersde maar niet ondekt was en daarvoor heeft ze ernstige obstipatie gehad. Dit alles is nu eindelijk onder controle.)
Maar hoeveel is normaal?
Ik twijfel of we haar nu niet aanwennen te veel te eten.
dit is haar schema eetgedrag:
tussen 7 en 9 uur 1 boterham zoet met bekertje melk of 150ml melk met 5 lepels pap. ( meestal om en om)
tussen 10 en 11 uur fruit (1 stuks) met extra drinken
± 12.15 uur 1 a 2 boterhammen met vleeswaren beker melk
na slapen rond 16 uur een koekje of snoepje ( kaakje, rozijntjes soms dropje) met extra drinken
tussen 17 en 18 uur warm eten 50- 100 gram vlees en een bord ter groote van een ontbijtbord groenten en aardappelen / macaroni enzv.2 tot 3 volwassen vorktandjes hoog. ( ben niet zo goed in van ze eet bijv. 2 aarappelen enzv. vandaar de omschrijving van het bord ),halve beker vifit en om de dag een toetje ± 50 tot 80 ml. van die bekertjes meestal yoghurt met fruit. + extra drinken
( extra drinken is om haar obstipatie probleem te verminderen)
Vooral over de hoeveelheid avondeten zit ik een beetje mee. Als ze voorheen een half bordje leeg at was het n.l. veel.
groetjes,
lon106