Hoeveel en hoevaak drinken

Hallo allemaal,

Het drama van slecht drinken blijft hier gestaag doorgaan.
Nu vroeg ik me af hoeveel vocht moeten kindjes van 1 jaar nu echt hebben. Onze dochter drinkt echt slecht en naast dat beetje melk dat ze dan drinkt (net 300 cc) en de groente- en fruithap komt ze vaak rond de 550 cc uit. Laat ik de melk weg redt ze nog geen halve liter. Hoe bieden jullie dat extra drinken aan.
Geven jullie dit de hele dag door of op gezette tijden. Onze dochter drinkt echt niet meteen een heel bekertje uit en bij de boterham wil ze nauwelijks iets drinken. Durf daarom ook nog steeds niet in de ochtend brood te geven. Pap wil ze ook niet. Moet pas in dec terug naar het burea en als ik bel krijg ik steeds vp van andere wijken aan de lijn! schiet ook niet op.

Groetjes Jeuly

Jurian smorgens bij brood beker melk (difrax beker met rietje). Om 10 uur dubbelfris / limondesiroop (ook in de difrax beker). Om 12 uur idem als ochtend. En om half 4 weer idem als 10 uur.

Ook krijgt hij regelmatig om 19.00 uur nog halve beker limondesiroop (heel licht verdund) omdat Levi dan ook drinken krijgt.

Geef je dochter op gezette tijden drinken. Op een vaste plaats. Bijv eigen stoeltje aan tafel oid. Ga er zelf ook bij zitten en drinken (gelijk zelf ook pauze hahaha). Geef ze een half uurtje waarin het drinken op moet zijn. Zo niet dan wegpakken. Later met eten weer idem. En zo heel de dag door. Laat het dus niet staan zodat ze zelf kan drinken omdat dit echt heel slecht is voor de tandjes! Al met al hebben kindjes op deze leeftijd niet extreem veel vocht nodig denk ik. Plast ze goed? Dan is dit voldoende en is mevrouw niet uitgedroogd. Wel begrijp ik jou frustratie hoor want je wil dat je kindje voeding en vocht binnen krijgt. Maar in fruit/pap etc zit ook veel vocht.

Optie: andere beker proberen?

Hoe oud is ze?

Sorry zie leeftijd al staan… bijna 1 jaar. Is het al die tijd al drama? Dan verandert dit zomaar niet denk. Maar probeer anders eens een gewone beker zonder rietje etc net als ‘grote mensen’. Wie weet wil ze dat juist wel?

Tim drinkt al een tijd alles uit een gewone beker. S’ochtends bij zijn brood een beker melk. Tussendoor een beker diksap bij zijn fruit. Dan bij zijn boterham een beker melk. S’middags bij zijn tussendoortje weer een beker diksap/roosvicee en bij zijn avondeten een beetje water. Als hij verder tussendoor nog drinken wil krijgt hij water en dat vind hij prima.

Ik zou haar idd niet de hele dag door drinken geven, omdat dit niet goed is voor de tandjes. Probeer je er niet al te druk om te maken, want als ze dorst heeft gaat ze vanzelf wel meer drinken. Tim is altijd al een goede drinker geweest, maar de een drinkt nu eenmaal meer dan de ander. Vergeet niet dat ze uit fruit, groente en toetje ook nog vocht halen. Net als wat mini-boy al zegt zolang ze maar voldoende plasluiers heeft is er niets aan de hand.

Groetjes,
Sandra