Hoeveel drinken naast groentehapje?

Ik ben afgelopen zaterdag begonnen met het geven van een groentehapje. Ik vraag me af hoeveel hij daarnaast nog moet drinken. Hoeveel drinken jullie kindjes na de groentehap?

Nog een vraagje: sinds een paar weken krijgt Jasper de fles en ben ik BV aan het afbouwen. Gemiddeld drinkt hij 150 ml per fles. Hij krijgt nog vaak 6 voedingen, alhoewel het een paar keer op 5 voedingen is uitgekomen. Hoeveel hij drinkt met de BV weet ik natuurlijk niet, maar is 150 ml per fles niet wat weinig? Jasper weegt nu 8040 gram en is 71 cm lang.

Hoi,

Hoe oud is je zoontje…

Ik deed in het begin na het groentehapje nog een kleine fles 90 cc omdat ie nog kleine potjes gaf nu ik groote potjes geef doe ik dit niet meer.

Je kan proberen flesjes van 180 water 6 schepjes tegeven en dan over gaan naar 4 flessen… maar dit ligt er natuurlijk wel aan hoe oud ie is…

krijgt ie ook fruithapje…

Hoi, mijn zoontje is 6 maanden en krijgt nog 4 flessen van 180cc, 's morgens een fruithapje en een groentepotje. (ook pas sinds van de week) gisteren heeft hij voor het eerst helemaal een klein potje van 4 maanden op om 17.30 uur en hoefde toen geen flesje meer, de dagen ervoor heeft hij nog wel een extra flesje op van ong. 120cc.

Succes groetjes anita

M’n zoontje is morgen 6 maanden. Ik geef nu nog de helft van een klein potje groente. Als hij een groot potje krijgt neem ik aan dat het een voeding zal vervangen. Maar wil de groente langzaam opbouwen.
Ik maak meestal flesjes van 180/6, daar drinkt hij dan gemiddels 150 ml. Als hij eerst groente krijgt, dan drinkt hij minder, zo’n 100-130 ml, dat is verschillend. Zo dronk hij een paar dagen terug maar 70 ml na de groente.
Met een fruithapje ben ik nog niet begonnen, wil eerst twee weken groente geven.

Ik weet niet of het al zal lukken om naar 4 voedingen te gaan. Hij krijgt altijd een voeding als hij uit bed komt, heb dit vanaf het begin gedaan voor regelmaat (drie r-en) Weet niet goed hoe ik dit moet doorbreken. Hij doet namelijk hazeslaapjes overdag, zo’n 35-40 minuten per keer. Daarna is hij gemiddeld 1,5 uur op. Door dit schema kom ik over het algemeen nog op 6 voedingen uit. Heb je een tip hoe ik dit kan doorbreken?

Ik had het zelfde probleem ben ook pas met 6 mnd begonnen met groente wel fruit… Ben na 2 wk over gestapt naar groote potjes waar hij min. de helft van op moest. hij zat toen nog op 5 flessen… schema ong.

05.30 fles
10.30 fles
14.00 fruit
15.00 fles
18.00 groente +klein fles
21.30 fles

hij sliep ook altijd weinig maar nu hij minder flessen krijgt slaapt ie nog 3x overdag en ziit er 2 uur tussen hij slaapt nu 2x 1,5 uur enm 1x half uurtje…
heeft ook bij lang geduurt maar voorlopig over…

succes

Wow wat een baby heb jij zeg! Geweldig! Madelief is 70 cm., maar nog geen 7 kilo… dat is lachen als je die twee naast elkaar ziet!

Zij eet nog niet zo veel van de groente. Bij mij krijgt ze naast de griente en fruit-hapjes nog 5 flessen van 180cc. Ook die na de groentehap is 180cc. maar ik doe haar wel eerst eventjes in bad voordat ze die fles krijgt, dus er zit even tussen.

Succes met de groentesnoetjes… bij mij weet ze er een lekker zooitje van te maken… alles zit werkelijk onder, want ze wil graag helpen…en pakt vervolgens vol in de volle lepel groente en smeert het overal aan. Iemand nog tips om die vlekker eruit te krijgen???

Groetjes, Anne-Marie

he dat is gek! nu zie ik ineens het berichtje niet meer waarin je schreef hoe lang en zwaar je kindje was…

Jasper was bij de geboorte al een flinke baby, woog 4160 gram en was 54 cm. Ook al is hij nu ruim 8 kilo, toch ziet hij er niet dik uit of zo. Gewicht is goed in de lengte verspreid denk ik.

Jasper vindt de groente wel lekker, heeft tot nu toe worteltjes en sperciebonen gehad. Op zich eet hij nu nog wel redelijk netjes, is niet veel geknoei, blaast geen belletjes net als hij een hap krijgt of grijpt naar het lepeltje met eten. Wie weet blijft hij een nette eter, maar het kan natuurlijk ook ineens veranderen.

thije krijgt sinds een paar dagen ook groente, en sinds 2 weken fruit:
7:00 fles 210 ml
9:00 fruit
11:00 fles 210 ml
15:00 fles 210 ml
17:00 groente
19:00 fles 210 ml + nutrix

Hij had eerst forte voeding, maar nu hij bijvoeding krijgt niet meer. 210 is best veel, ik zag dat luca minder kreeg, maar hij protesteert nog als het op is! Ik denk dat thije ongeveer even groot is als jesper. Als hij 180 ml op kan zou ik dat doen, en anders lekker laten zo. Zeker omdat hij ook nog bv krijgt, misschien drinkt hij dan heel veel?!

Hoi Kim,

Jouw schema ziet er net zo uit als die van Anne.
Wij hebben alleen andere tijden.
Anne is niet om 7 uur wakker maar al om half 6.
De laatste fles is bij ons om 20.30 en Thije krijgt die om 19.00
Wij leggen Anne rond 18.00/18.30 op bed en dan is ze te moe om te
drinken.
Moeten haar dus nog wakker maken.
Niet leuk, maar is niet anders.

Groetjes Heleen.