Hoeveel cc drinken jullie peuters ongeveer?

Hallo! Ik ben net overgestapt van de babies naar de peuters. Heb al wel eens meegelezen hoor en ook al af en toe een vraagje gesteld hier. Mijn dochter krijgt nogsteeds een fles van 200 cc om 1900 voor ze gaat slapen en volgens cb hier in belgie is daar niks mis mee. Aanngezien ze wel met de pot mag gaan meeeten nu en wij vaak ietsje later eten dan zij tot nu toe deed, wil ik die fles om 1900 laten vervallen of igg een stuk minder gaan geven en haar dan met ons mee te laten eten s avonds. Nu is het alleen nooit een drinker geweest. (ander vocht dan melk zeg maar) en ik vraag me af of ze nog wel voldoende vocht binnen krijgt als ik die fles laat vervallen. Hoeveel cc vocht drinken jullie kindjes ongeveer op een dag?

mama1980

Lilypie Second Birthday tickers

Hallo mama 1980,

Onze dochter is ook een slechte drinker buiten de melk om. Vandaar dat zij ook nog steeds om 19.30 een flesje krijgt. Zij drinkt hiervan nog ongeveer 70 cc.
Ben gisteren nog op het cb geweest, daar gaven ze aan dat die laatste fles helemaal geen probleem is en je die gewoon mag blijven geven. Kindjes dienen zo ongeveer tussen de 500-750 aan vocht binnen te krijgen. Mag uiteraard meer zijn. Groente-fruit en yoghurt mag je hierin ook meetellen.
Ik ben allang blij als ze aan die 500 komt dus voorlopig hier nog een laatste flesje…

Groetjes Jeuly

Hoi hoi,

ik heb geluk met Lisa moet ik zeggen, die drinkt heel erg veel. Zeker een liter tot anderhalf per dag… Roosvicee, melk, water, toetje en ander vocht bij elkaar…

Grtz Von

Minke drinkt ook erg weinig, ik let er echt op dat ze bv haar bekertje leegdrinkt bij het eten en anders mag ze niet van tafel. Ook geef ik haar als ik thuis ben gewoon een flesje melk na haar lunch, lekker warm want dat vindt ze heeerlijk ( en dan zit er weer 200 cc in denk ik dan maar)…
groetjes

drinkt je kindje dan maar 1x op een dag?
ik geef rico s’ochtends een beker van 200 cc gewone halfvolle melk,
rond 10 uur roosvicee en fruit,
bij zn middag eten ook 200 melk, rond 3 uur roosvicee of appelsap en na het tandenpoetsen s’avonds krijgt hij nog 75 cc (ongeveer) aan water.

Hier bied ik best vaak drinken aan, juist omdat Minke er zelf vaak niet aan denkt, doe jij dat ook dan Inge of vraagt Rico er zelf om?

Mijn kleine meid drinkt ook veel ze komt telkens met haar beker aan gezet (200cc) geef haar dan ong. 4 a 5x over de heledag
Want anders komt ze wel om de half uur als ik haar mag laten beslissen.
Dat deed ze ook toen ze nog 1,5jaar was drinken heel veel maar eten niet.

Groetjes

Luka drinkt ook heel veel, wij geven hem op vaste tijden. Eigenlijk al sinds hij een half jaar is. Als wij om die tijd geen drinken geven, gaat hij in de keuken zitten tot hij drinken krijgt.
Hij krijgt gemiddeld 1 liter vocht per dag, en dat verdeelt over 5-6x per dag.

Hier lag het er heel erg aan welke beker ze kreeg.
We hadden eerst de nuby sportfles van 400cc, die dronk ze achter elkaar leeg en wilde dan weer!

Toen kwam ze op ruim 1,5 liter per dag!!!
Dat werd echt te gek, ik was op den duur bang voor suikerziekte ofzo.

Nu heeft ze een goeie antilekbeker voor overdag tussendoor (en daar moet ze best hard aan zuigen, dus kost wat moeite) 2x zo’n 150cc
En 'smorgens een fles melk van 240cc
Bij het eten een klein bekertje sap of thee

Dus we komen totaal zo rond de 650/700cc uit, en volgens mij is dat prima.

De fles 'savonds wisselt hier nogal. Echt nodig heeft ze hem absoluut niet, maar soms heeft ze eens een dag dat ze overdag weinig heeft gedronken en dan doen we 'savonds nog een extra flesje melk, vind ze ook erg gezellig dus dan gaat het er beter in dan uit een beker.
(maar meestal is het ook niet meer dan 80/90 cc hoor, ze zit dan nog best vol van het eten)