Hoeveel brood?

Hoi allemaal, even een “probleempje” voorleggen. Noa is ineens van de ene dag op de andere van een paar stukjes brood eten, naar twee boterhammen gegaan. Ze kan dus 's morgens twee boterhammen op en 's avonds ook. (in België wordt de warme hap 's middags gegeven, dus is het 's avonds brood…)

Maar dat zijn dan vier boterhammen per dag, terwijl ik gelezen heb dat ze per dag eigenlijk maar 1 tot 2 sneetjes moet eten… Moet ik dan maar één boterham per keer aanbieden ipv twee? Want ze drinkt ook nog melk na die twee boterhammen. Soms 150ml, soms 180, soms zelfs 210.

Na de warme hap krijgt ze ook nog tussen de 60 en 100ml yoghurt, dus qua melk zit het wel goed denk ik. Al lees ik hier in de boeken dat ze nog 500ml melk nodig hebben, terwijl het in Nederland maximum 300ml is, toch? Dus kies ik als richtlijn de gulden middenweg van 400ml

Ik dacht misschien ook een fles te laten vallen? Dus 's morgens maar één boterham en een fles van 240ml. dan een yohgurt na de warme hap van 100ml.
En 's avonds twee boterhammen en geen melk meer, maar gewoon water.
Dan zit ik aan 340ml melk per dag.

Wat denken jullie?Een fles laten vallen, of gewoon maar één boterham aanbieden per keer?

Lilypie Vierde Ticker

Hi sophievdb,

je hebt een herkenbaar dilemma. Mijn dochter deed precies hetzelfde. Ik heb toen even contact opgenomen met een dietist, omdat ik wilde voorkomen dat ze door mijn toedoen te dik zou worden.

De dietist zegt dat je je kindje brood/melk e.d. gewoon moet aanbieden wanneer ze erom vraagt. Maar zorg ervoor dat je het brood niet met met te zoet of vet beleg belegt. Heel waarschijnlijk zit je kindje nu in een groeispurt. De eetbehoefte zal naarmate de tijd vordert wel weer veranderen.

Groetjes,

Josefien