Hoeveel boterhammen?

Jurian eet met gemak 1 boterham op tussen de middag… maar zag dat sommige kindjes er wel meer dan 1 krijgen…

Is hier een aanwijzing voor? Hoeveel zouden ze (ongeveer) mogen?

Jurian heeft sinds deze week pitten brood … vind hij gelukkig erg lekker… dus nu weer makkelijk bij de bakker zelfde als papa en mama!!

Hoi hoi

Toen Jens rond 11 mnd was, kreeg hij regelmatig 2 boterhammen op.
De ene keer was het 1, of 1,5… en dus ook regelmatig 2. Ik bood 't gewoon aan en keek wel wat er op ging! Als ze niet meer hoeven, dan stoppen ze vanzelf. Die kids hebben gelukkig nog die natuurlijke rem (heb ik niet hahahaha, moet mezelf bedwingen ).
Gewoon er om denken dat je bruin brood geeft, met halvarine, en gewoon ‘beschaafd’ doen met beleg.
Zelf geef ik de eerste boterham altijd met hartig (vlees of kaas) en de tweede pas met zoetigheid.

Groeties!

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Lekker 2 geven als je de indruk hebt dat-ie er meer wil. Of desnoods eerst eens kijken hoe hij het doet op 1,5 boterham 's middags.

Groetekes, Sje

quote:
Die kids hebben gelukkig nog die natuurlijke rem (heb ik niet hahahaha, moet mezelf bedwingen ).

mmm zal die rem eens gaan zoeken… want zijn mond gaat bij alles open enne stoppen noppes!

Hoi,

In onze voedingswijzer van het cb staat dat kinderen van 9 tot 12 mnd een halve tot 2 sneetjes brood per dag mogen hebben. Dus als Jurrian het lekker vind en nog wat op kan, zou ik gewoon nog een sneetje aanbieden.

Groetjes Natasja

Lilypie

quote:

mmm zal die rem eens gaan zoeken… want zijn mond gaat bij alles open enne stoppen noppes!

hahahaha, vreetschuurtje!! Ja Jens kan ook zo bunkeren soms hoor! Meestal als ie écht bunkert, dan heeft ie een groeispurtje gehad, maar hij stopt dan vaak wel na 3 (!!) boterhammen. Gelukkig is dat geen dagen achter elkaar, hahaha!

Erik krijgt sinds kort anderhalf broodje per dag en dat gaat er goed in. Plus daarna de fles nog op. Gewoon opbouwen en kijken of Jurian het lust. Persoonlijk zou ik niet meer dan 2 geven, dat vind ik al heel wat voor zo’n kleintje.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Grappig dat je juist nu deze topic start, want toevallig heeft Tim voor het eerst vandaag meer dan 1 boterham gehad. Tim eet al vanaf het moment dat hij brood eet 1 boterham. Dit gaat er altijd goed in, maar ik heb nooit geprobeerd meer te geven. Ze mogen volgens het CB hier 1 a 2 boterhammen, maar vind 2 zoveel voor zo’n kleintje. En omdat hij het altijd prima doet op 1 boterham heb ik het nooit geprobeerd.

Maar vanmiddag zit ik met hem aan tafel brood te eten. Nadat hij zijn boterham op had begon hij te piepen en bleef hij zijn mond opendoen. Dit doet hij normaal nooit, dus toen had ik zoiets van. Eens kijken wat hij doet als ik hem nog een 2e boterham geef. Nou die heeft hij dus op een paar stukjes na ook helemaal op. Op een gegeven moment deed hij zijn mond niet meer open. Hij had dus vandaag gewoon behoefte aan meer.

En Tim is ook echt een vreetschuurtje. Drinkt altijd zijn flessen leeg en van zijn fruit en groente blijft ook nooit een hap over. En vandaag dus voor het eerst meer dan 1 boterham gegeven. Kijk wel hoe hij morgen reageert als hij zijn boterham op heeft.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

hallo,

als ik alle lijstjes zo zie dan is mijn zoontje echt een vreetschuur,die eet met 7,5 maand al twee boterhammen en er zouden er zelfs drie in kunnnen
(doe ik niet want vind ik wel erg veel) na zijn broodjes wil hij ook nog een volle fles 210!!! hij eet geen korstjes dus het broodje wordt wel kleiner.

Geven jullie korstjes??

gr ikina

Ja, hier gewoon met korstjes. Al vanaf het begin. Gewoon proberen en kijken wat 'ie ermee kan.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@ Ikinas WOW dat is veel!

Eva eet ook altijd 1 boterham en die gaat meestal wel op. Soms laat ze iets staan, maar meestal eet ze ook de korstjes gewoon mee. Die bewaar ik voor het laatst. Ik wil eerst dat ze zeker de ‘binnenkant’ eet en dan daarna volgen de korstjes. Dat gaat goed, ze kauwt ze heel mooi op!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik wissel af dan een korststukje en dan ene gewone hahahaha hoe lekker verschillend we het allemaal doen

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Doe ik ook vaak inderdaad, werkt goed! Eerst lekker makkelijk een zompig broodje en dan weer even kauwen op een korstje!

Groetjes Rainbow, trotse mama

ok… ik houdt het nog even op 1 boterham maar … wie weet binnenkort toch ook 1 1/2- 2 boterhammen. Jurian drinkt bij zijn brood altijd maar 120 cc warme halfvolle melk (koud wil hij nog niet).

Jurian heeft vanaf begin af aan altijd de korstjes mee gegeten. En hij heeft zich (ff afkloppen) nog niet heel extreem verslikt ofzo hierin, en dat gerommel met het eraf halen… blijft er niks van het broodje over

Heb Tim eerst 2 weken zonder korst gegeven en daarna gewoon met korst en dat is altijd goed gegaan. Ze hebben nu ook echt wel de leeftijd dat ze het zeker met korst moeten kunnen eten.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Morgan eet al sinds 7.5 maanden twee boterhammen tussen de middag en 1 's morgens… Das pas een vreetschuur want als je er 3 zou geven eet ze ze ook op, maar dat vinden we een tikje te veel.

Groetjes,

Michèle

Korstjes zijn hier geen probleem.
Vlak voor we met een gewone boterham begonnen tussen de middag, gaf ik hem een korstje om op de knabbel/sabbelen.
Dus als een korstje toen al goed ging, waarom dan niet gewoon bij de boterham… ja toch!
't Is alleen nu, sinds een paar weken, laat hij zomaar ineens de korsten liggen. Maar hij is nu wel van die leeftijd dat ie alles aan 't uitproberen is hoor.

Femke krijgt 't uiteraard nog niet Al heeft ze laatst wel een hapje brood met chocopasta van 'r broer gekregen toen ik net ff niet keek (uiteraard) . Hopen maar dat ze er niks aan overhoud.

Die ene keer denk ik niet Marlala, maar hij moet het niet te vaak doen. Wel lief dat ie het deelt met haar

Groetjes,

Michèle

hier niet echt een korstenliefhebster. ik blijf het wel geven, vind dat ze er wel aan moet wennen. maar als ze ze eruit blijft halen krijgt ze niet meer. hier krijgt ze t een beetje om en om, dan weer een binnenstukje en dan weer een stukje korst.
ook ik zat laatst al te twijfelen of ik haar niet meer zal geven. ze eet d’r boterhammen erg goed op, nou ja nu niet echt maar dat komt door de warmte. dus misschien dat ik dat van de week ook maar is ga proberen. en dan gewoon 's ochtends 1,5 en 's middags ook, denk ik.

liefs,
Rinske

korstjes moet Rinske anders leert ze niet fluiten

Liefs Michelle