Hoeveel avondeten

hoi hoi,

mijn zoontje wordt bijna 1 jaar en eet zijn warm eten erg goed.Hij eet gewoon met de pot mee. Maar heb eigenlijk geen idee wat een normale hoeveelheid is voor mijn ventje. Hij eet s’morgens brood, s’middags ook brood en fruit en dan alleen warm eten en een toetje. Hij houdt niet van tussendoortjes dus die eet hij vrijwel nooit.

Groetjes Deborah

Hoi,

Mijn zoontje is bijna een half jaar en van de pot mee-eten is nog geen sprake… Toch bemoei ik me er even mee, haha. Ik zou zeggen: zolang er geen sprake is van overgewicht en hij netjes binnen de curve blijft, lekker laten eten.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

nee hij heeft geen overgewicht zijn lengte en gewicht waren precies in verhouding volgens het consultatiebureau. Nu ben ik zelf wel geen goede eter maar damian eet meer groenten als ik. Hij eet bijna anderhalve aardappel met groenten en vlees en dat toetje eet hij dan ook nog helemaal op. Mijn man is bang dat ik hem teveel geef.

Er zijn wel standaarden voor, vraag eens bij consultatieburo!

quote:
Rond het jaar he?! Zorg maar dat je hem nu gewoon net zoveel geeft als-ie wil, want dat is over een klein poosje afgelopen. Rond het jaar gaan ze namelijk allemaal moeilijk doen met avondeten, dus hij kan maar beter vast wat reserves hebben!

Groetekes, Sje

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Haha, goed gedaan zo Asje. Zag later pas dat er 2 precies dezelfde topics waren.

Groetekes, Sje

hoi…

ok hartstikke bedankt en ik had het inderdaad ook in de leeftijd van 1-4 gevraagd.
Omdat niet alle baby’s met de pot mee eten.
Dus gewoon laten eten…

Groetjes Deborah

Als richtlijn voor de hoeveelheid kun je de inhoud van een potje van 12maanden pakken.
Kieper dat op een bordje, dan zie je hoeveel “normaal” bij de leeftijd hoort.

Houdt er vervolgens wel rekening mee dat vers bereid, home-made voedsel meestal voedzamer is dan wat er in de potjes zit, dus het zal niet altijd op gaan.

Er gebeurt nog steeds heel veel in dat lijfje, dus de energie hebben ze echt wel nodig.
Wij merken aan Hylke dat hij echt wel aangeeft als hij meer wil, en ook als hij genoeg heeft. In dat laatste geval: echt niet aandringen om meer naar binnen te proppen.

M.

hoi,

Ze geven het echt zelf wel aan hoor!
Als lieke nog honger heeft zegt ze ondertussen al, MEER of ze wijst het aan.
Als ze genoeg heeft draait ze haar hoofd weg.
Maak hier echt geen strijd van want helpt toch niet! en wordt het alleen maar erger. Ik denk altijd maar zo als ze honger hebben eten ze wel!
En dat is de ene dag meer als de andere, net als bij ons.

groetjes Gytha

hoi,

als damian zijn hoofd weg draaid biedt ik het nog 1x aan maar als hij zijn hoofd weer wegdraaid stop ik ook altijd. Ik probeer hem niet vol te proppen ofzo.
Hij eet gewoon zelf zo goed.
Nou allemaal bedankt voor jullie advies en dan maak ik me maar vast klaar voor de periode van het slechte eten.

Groetjes Deborah

Ik thuis een echt vretertje. Alles wat ik geef gaat in de mond en op. Tot nu toe lust hij alles gelukkig. Hij is nu 8 maand.
Maar ik geef hem niet meer dan dat ik denk dat goed voor hem is. Dus ook ongeveer de inhoud van een potje. ik maak bijna alle eten zelf. Is goedkoper en wel net zo makkelijk. Maak een grote hoeveelheid en doe dat in de vriezer (doe het eten dan ik boterhamzakjes en dan in een diepvrieszak anders ben je zoveel bakjes nodig)
Op dit moment krijgt hij
8.30 fles 180/6
11.45 2 broodjes+ beleg en thee
14.45 fruit + diksap
17.30 warm eten + yoghurt
19.00 fles 180/6
Af en toe krijgt hij een liga tussendoor.

9 maanden banner

Pranger bedankt voor je reactie…

Het komt allemaal goed… Hij eet niet overdreven veel als je het over de gehele dag bekijkt.
En hoogstwaarschijnlijk is dat goeie eten dadelijk afgelopen als ik de de ander moeders zo hoor…

Groetjes

Hallo beaware,

Ik maak me er ook geen zorgen om. Maar hij krijgt nu wat hij zou moeten hebben maar als ik meer geef gaat het ook op haha heerlijk om te zien.
Hoop dat het zo blijft maar je hoort dat ze meestal tussen 1,5 en 2 jaar minder gaan eten nou dat zien we dan wel weer. Ik wil er geen strijd van maken als ze honger hebben eten ze wel hoor. Doen wij ook als we zin hebben.

9 maanden banner

hoi pranger,

ik ben het helemaal met je eens !!

Groetjes Deborah