rico is strontverkouden dus ik heb maar een neuspomp reiniger aangeschaft van bibi.
heeft iemand daar ervaring mee? want er staat achterop van: niet te vaak gebruiken ivm die slijmvliezen dat ze gevoelig zijn en vooral niet vaak als ze niet verkouden zijn.
nouja iets in die zin dan
maargoed hoe vaak kun je het dan per dag gebruiken?
aangezien hij veel blijft snotteren wilde ik daar toch wat meer van weten.
vond het al zo dom dat ze er geen maximum opzette…
Hoevaak Neus reinigings pompje gebruiken?
Ja, lekker duidelijk. “Niet te vaak”, maar hoe vaak dan maximaal? Dus. Nou ja, hoe dan ook. Wij hebben ook zo’n ding en ik gebruik hem als z’n neusje echt heel erg vol zit en ik het idee heb dat 'ie echt even geholpen moet worden. Als ademen dus echt lastig gaat en het één grote snotterpartij is. Staat er geen telefoonnummer op het product dat je even de fabrikant kan bellen ofzo?
Anders zou ik zeggen: net als met de neusspray telkens een paar dagen rust nemen ivm de slijmvliezen. Verder zou ik het ook niet weten…
Groetjes!
Goeiemorgen,
Ik gebruik voor Dylano’s verkoudheden een eigengemaakte zoutoplossing op 1 liter gekookt water 9 gram zout en dat af laten koelen voor je het in zijn neus spuit
Dat doe je dan met een spuitje komt verder als een neusspray. Kreeg ik in het ziekenhuis te horen toen ze dachten dat Dylano het rs virus had wat gelukkig niet zo was. Het is maar 48 uur houdbaar dus om de 2 dagen nieuwe maken.
Groetjessssssssss
En zit daar een max. aan per dag? En hoeveel cc spuit je er dan in?
Groetjes!
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/kDa1p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>
Gewijzigd door - Mriek op 18 Mar 2009 08:01:11
Hoi hoi,
Je was me voor myriek was net poepluier aan het verschonen en dacht lekker bijdehand Michelle je zet er niet bij hoeveel en hoe vaak hahaha.
Ik suit 1 ml mg 2 maar vindt ik zoveel als ik het in de spuit zie zitten. In het ziekenhuis zeiden ze gewoon voor iedere fles en voor de nacht, hij zat toen nog op 8 voedingen dus 8 keer mag het zeker.
Groetjessss
ja mriek maar neusspray mag 4x daags en na 1 week paar dagen stoppen.
het ding werkt wel maar zit n half uur daarna weer te snotteren.
ik doe t vooral om dus zn snotneus te legen want kan zn neus niet snuiten haha en anders druipt t zo…niet zo zeer voor n dichte verstopte neus
Wacht even hoor, Heb jij het nu over een pompje of een neusspray?? Want de vorige keer hadden wij ook al niet door wat nou een buggy was
Groetjes,
Michèle
alle 2 haha
maarre die neusspray mag 4x daags gedurende een week. daarna moet je een dag of 2 stoppen zodat de neusslijmvliezen kunnen herstellen.
mriek zei toen dat ze vermoedde dat hetzelfde was met het pompje.
maar toen dacht ik weer, ja mag je dat pompje dan ook 4x daags gebruiken als het nodig is dan he, mar hoevaak mag je dan achter elkaar zuigen want niet alles gaat er in 1x uit, en aangezien hij er hysterisch van wordt weet ik niet precies hoe of wat en aangezien er ook een waarschuwing bij staat van niet te vaak gebruiken (maar dan niet hoevaak het wel mag)…nouja het is dus erg onduidelijk en er staat geen telefoonnummer bij trouwens.
de apotheek wist het ook niet :-S
Dat pompje mag je gewoon gebruiken alleen inknijpen voor je de neus in gaat anders is het niks voor ze enne hij zuigt niet (blonde mamma hier)
En die spray gebruik ik zelden, ze gaat er zo van huilen het arme schaap. En vaak is uitzuigen genoeg. Vind ze niet leuk, maar ze heeft wel door dat ze weer lucht krijgt dus het mag wel.
Groetjes,
Michèle
Wat een verwarring, haha. Ik roep soms ook maar wat hoor Inge. Moet je trouwens voor de gein eens bij jezelf proberen, dat pompje. Logische dat die ukkies het niets vinden, het is verdorie net of je je hersens eruit zuigt. Wat een kracht, niet normaal. En verder, ik ga eens nadenken over die zoutoplossing ipv de neusspray. Is toch natuurlijker misschien.
Groetjes!
Hoi hoi, Ik vindt dat dus ook natuurlijker, ze zeggen wel dat het ook alleen een zoutoplossing is maar waarom blijft het dan zolang goed en mag je de zelfgemaakte zoutoplossing maar 48 uur gebruiken, dus heb het idee dat er bij de spray toch meer inzit als alleen zout.
En met zo’n spuitje komt het verder de neus in want je moet wle kracht op de spuit zetten en je kindje zo recht mogelijk houden zijn hoof dan , dus niet liggend. Ben het bij mezelf ook gaan doen als ik verkouden ben en het werkt wel.
Je moet wel in een keer doorspuiten echt met kracht dus niet langsaam aan. Dylano vind het ook niet echt vervelend alleen moet ik zorgen dat
hij zijn fles nog niet kan zien want dan lukt het niet echt hahaha.
Groetjes Michelle
maar hoevaak zuig je in 1 neusgaatje PER keer???
want als ik dat 1x heb gedaan is het nog niet weg, na 2x ook nog niet helemaal.
enne ja ik weet het indrukken VOOR je het neusje ingaat haha, en ikb en niet blond
en ook hou ik het ene neusgat dicht als ik die andere aan het uitzuigen ben