Rico is dol op ei, of het nou gekookt is of gebakken het maakt hem niet uit.
hij wil geen snoep geen koek, als ik vraag wil je een koekje? hij: nee EI!
ja haha… maar mogen ze elke dag 1 ei hebben of is dat echt teveel? nu krijgt hij 1 of 2 keer per week een ei, meestal gekookt maar net als nu had ik een gebakken eitje gemaakt voor hem.
omdat ik het ook op mijn boterham at vond ik het wel zo gezellig samen een gebakken eitje te eten
maargoed… ik dacht dat je zoiezo elke dag ei mocht hebben omdat dat goed was voor de cholesterol oid…
maar is dat voor kinderen ook zo?
Hoevaak is ei eten verantwoord?
Ik weet dat voor volwassen 1 hooguit 2 eieren per week geld. Dus ik verwacht dat dit ook voor kinderen zo is.
Groetjes,
Sandra
Eiwit is niet slecht dat mag je eigenlijk wel elke dag eten. Eigeel is hetgene dat slechte cholestrol bevat en daar wordt inderdaad 1 tot 2 keer per week wan aangeraden, dus ik zou als je hem hele eieren geeft het ook beperken tot 1 tot 2 keer per week en anders het geel eruit halen.
Groetjes,
Michèle
Oke dankjewel dan ben ik slecht op de hoogte gesteld moet ik zeggen.
Iemand die ik ken zei tegen mij: elke dag ei eten is juist heel gezond!
ik dacht nog: dat is vaak!!
maar aan de andere kant…
weet je hoeveel mensen altijd een gekookt ei eten bij het ontbijt. of als je op vakantie gaat in een hotel krijg je vaak ook een gekookt ei bij je ontbijt.
waarom is dit dan?
k zat toch eens te googlen, maar lees dit stukje is? staat opgezondheidsnet:
Het idee dat veel eieren eten slecht is voor je cholesterolgehalte, is niet helemaal waar. Zolang je niet meer dan 300 mg cholesterol per dag binnen krijgt en weinig andere producten eet met verzadigde vetten, zit je goed. Bij een ei is het wit vrij van cholesterol, de eidooier bevat 200 mg. Je kunt dus zonder problemen twee tot drie eieren per week eten.
Wil je iedere dag een eitje, dan moet je ervoor zorgen dat je zo min mogelijk andere producten eet waar veel cholesterol in zit. Dat zijn bijvoorbeeld vette vleeswaren en kazen, boter en margarines die hard worden in de koelkast, zoete snacks en tussendoortjes.
dus als rico elke dag ei wil eten mag hij geen vette vleeswaren kazen niet teveel boter en geen tussendoortjes eten hahahaha, want zijn ei is zijn tussendoortje
waarom gaat hij nou weer linksaf als hij rechtsaf moet?
Hmmm 300 mg zit je op zich snel aan hoor Inge ook al laat je de rest weg. En let wel dat het een kinderlijfje is he, ik zou het dus proberen te beperken tot 1 max 3 keer per week. Zo blijft het ook nog een traktatie voor hem.
Groetjes,
Michèle
Jep ik zou voor Rico een beetje opletten, dus max.3 per week.
Voor jezlf: je mag elke dag een ei als je wilt.
Een ei vult goed, verzadigd lekker, dus minder trek in andere dingen.
Het verhaal over cholesterol is een beetje achterhaald, maar het feit blijft natuurlijk dat als je iets heel vaak eet, het nooit gezond is.
Liefs, Anne
ja dat zoiezo, maar ik eet ook het liefste elke dag roerei met bieslook op mijn broodje s’ochtends
dan moet ik dat ook voor hem laten (grr! haha!)
nee hoor ik eet ook niet elke dag ei. en als ik ei eet in de week, dan gooien we gewoon met zn allen 5 eieren in de pan, maken er een boeren ommelet van en klaar is kokkie.
heerlijk…
enne een gekookt eitje eten we ook, maar alleen als we ze net gekookt hebben en nog warm zijn. want als rijco er meerdere kookt eet ik 1 of 2 eitjes daarvan, en zo gauw het is afgekoeld hoef ik het ook niet meer te hebben
Vind rico ei lekker ja? Hahahahahaha, Bo vind het helemaal niks. Hij is echt ook geen uitprobeerder. Ik probeer het wel hoor, en hij eet op zich heel gevarieerd. maar bij dat soort dingen haalt hij zijn neus ervoor op. Geld ook voor plakjes worst…moet er niks van hebben, maar smeerworst, hmmmmm lekker!! gek kind hahahahahahaha
liefs woezel
Anna en Nora eten ongeveer twee tot drie eieren in de week. We hebben zelf kippen waarvan twee kriel kipjes. Ze krijgen dan krieleieren, die zijn iets minder groot. Ze smullen er beide van!!
Ik geef dan wel het eitje zonder zout. Te veel zout is voor mijn gevoel slechter dan een lekker eitje bij het ontbijt!
Seth heeft vanochtend nog een lekker eitje op bij het ontbijt, hmm!
Maar inderdaad ook zonder zout. Gewoon zo lekker oplepelen.
Liefs, Anne
Grappig dat jullie kids zo gek zijn op eieren.
Tim moet er niks van hebben. Hij lust het wel als we het door zijn spinazie prakken, maar zo los probeerd hij niet eens.
Groetjes,
Sandra