Hoestsiroop

ik zag vandaag (in België) op het nieuws dat ze hier hoestsiroop voor kinderen onder de 12 jaar willen verbieden.
zie link:
www.she.be/nl/jij/aid1051100/hoestsiroop-weldra-verboden-voor-kinderen-jonger-dan-12.aspx

Ik gebruik het zelf eigenlijk nooit voor mijn zoontje, vooral omdat ze bij de apotheek, toen ik het wel een keer wilde halen, ze me verteld hadden dat het (mogelijk) gevaarlijk kan zijn voor kleine kindjes. Is dat bij jullie in Nederland ook zo?
(niet of het zo is natuurlijk, maar of dit ook zo duidelijk verteld wordt )

groetjes
Ineke

Lilypie Second Birthday tickers

Ik heb geen idee eigenlijk. Wij gebruiken hier altijd thijmsiroop als hij echt last heeft van zijn keeltje. Maar niet van die chemische hoestmiddeltjes…die gebruiken we zelf ook niet en zou ik de onze ook nooit geven.

Er was een onderzoek. Kinderen werden ingedeeld in 3 groepen. Flinke hoest, middelmatige hoest en weinig hoest. Alle drie de groepen kregen hoestsiroop, niks of een lepeltje honing en wat bleek… De kinderen die honing hadden gekregen sliepen beter.
http://gezondheid.blog.nl/kinderen/2008/05/31/honing-veilig-alternatief-voor-hoestsiroop

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!