Hoesten

Hoi dames,

Sinds een week of 4 is bo snip verkouden, dan gaat het even wat weg en komt het weer terug. Nu gaat dit sinds een week weer beter, maar hij moest nog best behoorlijk hoesten. Hoort erbij, dat wel. Van de week kreeg hij koorts, hoge koorts zelfs, dus begon te twijfelen of ik niet naar de huisarts moest. Vanmorgen gegaan, ondanks dat de koorts al wel weg is, en het hoesten een stuk minder is geworden.
Het volgende is uit dat bezoek gekomen:

Bo heeft een hele ruwe huid, zijn hele rug en armpjes. Dit heb ik ook, alleen bij Bo is het in de kleur van zijn huid, dus het lijkt een beetje op kippenvel zeg maar. Dit blijkt dus eczeem te zijn. Wist ik dus niet!!! Daar heb i dus nooit aangedacht. Het schijnt atopisch eczeem te zijn, komt van binnen uit. IS dus geen externe oorzaak voor, en gaat vaak gepaard met (licht)astmatische klachten. Nu valt dat laatste bij bo altijd mee, behalve dus de laatste week met het hoesten. HIj heeft dus nu een puffer ventolin gekregen voor zo nodig, 4 keer daags, want de dokter hoorde wel degelijk een astmatische ademhaling vandaag bij Bo.

Ben dus kapot geschrokken, want ja, hoe komt het dat dit niet eerder naar boven is gekomen!!!Had de dokter geen antwoord op, hij zei wel dat het een kwestie van symptomen bij elkaar op tellen was, en dat dit niet altijd even makkelijk is als je er niet naar op zoek was. Het is allemaal wel in een lichte mate hoor, en hij kan er ook over heen groeien, maar goed had dit niet verwacht, en wilde dit even delen.

liefs woezel

natuurlijk schrik je je rot
dit had je immers helenmaal niet verwacht
hopenlijk knapt bo snel weer op
beterschap

trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder

Hoi hoi,

ik kan me voorstellen dat je je rot geschrokken bent! Het voordeel is idd dat de meeste kindjes er overheen groeien… ik zelf ben er min of meer overheen gegroeid, heb nog wel eens last van de bronchitis en hier en daar een plekje eczeem (vooral onderhuids, komt vooral door schoonmaakmiddel)… Nikki heeft toen ze klein was (jaja met bijna 8 jaar vinden ze zichzelf niet meer klein hihi!) ook Ventolin gehad en ze is er overheen gegroeid. Heeeeeeeel soms als ze zich teveel inspant of echt heeeeeeeel verkouden is dan wil het nog wel eens de kop op steken, maar ze heeft geen puffer meer nodig. De eczeem is er helaas nog wel en dan vooral met zweet-weer (zomer dus )… Lekker vet houden!!

Grtz Von

Tuurlijk schrik je dan, nooit leuk als je kindje iets heeft. Beterschap voor Bo!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Kan me voorstellen dat je er toch van schrikt hoor! Goed dat je even langs de arts ben gegaan.

Hoe ziet dat atopisch eczeem er precies uit? Nora heeft namelijk ook op haar bovenarmen en -ben van jongs af aan een soort kippenvel structuur. Ze lijkt er geen last van te hebben en ook haar ademhaling is oke. Maar misschien is het hetzelfde.

Ik hoop dat Bo zich snel beter voelt en hier overheen groeit.

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Hoi hoi,

Niet schrikken hoor! Zo te horen heeft Bo het in lichte mate. Ik heb exceem en astmatische bronchitus ontwikkeld na mijn puberteit. Het is heel logisch dat het er nu uitkomt, ik krijg last als mijn weerstand laag is en zeker bij verkoudheid neemt mijn astma enorm toe. Exceem speelt dan ook iets meer op maar is bij mij ook atopisch, bij mij zijn het melk, aardbeien, tomaten en chocolade wat verergering geeft maar of dat bij Bo ook zo is weet ik niet.
Zeker de astma speelt eigenlijk alleen op dus met lage weerstand of als ik met stof of dierenhuidschilfers in aanraking kom.
Niet raar hoor dus dat het er nu pas uitkomt.
groetjes,
Wendy

Gewijzigd door - moppiesmama op 29 Oct 2010 20:16:55

quote:

Hoe ziet dat atopisch eczeem er precies uit? Nora heeft namelijk ook op haar bovenarmen en -ben van jongs af aan een soort kippenvel structuur. Ze lijkt er geen last van te hebben en ook haar ademhaling is oke. Maar misschien is het hetzelfde.

Ja dat heeft bo dus ook en de ene keer erg veel, en de andere keer weinig. HIj heet ook op zijn rug een witte “streep” van ongeveer 4 mm breed, waarvan de pigment dus weg is. Blijkt dat het dus ook daardoor komt!! Ezeem kan je pigment weg halen blijkbaar! Maar het lijkt dus heel erg op kippenvel vandaar dat het ook niet snel opvalt!

liefs woezel

@Woezel: Het gekke is, dat ik het zelf ook heb op mn bovenarmen en mn man ook! Allebei nooit last van en ook geen ademhalingsproblemen. Wel heb ik behoorlijke huisstofmijtallergie, maar volgens mij staat dat er dus los van.

Hoe reageert Bo op de ventolin?

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Ik heb niet het idee dat het er beter op wordt, vind namelijk dat Bo nu nog meer rochelt en hoest, zelfs zo dat hij gisteren al 2 keer moest overgeven van het hoesten. Echt heel zielig. Ik kijk het nog vandaag even aan, maar als ik vandaag geen verbetering zie, dan ga ik morgen even terug naar de dokter. Hij heft er ook diarree bij. Niet vaak, maar als hij poept ( 2 keer perdag), dan is het water dun. Misschien dus ook nog eens een buikvirus erbij.

OP zich reageert Bo wel goed op de ventolin, in de zin van geen bijwerkingen (zover ik die kan waarnemen) Ik vind wel dat hij wanneer hij in bed ligt 's avonds , hij onrustiger slaapt. Niet huilen ofzo, maar erg veel woelen, wat na een uur of 22:00 ophoudt. HIj krijgt rond 1830/1900 zijn laatste puf.
Voor de rest is hij er niet hyper actief van. HIj vind het toedienen echter wat minder gezellig als de eeerste keer, en ben benieuwd hoe dat vandaag gaat, aangezien ik nu alleen ben, en dus het pufje in mijn eentje moet toedienen~! (hij krijgt zo zijn eerste)

Hij is de laatste dagen wel een stuk hangeriger dan normaal, om het minste geringste moet hij iets huilen, en zoekt veel aandacht van mij. Dit kan komen door dat hij zich niet helemaal lekker voelt, maar kan ook door de pp komen. Moeilijk!

Mijn verjaardag was helemaal leuk!! Erg gezellig, en geslaagd dus!

liefs woezel

Hou in gedachten: hoesten kan 6-8 weken aanhouden voordat het over is.

Staat natuurlijk los van hoesten wat veroorzaakt wordt door astma, bronchitis etc. Maar hoesten als gevolg van een verkoudheid kan 6-8 weken aanhouden.

Beterschap met de kleine man.

Groetekes, Sje

eczeem kan zoiezo wel op komen zetten bij mensen met bronchitus/astma. daarom hebben kinderen waarvan de ouders copd of wat dan ook hebben aanleg voor eczeem

@Sje , dan heeft hij nog max 3 weken te gaan, want hij hoest al een week of 5. Maar goed, volgens de arts zit er bij hem dus een achterliggende oorzaak onder, dus misschien dat het nog wat langer kan duren. Ik weet het niet.

Moet wel zeggen dat het nu wel vrij goed gaat! Hij hoest wel af en toe, maar hoeft er niet meer van over tegeven, en hij eet en drinkt ook goed ( was de laatste dagen ook wat minder geworden) Alleen de puf gevenb, dat is een drama, niet leuk, maar zal hij wel aan wennen hoop ik!!

Ik had als baby en klein kind ook veel last van eczeem, en volgens de arts houdt het allemaal met elkaar verband. HEt is bij hem allemaal niet heel erg ernstig ofzo hoor, ik bedoel, echt astma, wat je soms wel eens hoort, dat ze in het ziekenhuis terecht komen wegens zuurstof gebreke enzo, dat heeft hij gelukkig niet. Het is niet dat hij zuurstof tekort heeft tijdens het hoesten of moeilijk ademen. Het is alleen dat hij meer moeite moet doen, dan een ander kind, met dezelfde hoest/verkoudheid, om aan voldoende lucht te komen, maar het lukt hem wel. Kost alleen veel meer energie, Vandaar die puf. Dat zorgt ervoor dat het makkelijker gaat, en dat het niet meer zoveel energie kost, en daardoor hij zijn energie kan steken in het beter worden! (zo is het mij in simpele taal uitgelegd door de arts) Daarnaast komt het slijm mooi los (volgens hem) wat ook weer beter is, dan is hij er sneller van af.

liefs woezel