Hoesten

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag…
Mijn zoontje is nu 5,5 maand en is s’nachts om half 2 klaar wakker…
Gaat zitten zingen en loeien als een koe de hele tijd het is echt een spelletje van hem…Is dat nog steeds zijn sprong?

En hebben jullie tips voor een hele vervelende kuch?
Ik zit al aan de Tussikind van VSM maar heb niet echt et idee dat dat helpt?

Alvast allemaal fijne feestdagen

Gr Carola

Iris is 4 en een halve maand en zit ook met een vervelende kuch en een verkoudheid. Ben bij de dokter geweest en die zegt dat het gewoon over moet gaan. Hoestdrank helpt niet en geeft hij ook liever niet aan die kleintjes. Vannacht heeft Iris met een gesneden ui op de kamer geslapen (romantisch he hahaha) vanochtend kwam ze een stuk vrolijker van bed. Ik denk dat het bij Iris was dat het snot/slijm uit haar neus nu niet meer in haar keel kwam waardoor ze niet meer hoefde te hoesten.

Ik heb het idee dat hij er niet echt last van heeft want hij is de vrolijkheid zelve…
Het is alleen een vervelende droge kuch!!

Maar wel fijn dat de ui bij jullie geholpen heeft!!!
t"zal wel lekker gestonken hebben vanochtend maja ach als et maar helpt!!

Hoe lang hoest hij al? Voor hoesten staat 6-8 weken namelijk, dus vaak kan het nogal lang duren voordat ze van het hoesten af zijn. Zorg in elk geval dat zijn kamer niet te droog is.

Groetekes, Sje

Hij hoest nu een goeie volle week!!!

Ik moet dan toch een bak water onder zijn bedje zetten???
Om het niet te droog te hebben

Oh, dan heb je nog een week of 5-7 te gaan met dat hoesten.
Zolang hij geen koorts krijgt en niet kortademig wordt, zou ik me geen zorgen maken. En mocht je je wel zorgen maken, dan naar de huisarts gaan om longetjes te laten luisteren.

Je zou een bakje water op zijn kamer kunnen zetten. Opengesneden ui vlak bij zijn bedje is ook een optie om de boel goed los te krijgen. Wel zo neerzetten dat-ie er niet bij kan.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 22 Dec 2009 15:12:36

idd bakje water in zijn kamertje zetten. Ook stomen wil wel eens helpen. Ga dan in de douche zitten met hem met deuren en ramen dicht en de hete kraan open. Zo even een paar minuutjes laten zitten. Mijn zoontje heeft dit ook gehad en ook hier gaf de huisarts aan dat hoestdrank niet geschikt is voor kinderen benden het jaar.
Mocht hij ook nog neusverkouden zijn geef hem dan een voor baby’s geschikte neusspray en zorg daarmee dat het neusje goed openblijft. Daarmee voorkom je dat hij teveel door z’n mond gaat ademen waardoor het hoesten langer gaat aanhouden.
Zoals Sje al zei hoesten kan 6 weken aanhouden. Bij mijn zoontje duurde het ook lang maar het ging vanzelf weer over.

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dank je wel allemaal voor jullie snelle reactie’s!!!

Hoi,

Wat ik doe als een van de kinderen verkouden is (veel hoesten), dan smeer ik wat luuf of dampo op de voetzolen en trek ze dikke sokken aan in bed.
Dit helpt erg goed en ik hoor ze niet meer hoesten in bed.
Voor de verstopte neus gebruik ik neusspray, en soms leg ik een gesneden ui naast het bed.
Als mijn kinderen erg vol zijn leg ik ook vaak een groot strandlaken bij het hoofdeinde (dubbelgevouwen onder het matras) zodat ze wat vrijer kunnen ademen.

Groetjes Lisan.

L. de Boer

@Lisan mij is altijd verteld dat Dampo niet geschikt is voor baby’s dat je dan beter luuf kunt gebruiken.

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Er is een speciale kinder dampo zalf voor kindjes onder de 2 jaar.
Je hoeft hem trouwens niet perse onder de voetjes te smeren, je kunt het ook op de borst doen.

Als je liever geen dampo gebruikt, dan kun je toch de luuf doen.
Ik heb wel van die dampo zalf en bevalt prima!

L. de Boer