Hoesten

Sinds een paar dagen loopt Eva te hoesten en te proesten. Echt constant, zo van: uggu, uggu, uggu. Ze blijft er soms in. Ze slaapt daardoor ook best slecht, terwijl ze rode ogen heeft van de slaap. Ik heb wel Tussikind-druppels en Luuf. Het is volgens mij meer een kriebelhoest dan dat het echt vast zit. Vanavond gaat ze lekker in bad. Heeft iemand misschien tips waardoor ze minder veel hoeft te hoesten?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Is ze ook verkouden dan?

Als Noah verkouden is gebruik ik badgel met een geurtje dat ruikt naar Luuf…
Als ie alleen kriebelhoest heeft gewoon kinder hoestdrank

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Lilypie Tweede Ticker

Je hebt ook zwitsal eucaliptus voor de verkouden kindjes.

Groetjes,

Michèle

hoi
een hoestdrankje? Ik heb eerder voor Emma wel eens een hoestdrankje tegen kriebelhoest gehad… maar weet niet meer hoe het heet. Misschien even aan de drogist vragen?

succes ermee!
Gidget

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hoi, je kunt evt bij de drogist Balsoclase zepilletjes halen. Zijn speciaal voor kinderen met kriebelhoest. Toen luna zo klein was haalde ik die ook altijd, helpen erg goed. Later toen ze groter werd haalde ik bij de apotheek hoestdrank bij kriebelhoest. Is altijd sneu hé als die kleintjes zo moeten hoesten in bed, luna ging er op een gegeven moment gewoon bij spugen. Suk6 ermee en beterschap voor eva.

Gr patries
Mama van Luna (26-2-2005) en Mees
(24-4-2009).

Bedankt voor jullie tips. Zelf vind ik een kriebelhoest ook verschrikkelijk irritant! Vorige week had ik er zelf last van in een winkel, gelukkig kreeg ik een glas water. Maar tegen een kriebelhoest helpt Luuf helaas niet, dat is meer als het vast zit. Dat heeft ze dus niet. Tussikind zijn druppels, maar die helpen niet zo. Ook tijdens het eten hoestte ze behoorlijk en werd ze helemaal knalrood. Ze heeft wel veel gedronken en ik moet zeggen dat het nu al even stil is boven. Tegen de kriebel zal ik eens kijken naar die zetpilletjes van Patries. Eva had ook een beetje gespuugd in bed, het hoeslaken was nat. Zielig als ze zo kuchen!

Zou het zeker proberen rainbow, nix is zo irri als je ligt te hoesten in bed.

Gr patries
Mama van Luna (26-2-2005) en Mees
(24-4-2009).

Zet een bakje water vlakbij haar bedje, dat verhoogt de luchtvochtigheid.
Beterschap voor de kleine meid!

Groetekes, Sje

@Sje, ik heb papa net opdracht gegeven (haha) om meteen een bakje neer te zetten, want ze begint nu weer enorm te hoesten. Het duurde even voor hij de opdracht uitvoerde, want hij is een techneut en zei: ‘Natuurkundig gezien weet ik niet of die truc klopt, want hoe hoger de luchtvochtigheid hoe…blabla’. Ik zeg: ‘Doe het nou maar gewoon!’ en het staat er nu dus! Gewoon luisteren!

Zeg maar dat-ie niet moet zeursokken en dat-ie tips van JoJo altijd blindelings op moet volgen!

Volgende tip is dat-ie jou nu onmiddellijk een heerlijke nek-schouder-massage moet geven.

Groetekes, Sje

Wat heb je toch geweldig goede ideeën!

Dat wist je toch?! Lekkere massage of is-ie nog niet begonnen?

Groetekes, Sje

Wat vervelend dat ze zo moet hoesten.

Behalve de tips die al genoemd zijn heb ik geen nieuwe tips, maar wil je wel even sterkte wensen. En ik hoop dat ze snel van haar hoest af is.

Heeft het bakje water nog geholpen?

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Helaas hielp het bakje water niet. Ze heeft 's nachts heel veel gehoest. Ik heb haar 2x nog wat druppels Tussikind (of zoiets) gegeven, maar echt helpen deed het niet. Ze zat gewoon in bed rechtop te hoesten, maar ging wel slapen na de druppels. Gisteren was ze dus best moe en niet in haar hum. We gingen naar de kermis in het dorp waar mijn ouders wonen en ze mocht met opa in de draaimolen, maar er kwamen meteen dikke tranen! Toen ging opa er na één rondje maar uit. Ik hoorde nu ook dat het vast zat op haar borst, dus we smeren nu Luuf en vannacht hoestte ze wel iets minder. Het gaat vanzelf over, maar het is wel zielig als ze zo piepend ademt!

Heb je al geprobeerd om haar hoofdeind wat hoger te zetten? Iets van een opgevouwen badlaken of een klein kussentje onder het matras leggen. Het moet ongeveer telefoonboekdik omhoog komen.
Dat wil ook nog weleens helpen.

Groetekes, Sje

Gelukkig lijkt de hoest al wat minder. Voordat ze ging slapen heb ik haar borstje nog ingesmeerd met Luuf, dat vond ze ook fijn. Ze is meteen gaan slapen en tot nu toe (klop, klop) is het nog stil!

Volgende keer leg ik inderdaad iets in bed, zodat ze wat hoger ligt. Want zodra ik haar neerlegde, begon ze te kuchen!

Hoi rainbow,

Rens hoestte pas ook zo verschrikkelijk,
wij hebben toen veel met hem gestoomd(badkamer kraan heet aan deur dicht en zo blijven zitten totdat het goed warm is in de badkamer. Hielp goed bij rens.
een halve ui naast haar bedje zetten kun je ook nog proberen. Wel zielig he als ze zo hoesten.

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

@Ramona, dat is inderdaad sneu. Ze kunnen ook niet zeggen: ‘Ik wil wat drinken mama!’ Dat stomen is inderdaad goed voor de luchtwegen. Gisteren ging Eva in bad, maar ik zat even aan de telefoon. Net toen ik boven kwam om het eucalyptusbadje te maken, had papa haar al in bad gedaan en was ze alweer in de doek gewikkeld. Ik was dus te laat! Maar een volgende keer zou ik het zeker doen. Bedankt voor de tip! Is de hoest bij Rens helemaal over nu? En gebruikte je dan ook nog een gel met eucalyptus ofzo?

hoi rainbow,

Ik gebruikte bij rens geen eucalyptus, wist ook niet dat dat bestond voor die kleintjes. Rens hoest nu nog wel een beetje, maar niet meer zo erg als vorige week. De ha zei ook dat het hoesten nog wel even kon aanhouden, dat was ook niet erg zei hij. succes ermee,

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ik zou inderdaad als tip ook geven, 2 badlakens onder het hoofdeinde & zodra je het idee hebt dat ze echt benauwd is van het hoesten lekker stomen in de badkamer!
Ik heb het vorige maand met Nayaro ook gehad, en na een dag of 3 werd het al beter … Hij was er dan ook wel heel erg verkouden bij!
Warme thee ( niet te warm ) wil ook nog wel eens helpen … dat smeert het keeltje een beetje, want van melk krijgen ze toch vaker slijm enzoo … omdat het zuivel is!
Voor oudere mensen zeggen ze, warme melk met anijs he?
Ik gebruik voor Nayaro vitamine D druppels, dat is een anijssmaak haha, maar ja daar kan je maar 5 druppeltjes van gebruiken!

Nayaro - Danil / 14 September 2008