Hoesten

Hoi allemaal,

Even een vraagje over de gezondheid; Nora is al een week of 8 ofzo aan het hoesten, vooral bij het wakker worden en als ze ligt. Op het moment is ze ook verkouden, dus is het weer wat erger. Ze heeft er geen koorts bij en lijkt er helemaal geen last van te hebben. Op het consultatie bureau stonden ze er niet echt van te kijken, een zijdelingse opmerking over virussen op de creche en ik heb verder ook geen actie ondernomen. Mn man vind het ook niet nodig, maar het zit me toch niet helemaal lekker.

Niks mexicaans, want geen koorts en geen droge hoest, ze hoest wel slijm op.

Wat vinden jullie, gewoon laten gaan het hoort er nou eenmaal bij bij die kleintjes of er toch nog eens een belletje met de dokter aan wagen??

Ben benieuwd!

Liefs Liske

Lilypie - Personal pictureLilypie

Je kan altijd even horen bij de huisarts, tuurlijk.
Zelf loop ik altijd te prutsen met Tussikind van VSM, Thijmsiroop van Weleda en Bisolvon Kids. Die laatste is voor hoestjes met slijm en mag al aan zuigelingen gegeven worden, dus moet voor Nora ook okey zijn mocht je dat willen gebruiken.

Ik heb zelf vorig jaar ook met Jens bij de ha gelopen omdat hij ook zolang aan het hoesten was. Hij heeft toen onder de noemer “peuterastma” 2 puffers gekregen; ventolin en flixotide. De 1 zorgt ervoor dat de bronchiën lekker weer open gaan en de ander zorgt voor een ontstekingsremming.
Het heeft 'm wel wat geholpen, maar ik ben er nog altijd niet van overtuigd dat het peuterastma was. Ikzelf zat eerder te denken aan RS-virus of iets in die geest, maar ja… ik ben geen arts hè… Nu nog hoest hij wel eens en dan geef ik 'm weer een paar keer die Bisolvon Kids en dan is 't weer over.

Als het je niet zint, ga dan idd gewoon langs de huisarts. Je weet maar nooit waar het goed voor is.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Voor hoesten staat 4-6 weken. Dan zou het over moeten zijn. Dus ik zou ermee naar de huisarts gaan als het inderdaad al 8 weken aanhoudt. Kan geen kwaad om naar de longetjes te laten luisteren voor de zekerheid.

Groetekes, Sje

8 weken hoesten vind ik zelf ook wel erg lang. Ik zou als ik jou was even naar de huisarts gaan. Tim was op een gegeven moment ook meer dan 8 weken aan het hoesten. Ik vond het wel erg lang duren en heb toen de huisarts gebeld. Er was gelukkig niks met zijn longen aan de hand, maar ik heb toen wel Ventolin gekregen. Tim was toen ook nog niet zo oud, iets van 5 maanden. De huisarts gaf toen aan dat kindjes soms even geholpen moeten worden om ergens overheen te komen. En inderdaad hielp de Ventolin heel goed en was het binnen een paar weken over.

Gewoon even voor de zekerheid de huisarts bellen. Desnoods tijdens het telefonisch spreekuur, zodat de huisarts zelf kan bepalen of het nodig is dat je langskomt of niet.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Ik heb zelf ook gedacht dat het misschien kinkhoest is.
Ze heeft behoorlijke hoestbuien gehad, nu niet meer en ze noemen het ook wel de 100 dagen hoest.
Denk dat ik het toch maar eens voorleg aan de HA.

Maareh… het RS virus, moeten ze daar niet ook koorts bij hebben? En overdag is het bijna niet. Misschien dat ik eerst met die Bisolvon Kids ga beginnen voor ik de arts bel…

Op Kinkhoest hebben ze Jens toen ook getest, met bloedonderzoekje, hij heeft toen ook langer dan 8 weken gehoest. Daar kwam (gelukkig) niks uit.

Het kan, de kans is klein, dat ze kinkhoest heeft. De huisarts legde uit dat ook al zijn ze er tegen ingeent, dat er wel kans op is. Het vaccin is namelijk al enkele jaren oud (ik dacht dat hij zei van begin jaren '90) en sindsdien is het virus wel wat veranderd. Dus dan kunnen ze het in milde vorm krijgen. Maar zoals gezegd; die kans is wel heel klein.

Doe wat jij denkt dat goed is. Ik kan me voorstellen dat je het eerst met andere dingetjes wil proberen alvorens naar de ha te stappen, zou ik ook doen. Maar zit het je toch niet lekker, ga dan gewoon heen.

rs virus hebben baby’s geen koorts bij en duurt een dag of 10 dus geen 8 weken

Liefs Michelle

Meen je dat nou? Stomme sukkel dan die ha van ons dat ie Jens heeft laten testen…

Onee wacht, je hebt 't over RS hahahahahaha m’n hoofd is echt stuk…