Hoesten

hallo,
mijn zoontje van 4 maanden heeft al een week last van benauwdheid en vast zittende slijm. Ben naar de huisarts geweest en die zei dat er niets aan te doen is. Zijn antwoordt was ik kan je wel een drankje meegeven, maar dat helpt toch niet. Alleen als het nog erger wordt mag ik terug komen. en daar stond ik dan.
ik heb al een aantal dingen geprobeerd zoals luuf op zijn borstje smeren , zoutoplossing, stomen. ik weet het niet meer!
wie weet iets wat je nog wel kunt doen.

hallo

wij hebben dit pas nog met benita aan de hand gehad (wel l vier jaar)
ook twee keer bij de huisarts geweest maar kreeg er niks voor het lichaam moest er zelf in opstand tegen komen zei die
heel vervelend voor benita en het heeft nog een paar dagen geduurd maar is indd wel vanzelf overgegaan
ik zou het gewoon nog ff aankijken en anders toch weer naar de huisarts terug gaan
succes

anouk nelissen

Heb je zn bedje al schuin staan? of een handdoek onder zn hoofdje???

Gewijzigd door - likie op 17 Jan 2007 15:20:05

HoiJessica,
Toevallig was mijn kleine meid vorige week snipverkouden…
We hebben haar toen 's avonds in haar autostoeltje in slaap gewipt en later in bed gelegd, zo kon het een beetje zakken, en sliep ze ook weer wat beter.
Het is zo zielig, maar luuf is echt zo’n beetje het enige wat helpt en verder proberen in slaap houden.
Heel veel succes
Liefs Wendy

quote:
Heb je zn bedje al schuin staan? of een handdoek onder zn hoofdje???

Bed schuin, oke. Iets onder de voorste poten doen inderdaad.
Maar handdoek onder z’n hoofdje. Ik neem aan dat je onder het matras bedoeld??? Beetje eng onder het hoofdje.
Maar onder het matras is ook niet ideaal. Je vervormt het matras en dat is niet goed voor het ruggetje en het nekje.

Jessica, mag je zoontje geen pufje dan, met zo’n mooie inhallator. Deze heeft mijn zoon ook, ideaal.
Zelf persoonlijk laat ik me door een dokter niet naar huis sturen, zonder dat er wat gedaan wordt, of zonder een goed gevoel. En dat is wat deze dokter wel gedaan heeft.
Misschien is er ook nog niet iets voor omdat het misschien nog wel aardig goed gaat volgens de dokter. Maar het is wel belangrijk dat ouders met een goed en bevredigend gevoel naar huis gaan.
Toch??

Groetjes Wiets

We hadden hetzelfde hier!!
We zijn naar de dokter geweest en we hebben de babyhaler gekregen, echt een apparaat joh!! Maar ze is er wel vanaf nu!! Ze hoest nu heel af en toe nog, maar niet zo erg als dat ze deed!! Misschien even informeren bij de ha??

Ivanka (16-04-1984), mamma van Layla Josephine (13-04-2006)

hoi hoi
zoutoplossing vlak voor de voeding geven
dan moet ie wel door zijn neus ademen en
dan werkt het goed
en een ouderwetse halve ui naast zijn bedje
verder kan je zijn neusje met zo een
zuigertje leeg halen maar wel heeeeel voorzichtig
hoor
hoestdrank is nog niet goed voor die kleintjes
ze moeten wakker worden om het slijm op te hoesten
en die drankjes bevatten vaak slaapverwekkende middelen
en dat is dan weer gevaarlijk
ja een meer kan je eigenlijk niet doen
en honing mag ook niet!!
veel sucses

nancy mama van randy 10 damon 7 en chloe 3 mnd

Het enige dat onze duts echt heeft geholpen is aerosollen.
Na 3x op 1 dag was het bij ons al stukken beter.
Ik weet echter niet of dat bij jullie zoveel gebruikt wordt.

Aerosollen idd. Onze Robbe is zo vaak ziek, dat we al maar zo’n apparaat gekocht hebben. Je moet toch opletten met die benauwdheid. Let eens op of je zoontje echt trekt op zijn borstkas, ik bedoel daarmee of je ziet dat hij echt moet trekken om te kunnen ademen. Als dat zo is, zou ik toch terug gaan naar de dokter, want lang zo ademen kan ervoor zorgen dat je kindje uitgeput geraakt.

Volledig met kimmers eens, wij zijn naar het ziekenhuis geweest omdat hij toen amper kon slapen. Bedje stond schuin, zijn neusje werd regelmatig vrijgemaakt met zoutwater (zo’n grote fles), zijn borstje ingesmeerd met munt (voor baby’s) en hij kreeg zelfs speciale suppo’s die ons ganse appartement naar euchalyptus deden ruiken wanneer hij een protje liet. (die laatste had hij zelf ook last van dus hebben we die snel weggelaten).

Dit alles was nog niet voldoende dus zijn we met aerosollen begonnen en het ging enrom snel vooruit vanaf dan. Indien je er nog geen hebt en toch je kindje een beetje wil opluchten moet je je je kraan laten lopen met heet water tot de kamer bedampt is en alle deuren enzo toedoen. Op die manier maak je ook de luchtwegen vrij. Minder effectief dan aerosol maar kan al helpen.

ja inderdaad pufjes. Wij hebben die ook voor allebei onze kinderen.
Hmm ene week otrivin en andere week zoutoplossing. Zo hebben wij het een lange tijd moeten doen bij lucas.
Je kan aan de borstkas zien of ze het erg benauwd hebben. Net boven de ribbenkast kun je zien of ze gaan intrekken. Als ze ademhalen en de neusvleugels gaan op en neer dan hebben ze het ook benauwd. Veel hoesten (hoesten is eigenlijk juist goed maar vaak zijn ze daar nog te klein voor om goed en krachtig te kunnen hoesten) ehm ik kan het bij lucas precies horen aan zijn ademhaling of hij het erg benauwd heeft. Bij lisa helaas niet. Je kan het aan haar merken als ze erg en veel gaat hoesten.

Kloppen voorzichtig natuurlijk. Om zo te hopen dat het slijm een beetje los komt.
Aan de zijkanten voor en achter. Dan ‘ijsbolletjes’ van je handen maken.

Suuces! gr,

bianca

mama van lisa (14-05-2003) en lucas (31-12-2005)

Vanaf welke leeftijd mogen kinderen eigenlijk puffertjes krijgen?

Al heel snel.
Op de creche kende ik een baby die pufjes kreeg vanaf dat hij naar de creche ging (4 maand).
Stijn heeft het vanaf ongeveer de 10e maand.

Groetjes Wiets