Hoesten

Wat doen jullie als je kindje erg hoest. Lisa (bijna 1,5 jaar) hoest de laatste dagen heel erg, het eigenlijk de eerste keer dat ze hoest. Vooral 's nachts hoest ze veel. Ook nu zit ik weer met haar op. Ik heb een hoestdrank gehaald, maar dat wil ze niet. Dus nu mijn vraag wat jullie er aan doen als jullie kindje veel hoest.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02)

Ehm…TOCH een hoestdrankje geven
En geloof me…ik wéét hoe ongelooflijk moeilijk dat is als je kind dat niet wil.
Stephan wil het namelijk ook niet.
Je moet gewoon van alles proberen.
Heb je het al eens met appelmoes geprobeerd?
En welk hoestdrankje heb je?
Sommige mag je ook door het drinken heen geven bijv. (Bisolvon).
Wie weet heeft iemand anders nog een andere tip voor je.

Heel veel succes!

Groetjes, mamma van Stephan

P.S. Zo hé! Ik dacht dat IK altijd laat op bleef 's avonds, maar jij kan er ook wat van zeg

Gewijzigd door - Bieb op 16 Feb 2004 08:44:09

bij de aphotheek een spuitje vragen en daar de hoeveelheid hoestdrank in doen en dan in haar mondje spuiten,klink hard maar heb het met kaitlyn ook altijd een gevecht voor drankjes en dat spuit je erzo in dus moeten ze wel slikken

sterkte met je meissie

Volgens mij kunnen ze het dan alsnog uitspugen toch?
Dat vind ik altijd het nadeel.
Zolang ze het nog in hun mond hebben kunnen ze het ook weer uitspugen…
Of ben ik nou te pessimistisch?
Mijn ervaring is het in ieder geval wel…

ik sluit het altijd snel naar binnen dus moet ze wel slikken want dan zit het al helemaal achterin

doe je het langzaam dan proppen ze het op en spugen ze het uit dat deed ze bij ons met de penseline han deed inspuiten maar langzaam hahaha

Tja, een spuitje??? Nee dat lukt niet, ze spugt het dan gelijk weer uit, ik krijg het spuitje er geeneens in. Ik denk dat ik voor die hoestdrank ga die door het drinken kan. Maar ik ga eerst iets bij de reformzaak halen.
Bieb, ik had al heerlijk liggen slapen maar Lisa maakte mij wakker met haar hoesten en later huilen, vandaar dat ik (weer) op was.

Voor het hoesten in de nacht, ik weet dat het niet lekker ruikt maar wij zweren het erbij: Een ui doorsnijden en op het kamertje zetten.
Bij Lucas werkt het.

Groetjes Mim

ja mimpie dat hadden wij ook bij tanja gedaan en der hooft eind een stukje om hoog
en ja hoesdrank is per kind verschillend tanja vind bisovon zo vies die druppels nou sterkte jolanda

groetjes marielle

hoi
ik heb het hoestdrankje dartijn suikervrij omdat mijn zoontje ook vaak hoest.
je kan ook bij het hoofdeind het bed beetje omhoog zetten

groetjes ingrid

sorry darothijm hoestdrankje

Jolanda,

Je zei dat je ging voor die hoestdrank die door het drinken heen mag.
Dat is Bisolvon (heeft Stephan ook).
Maar dat is dus echt niet te eten dat spul. Zooooooo vies bitter! (mijn vriend heeft het voor de lol eens geproefd, nou, je kan beter Bisolvon voor volwassenen hebben hoor. Die is beter te eten.
Maar ja, helaas mogen kids die niet. Begrijp niet waarom ze het zo goor maken voor kinderen hoor! ).

Nou, succes ermee in ieder geval!

ja ik gebruik ook altijd daro thijm siroop mijn zoontje likt ook de lepel af en ik heb het idee dathet nog helpt ook!! ik hoop dat lisa dat lekker vind. verder als hij erg hoest laat ik het meestal meer als dat hoest drankje geef ik eigenlijk niet. en als hij er s’nachts wakker van word geef ik hem meestal een beetje water. nou sterkte ermee

Ik heb bisolvon druppels gekocht, deze mag je door de limonade doen. Lisa heeft het net op en leek er niets van te merken!!!
Bij Lisa kan har hoofdeind niet omhoog, e ligt nooit stil in bed. Ik vind haar vaak met haar hoofd aan het voeteneind!
Iedereen bedankt voor de tips.

Wat fijn dat ze die Bisolvon druppels inderdaad door haar drinken heen lust!

Hallo Jolanda.
Ik heb hier laatst op het forum gelezen dat er ook Balsoclase zetpillen bestaan tegen hoesten bij kinderen.Heb het zelf nog nooit geprobeerd hoor!Maarhet is misschien makkelijker dan een hoestdrankje.
Groetjes Eljada

Hoi Eljada,
ik heb die balsoclase zetpillen al geprobeerd maar dat is meer iets voor een kriebelhoest. Normaal als Lisa last heeft van een kriebelhoest, dan werken ze echt goed.
Ik hoop dat die bisolvondruppels goed helpen.

Hoi Jolanda,

Je zegt dat je hoopt dat die Bisolvon druppels goed helpen…bij ons wel!!!
Echt hoor, bij Stephan hielp het tot nu toe steeds erg goed!

Succes!

en wat onder de poten van het bed leggen doen wij hier ook

Enkele dingen die wij hebben gedaan met Sanne:
Hoofdeinde omhoog d.m.v. 2 boeken onder de pootjes, kruidenbadje van zwitsal gebruiken, we hebben sanne in een stoeltje gezet in de badkamer als we gingen douchen, uien onder het bedje en heeeeel veel drinken (dixap). Het was wel even aanpoten hoor, maar ze is er vanaf gekomen.

Liefs Kristel