Hoesten, hoe lang?

Hallo allemaal,

Milou (8 maanden) hoest nu vanaf zaterdag behoorlijk. Ze heeft het afgelopen weekend wat koorts gehad en is snotterig.
Nu hoest ze op dit moment nog heel flink. Ik kan haar bijna geen eten geven omdat ze steeds moet hoesten. Het is nu een droge hoest, ze is nog wel snotterig.
Ik ben 2x naar de huisarts geweest toen ze 6 mnd was en dan luisteren ze naar haar longen en dan kun je weer vertrekken.

Verder hoest ze nooit en is bijna nooit ziek.

Hoe lang laten jullie je kindjes hoesten? Wat is normaal?

Groetjes, Femke

Hoi Femke,

Het is denk ik geen kwestie van hoelang je je kind laat hoesten, want hoesten houd je toch niet tegen. Geef je dr ook iets van hoestdrankje, of wat doe je verder om het hoesten "tegen te gaan"dat is het vervelende van hoesten vind ik zelf altijd je kan er zo weinig aan doen vooral bij die kleintjes.
Wat bij mijn dochter wel vaker hielp was luuf smeren op hals en rug. Maar dat was meer tegen verkoudheid. Mijn zoon van 12 weken is ook al een tijdje met hoest bezig ben ook al bij ha geweest en die luisteren idd alleen naar longen. Hij is verder niet verkouden heeft meer last van slijm tussen neus en keelholte. Maar kan er niks tegen doen.

suc6 ermee
Annemarie

Erik hoest ook altijd als hij verkouden is (en dat is bijna altijd). Zo lang de longetjes schoon zijn (even door de ha laten luisteren), kun je er niet veel aan doen. Dat moet uitzieken. Ondertussen kan je een hoestdrankje kopen bijvoorbeeld.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

tijmsiroop( mag je ook voor baby’s gebruiken…
ruben was laatst ook verkouden en hij heeft 1mg tijmsiroop na de fles gehad( op advies van dokter)
het verzacht de keel en het slijm hoest mooi los allemaal…

sterkte!!

karin

Bedankt voor de reacties.

Ben net bij het consultatieburo geweest en de arts daar heeft naar haar longentjes geluisterd. Die zijn schoon, dus niets aan de hand.
Ik heb daar wel een spuitje meegekregen, zodat ik de tijmsiroop gemakkelijker kan geven.