Hoesten, hoe lang?

Hallo allemaal,

Milou (8 maanden) hoest nu vanaf zaterdag behoorlijk. Ze heeft het afgelopen weekend wat koorts gehad en is snotterig.
Nu hoest ze op dit moment nog heel flink. Ik kan haar bijna geen eten geven omdat ze steeds moet hoesten. Het is nu een droge hoest, ze is nog wel snotterig.
Ik ben 2x naar de huisarts geweest toen ze 6 mnd was en dan luisteren ze naar haar longen en dan kun je weer vertrekken.

Verder hoest ze nooit en is bijna nooit ziek.

Hoe lang laten jullie je kindjes hoesten? Wat is normaal?

Groetjes, Femke

Hoi Femke,

Het is denk ik geen kwestie van hoelang je je kind laat hoesten, want hoesten houd je toch niet tegen. Geef je dr ook iets van hoestdrankje, of wat doe je verder om het hoesten "tegen te gaan"dat is het vervelende van hoesten vind ik zelf altijd je kan er zo weinig aan doen vooral bij die kleintjes.
Wat bij mijn dochter wel vaker hielp was luuf smeren op hals en rug. Maar dat was meer tegen verkoudheid. Mijn zoon van 12 weken is ook al een tijdje met hoest bezig ben ook al bij ha geweest en die luisteren idd alleen naar longen. Hij is verder niet verkouden heeft meer last van slijm tussen neus en keelholte. Maar kan er niks tegen doen.

suc6 ermee
Annemarie

Erik hoest ook altijd als hij verkouden is (en dat is bijna altijd). Zo lang de longetjes schoon zijn (even door de ha laten luisteren), kun je er niet veel aan doen. Dat moet uitzieken. Ondertussen kan je een hoestdrankje kopen bijvoorbeeld.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

tijmsiroop( mag je ook voor baby’s gebruiken…
ruben was laatst ook verkouden en hij heeft 1mg tijmsiroop na de fles gehad( op advies van dokter)
het verzacht de keel en het slijm hoest mooi los allemaal…

sterkte!!

karin

Bedankt voor de reacties.

Ben net bij het consultatieburo geweest en de arts daar heeft naar haar longentjes geluisterd. Die zijn schoon, dus niets aan de hand.
Ik heb daar wel een spuitje meegekregen, zodat ik de tijmsiroop gemakkelijker kan geven.
Het blijft vooral voor haar zo zielig…ze is helemaal moe van het hoesten…

Fijn dat haar longen in ieder geval schoon zijn.

Tim is ook erg vaak verkouden, maar gelukkig heeft hij er zelf nooit last van. Maar het is altijd zo sneu om te zien dat ze zo vol zitten en liggen te hoesten.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

Mijn huisarts zei me laatst dat voor hoesten 4-6 weken staat.

Ik zou het in de gaten blijven houden. Zolang er geen koorts aan te pas komt en je niet het idee hebt dat er veel slijm vast zit, zou ik nog even afwachten.

Groetekes, Sje

Ze heeft alleen dit weekend koorts gehad (38,5 ) dus dat viel mee.
Ik merk wel dat ze hangerig is en graag vastgehouden wil worden.
Hopelijk duurt het niet zo lang…

Bij Morgan zijn we na 2 dagen hoesten meteen gegaan, maar ze klonk als een zeehond en haar longen waren niet schoon toen. Dus puf gehad. Maar nu hoest ze weer. Ik heb het even laten nakijken en ze zijn nu wel schoon dus tja uitsnotteren nu.

Groetjes,

Michèle

dat zeiden ze tegen mij ook…zolang hij niet klinkt als zeehond( haha) en dus mooi los hoest is er niet zo veel aan de hand, met koorts moest ik direkt bellen…
gelukkig is ie weer opperbest te pas en ligt lekker te spelen in box!

groetjes!!

karin

heey michele
ff oftopic vraagje hoor moet jij die puf elke dag gebruiken?
zo ja hoe vaak hier zei de huisarts in eerste instantie 4keer per dag en bij hoest aanval mag het altijd en dan elke keer 1afbouwen als het beter gaat toen waren we weer terug bij 2pufjes en toen begond die weer als een gek te hoesten dus nou zit ie op 3pufjes hoe zit dat bij jou?
geef je ze altijd of alleen bij hoest?

groetjes wendy

Wij moesten 3 keer per dag gebruiken met een max tot 4 keer. Als ze heel benauwd werd mochten we het ook gebruiken. Eigenlijk hebben wel altijd gewoon 3 keer gedaan. Na een tijdje zijn we naar 2 keer gegaan en op het laatst 1 keer. Nu hoest ze ook, maar ze is schoon dus niet benauwd en dan gebruiken we het ook niet.

En ik moet wel zeggen sinds ik een bakje water aan haar verwarming gehangen heb scheelt het ook een stuk.

Groetjes,

Michèle

jah hier ook bakje water hangen maar volgens mij is die leeg (zucht) haha
komt bij hem echt slijm omhoog met hoesten echt sneu
welke puf heb je overgehouden savonds of smorgens?

groetjes wendy

Die van de avond hebben we het langst gebruikt. Want dan ademen ze langzamer dus wat extra hulp kon geen kwaad. Inmiddels is ze helemaal schoon dus geen puf meer. Enne wel dat bakje checken

Groetjes,

Michèle

ja meteen gedaan en idd leeg

groetjes wendy

Ha ha ha kan schelen hoor dat de lucht niet droog meer is.

Groetjes,

Michèle

nee idd arm schaap

groetjes wendy

Maar welke puf heb jij dan???

Groetjes,

Michèle

ventolin

groetjes wendy

ja die had ik inderdaad ook. Hier hielp ie goed.

Groetjes,

Michèle