Hallo !
Ik ben hier nog maar es…Na veel gesukkel is er vastgesteld dat mijn zoontje van bijna 11 maand opnieuw last heeft van zijn verborgen reflux. Wij zijn dus opnieuw begonnen met omneprazole. Hij sliep heel slecht s nachts, en wou zijn melk (soja nr 3) niet meer drinken. Door hem volle melk te geven, is zijn reflux nog erger geworden.
Daarom ben ik overgestapt naar nutrilon AR, hij drinkt die veel beter, nog niet helemaal overtuigd, maar het is geen gevecht meer van anderhalf uur om hem te doen drinken;
Nu zitten we met het volgende probleem…amai, wij vragen ons soms af wat we verkeerd doen!
Sinds gisteren heeft hij diarree (volgens de creche, voor mij meer veel kaka en niet meer vast…), hij maakt geen koorts maar krijgt mss wel tandjes? Maar vannacht was het dus een complete ramp , hij lag te hoesten van rond 12h tot 4h en dan eindelijk weer stil…Het was een echte droge hoest met bijna de neiging om over te geven. Hij krijgt al paar weken aerosol dus zoveel slijmpjes kunnen er niet zitten.
Iemand een idee? Of een tip voor goeie hoestsiroop? Lysomucil wil ik niet direct geven, dat is meer tegen slijmpjes en dat heeft hij niet meer echt.
Mijn collega denkt aan het volgende, heeft er iemand hier ervaring mee met deze uitleg (nb: ik gaf soja omdat dit beter was voor zijn reflux, weet niet en heb nooit geweten of hij allergisch is aan koemelk…) :
Als kindje niet goed lactose kan verdragen (in soja geen lactose) , misschien wel diaree door de lactose in de AR melk of/en in de volle melk.
Vele kindjes onder de 2 jaar kunnen moeilijk lactose verwerken ookal hebben ze geen lactose-intolerantie en dan krijgen ze peuterdiaree en geraak daar maar eens vanaf ?
Misschien droge hoest als kleine allergische reactie op de gewone koemelk in AR en volle melk maar geen uitgesproken allergie(uitslag) ertegen
Mijn idee, terug soja, (sorry) maar misschien over 2 dagen diaree weg en hoest weg ???
Anders overschakelen naar soja groeimelk van bambix , indukken met nutriton indien nodig .
Ik begin echt depri te komen, tis het een na het ander, en ik zou graag mijn man overtuigen voor een broer of een zus , maar we zijn gewoon allebei ten einde raad, vermoeid, en weten niet meer wat we moeten doen. Dokters onderzoeken niet, zij stellen de eerste beste diagnose (reflux, tandjes die erdoor komen en willetje doordrijven) en daarmee is de kous af voor hen.
Grtz
Antje