Hoesten en benauwd

Hallo allemaal

Fleur is al vanaf haar geboorte verkouden en zit vol met slijm.Vooral bij haar flesjes hoest ze heel erg.Drie weken geleden is ze opgenomen met een pseudokroep aanval.Nu heeft ze twee pufjes voor haar benauwdheid ventoline en combivent.De kinderarts twijfelt of het astma is maar de klachten zijn heel anders als met astma.Heeft iemand hier ervaring mee??

Groetjes

ik weet wel dat asmatische klachtten nog met veel meer dingen samen kunnen hangen…bv met een allergie of intolerantie…
zo hebben wij alessandro die heeft een gluten intolerantie ( coeliakie)
en die heeft ook last van asmatische klachtten…

nu wil ik absoluut niet zeggen dat jou kindje dit heeft hoor…
maar dat is het geen wat ik weet… dat asmatische klachtten een gevolg kunnen zijn van iets anders…
ik hoop dat jullie er gauw achter komen…
sterkte ermee

mama van fabiano: 18-02-02 alessandro: 21-08-03 , en gennaro: 02-01-05

Ik heb er niet direct ervaring mee.
Maar mijn nichtje is nu 7 maanden oud en vanaf haar geboorte erg benauwd en steeds verkouden
de laatste maand lig ze daarom vaak in het ziekenhuis.
met de zelfde verschijnselen, de dokters weten niet zeker wat het is
want voor ze 1 jaar oud is durven ze niks met zekerheid te zeggen erg vervelent voor mijn schoonzus en zwanger.
ze denken aan bronchitus (hoe je het maar schrijft) of asma, of weer een nieuwe
ziekte.

met de geboorte heeft ze in de verdrukking gezeten en daardoor is er nu geen
ruimte meer is bij de schedelplaaten, misschien dat dat de oorzaak ook nog kan zijn.
meer weet ik er ook niet van, want op het moment gaat het weer even goed.
mede dankzij de pufjes die ze krijgt.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Astma kunnen ze volgens mij testen vanaf dat ze wat ouder zijn… Maar ik weet het niet zeker hoor…

En ventolin, word ze daar niet hyper, druk, en hangerig van?

quote:
n ventolin, word ze daar niet hyper, druk, en hangerig van?

Nee hoor naar mijn weten niet. Ik ben er nog nooit hyper of hangerig van geworden. Het is een luchtwegontspanner, de spieren van de kleine longblaasje helpt het ontspannen zo kan je makkelijker ademen en evt. slijm ophoesten.

Echt astma kan je pas testen bij kinderen vanaf ongeveer 5 jaar. Je kan dan een blaastest afnemen (spirometrie of peak-flow).
Maar inmiddels hebben de artsen zoveel ervaring om op jonge leeftijd al de diagnose te geven.

Maae helpen de medicijnen?

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04)

heej allemaal

De ventoline helpt wel tegen de benauwdheid maar de combivent moet er voor zorgen dat ze minder slijm krijgt en dat werkt dus niet.Vooral als ze een fles krijgt want ja dat is melk dus dat maakt weer extra slijm aan dan is het hoesten geblazen.Volgende week vrijdag moet ik weer teryg naar de kinderarts dus ben benieuwd.Ow ik wist niet dat ze zo’n astma test konden doen fijn om te weten.

Groetjes mama van Fleur

dylan had als baby astma en gebruikte ventolin werd niet hyper hoor hihih

nmaar hij kreeg later ook bactotide als ik het goed schrijf bij
het was een bruine puf dat weet ik nog wel

sterkte met fleur

Bianca mama van Kevin*,Dylan en Kaitlyn