Hoi,
Wij willen in de vakantie met onze dochter, 12 weken, gaan zwemmen. Natuurlijk in een overdekt zwemparadijs, maar hoe lang mag/kan ze in het water?
En wat zijn jullie ervaringen met de eerste keer zwemmen?
Liefs Tams
Hoi,
Wij willen in de vakantie met onze dochter, 12 weken, gaan zwemmen. Natuurlijk in een overdekt zwemparadijs, maar hoe lang mag/kan ze in het water?
En wat zijn jullie ervaringen met de eerste keer zwemmen?
Liefs Tams
Wij deden babyzwemmen met onze mopjes. Een half uur a 45 min en ze waren dan doodmoe. Het is natuurlijk wel zo dat we dan vanalles deden spelenderwijs en dat als je gewoon zo gaat zwemmen het wat minder vermoeiend is. Maar het is geen kwestie van hoe lang het mag denk ik, maar hoe lang ze het volhouden. Ben je echt een half uur achtereen in het water, of in een pierenbadje ? Of ga je zo nu en dan met wat lekkere rustpauzes in een wipstoeltje of iets ?
Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
Hoi,
We willen er een ontspannen dagje van maken( misschien wel dagdeel). We moeten eerst maar eens kijken wat onze dame ervan vindt.
Wat deed jij je kindje aan? Ik zag dat je zwemluiers alleen grote maten hebben?
Groeten
Van die wegwerpzwemluiers zijn er verschillende maten, deze hebben die spruitjes van ons ook aangehad destijds, gewoon even naar vragen. Volgens mij heeft kruidvat ze nu ook in eigen merk.
Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
Hoi Tams
Met 12 weken koelen ze gauw af in het water. Zodra de beentjes koud aan beginnen te voelen in het water is het tijd om eruit te gaan vanwege onderkoeling. Ik was ook toen Nina 12 weken was voor de eerste keer gaan zwemmen. Na ongeveer 20minuten kreeg ze koude benen en was ik met haar eruit gegaan daarna had ze heerlijk geslapen in de maxicosi. Ik hab ook zoeen band gekocht waar ik haar ingezet had. Vond ze denk ik wel leuk. Ik had ook zwemluiers gekocht groetjes chantal
Chantal
Gewijzigd door - minis@12move.nl op 16 Jul 2008 13:44:54
Ik zou ook neit te lang gaan.
Je zult het zelf wel ondervinden ze worden er echt moe van.
Wel er leuk hoor!
Ik gebruik ook zwempampers van kruitvat en daarover een zwembroekje, vindt ik een grappig gezicht en blijft de pamper ook goed zitten
veel plezier
groetjes gytha
Hoi hoi
Ben met Jens ook naar babyzwemmen geweest toen hij 3,5 mnd was. Is toch wel erg vroeg, realiseerde ik me later, maar hij vond 't heerlijk. Het water is voor de ukkies warmer gemaakt, maar inderdaad moet je er op letten dat ze niet afkoelen. Houdt 't hoofdje droog en 't lijfje zoveel mogelijk onderwater, althans, dat wat nat is geweest. Dat wat nat is, koelt sneller af.
Half uur tot drie kwartier is inderdaad 't maximale wat ze uithouden op die leeftijd. Nu Jens 1,5 jr is houdt ie 1,5 uur uit.
We zijn vorig jaar, toen hij ongeveer 6 mnd was ook naar een tropisch zwemparadijs geweest van Centerparcs, maar slapen… ho maar!! Stel je voor dat je wat mist. Dus: janken janken janken van vermoeidheid en op de terugweg in de auto als een blok in slaap. Was niet echt gezellig, zeg maar.
Veel baby’s hebben er geen moeite mee hoor om in drukte en met mensen om zich heen te gaan slapen, maar Jens wel. Voor ons helaas pindakaas, maar 't proberen waard.
Hoop voor jullie dat 't een succesje wordt!!
Gr. Marla
Wij zijn toevallig gister voor het eerst gaan zwemmen met onze dochter (bijna een half jaar) en we zijn toch ongeveer 2 uur in het zwembad geweest. Ze had het in eerste instantie na een kwartiertje wel gezien. Ze begon toen moe te worden en een beetje te jengelen. We zijn toen ergens gaan zitten en daar heeft ze op schoot een klein slaapje gedaan ( ong. 20 minuten). Nadien hebben we nog een tijdje (drie kwartier tot een uur) in het peuterbadje doorgebracht. We hebben trouwens wel alleen maar wat “gepoedeld” en gespeeld, niet echt serieus “gezwommen”.
Van de dame achter de balie kregen we wel te horen dat we met de zwemluier niet te lang in het water konden, maar ze zei er geen tijdsbestek bij. Ik zou inderdaad goed opletten of het niet te koud voor jullie dochter wordt en dat en haar gedrag als graadmeter nemen.
Noa vond het wel oké in het zwembad, vooral het spelen en van de glijbaan met mijn man vond ze erg leuk. Ze keek wel vreemd op van het feit dat ze water niet vast kon grijpen. Ze probeerde het wel met het water uit de gieter, maar keek raar op toen het niet leek te lukken. Was een erg grappig gezicht.
Veel zwemplezier.
Groetjes Claartje
Gewijzigd door - Claartje op 16 Jul 2008 19:43:26
quote:
Hoi,Wij willen in de vakantie met onze dochter, 12 weken, gaan zwemmen. Natuurlijk in een overdekt zwemparadijs, maar hoe lang mag/kan ze in het water?
En wat zijn jullie ervaringen met de eerste keer zwemmen?Liefs Tams
Als je er nog tijd voor hebt, voor de vakantie:
probeer dan of je in de buurt een proefles babyzwemmen kunt doen.
Dan weet je wat je kunt verwachten als je met de kleine meid in het water gaat.
Hoi hoi allemaal,
Ik ben met Job ook rond deze leeftijd denk ik voor het gaan zwemmen.
Ik ga altijd zelf omdat het babyzwemmen onder zn slaaptijd.
Je merkt vanzelf wel wanneer ze er genoeg van hebben.
Pak ze uit het water lekker warm in.
Ik gebruik de zwemluiers van kruidvat eigen merk en daaroverheen zwembroekje.
Job heeft het meestal met 20 minuetn half uurtje wel gezien.
Liefs Maaike
Ik zou ook niet langer dan een half uurtje in het water blijven en daarna goed afdrogen en lekker warm inpakken.
Groetekes,
Sje
Oh ja, de babyzwemlessen duren ook een half uur.
En dat is de eerste paar keer meer dan lang genoeg.
De eerste paar lessen had Hylke het met een kwartier al gezien,
daarna hield hij het steeds langer vol.
Nu lijkt een half uur al bijna te kort.