Hoelang wakker achter elkaar overdag?

Ik vraag me af hoelang jullie kindjes overdag op zijn tussen de slaapjes door. En vooral zou ik het graag weten van kindjes die ongeveer van Jaspers leeftijd zijn, dus zo’n 7 a 8 maanden. En hoeveel slaapjes doen ze? Vanaf hoe oud doen ze nog maar 1 slaapje?

Hoor graag jullie reactie’s

Alle kindjes zijn hartstikke verschillend. Je hebt wakkere baby’s en slaperige baby’s.

Je hebt kindjes die de eerste 2 jaar nog op 2 slaapjes zitten en kindjes die al met het eerste jaar op 1 slaapje zitten. Is geen peil op te trekken.

Dus gewoon je eigen kindje aan laten geven wat-ie wil. Hij bepaalt zijn eigen fijnste ritme en zal er niet blij mee zijn als mama dat ritme aan probeert te gaan passen aan het ritme van andere kindjes van dezelfde leeftijd.

Groetekes, Sje

Min zoontje is 5 maanden en ik merk dat hij nu langer wakker kan blijven en vaak met 2 slaapjes genoeg heeft. 's Ochtends slaapt hij 2 tot 2 1/2 uur en eind van de dag nog een uurtje. Soms redt hij het niet tot de laatste fles en leg ik hem rond 18.30 een uurtje op bed.

Hoi

Wat sje zegt is waar. Onze dochter ( nu 2,10 jaar) heeft tot 1,5 jaar twee keer geslapen op het laatst was het wel maar een 3 kwartier maar had ze toch nodig. Toen was het ineens over. En tot voor een paar weken sliep ze rustig 3 uur op een middag nu is dat ongeveer 2 uurtjes. Maar de buurjongen is 8 maanden jonger sliep toen hij 10 maanden was al niet meer s´morgens en slaap sindsdien maar 1,5 uur in de middag. Dus je kan er niets van zeggen.

Kinederen geven het zelf wel aan. Als ze s´morgens alleen maar wakker liggen dan kan je het eens proberen meestal gaan ze dan s´middags wat eerder naar bed.

Groetjes

lon106

onze oudste was een super slechte slapen en sliep vaak maar 1 keer tussende middag ,en verder sliep ze soms toen een uurtje bij mij op schoot

maar onze jongste nu bijna 5 maanden doet 2 slaapjes smorgens van 11:00 tot half 3
en later nog eens van 16"00 tot half 7 7 uur en gaat daarna tegen half 9 op bed .
dus je ziet het is zo verschillend als het zo goed gaat met slapen zou ik het mooi zo laten als hij straks bv savonds niet wil slpaen ik het mischien een idee om het 2e slaapje overte slaan en naar 1 te gaan maar ach het wijst zich vanzelf
groetjes patricia

p venema

Nou lieke is bijna 11 maanden en pas sinds 2 maanden in heeft ze nog 2 slaapjes daarvoor altijd 3.
Dus met 7 maanden sliep ze van:
7.00 wakker
9.00 tot 11.00 slapen
13.00 tot 15.00 slapen
17.30tot19.00 slapen
en dan wakker tot 20.30 en sliep ze tot 7.00.
Zoals je ziet is lieke een echt slapertje geweest en ineens was ze veel langer wakker. Ze geven het zelf wel aan.

Nu met 11 maanden slaapt ze van 9.00 tot 11.00
en van 14.00 tot 15.30 en dan ligt ze er om ongeveer 20.00uur in.

Maar zoals al gezegd wordt alle kindjes zijn anderes en de een slaapt mee als de ander.

groetjes Gytha

Ik vind dat de mijne wat te lang wakker is… Vincent kan wel 4 tot 5 uur wakker blijven. Hij is dan gewoon vrolijk, speelt in zijn box of kruipt rond de kamer. Hij is rond 7.00 uur wakker en wilt pas rond 11.00 uur Heel soms rond 12.00 uur slapen. Als hij rond 11.00 uur slaapt dan wordt hij rond 13.00uur wakker. Als hij van 12.00 uur slaapt wordt hij rond 14.30 wakker.

Hij heeft ook wel eens dagen dat als ik hem rond 9.30 in bed leg dat hij dan na 15 min in slaap valt. MAar ik zie de dagen niet meer komen om eerlijk te zijn. Ik leg hem in bed zodra ik zie dat hij moe is, Maar vincent is altijd al erg wakker geweest. Nu slaapt hij eindelijk weer de hele nacht door, in plaats van iedere keer wakker te worden. Dus denk ik dat hij daarom langer wakker wilt blijven in de dag.