Hoelang spelen/slapen?

Hoi allemaal,

Tom is niet zo’n goeie slaper en ik vraag me af wat een beetje normaal is???
Hij krijgt zijn fles en gaat daarna nog even spelen. Hij is na ongeveer na 1 uur weer moe. Dan slaapt hij ongeveer 1 uur of 1,5! Dan is hij klaar wakker en neem ik hem mee naar beneden. Hij wordt dan na een halfuur weer moe maar wil dan vaak niet gaan slapen. Moet hij langer slapen of is dit wel normaal? Of hoeveel mag hij spelen?

Groetjes Bibi

Hoi Bibi
Tuurlijk mag hij spelen. Er zijn richtlijnen over hoelang een baby van 'n bepaalde leeftijd slaapt, maar het blijven richtlijnen. Wij hebben er alles aan gedaan om te proberen Cas meer te laten slapen. Als ze zelf echt niet toe zijn aan un slaapje, krijg je het toch niet voor elkaar. Even laten huilen is goed maar echt laten krijsen, daar krijg je naar mijn mening alleen maar een gefrustreerde baby van. Cas sliep tot 3 maanden terug max 2 uur overdag. Hij had daar genoeg aan. Nu hij flink speelt, draait en tijgert is hij veel sneller moe. Nu slaapt hij minstens 3 uur. Volgens de richtlijnen is dit nog weinig maar voor Cas is het genoeg. Kijk naar je baby en je ziet wat je moet doen, dat is in ieder geval ons motto.
succes
Ellen

moeilijk is dat he?

als hij naar 1,5 uur echt uitgeslapen is lijkt het mij niet zo’n probleem,
lieke heeft dit ook wel eens gehad, ik haalde ze er dan uit maar werd ook weer snel moe. dan leg ik haar gewoon weer terug op bed en dan sliep ze.
lieke krijgt eerst de fles gaat dan even spelen in box of wipstoeltje even knuffelen en is dan moe is nu 1,5 tot 2 uurtjes wakker.
als ze gaat jengelen en gapen is ze moe en dus lekker naar bed. meestal slaapt ze prima soms is ze ook wel maar 45 min tot 60 min wakker hoor. maar moe is moe en gaat dan lekker slapen.

en moet zeggen meestal gaat het prima, alleen haar laatste middagslaapje niet zo maar denk ook dat dit slaapje het er eerste af is.

suc 6

gytha

tja alexander is nu 4 maand en van alleen maar slapen fles slapen… is hij nu over naar hele nachten slapen, en overdag hazeslaapjes… kwartier 20 minuten en meneer is er weer. Heel gezellig en vrolijk word ie wakker.

Zolang hij snachts lekker doorhaalt heb ik geen moeite met de haze slaapjes, dan kan ik hem ook makkelijker meeslepen als ik de kids moet halen en brengen naar school.

Zodra hij tekenen vertoont dat ie moe is leg ik hem weg, meestal in de kinderwagen zodat ik hem slapend en wel kan meenemen om de oudsten van school te halen. Hij slaapt ook het beste met lawaai om hem heen… die stilte bevalt hem niet zo goed in zijn kamertje.

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

onze dochter van bijna 7 mnd slaapt ook als ze aan geeft. soms is dit een uur en soms 2 uur, maar als ze dan wakker is slaapt ze ook niet meer en wil ze eruit. dan denk ik ook ze is uitgeslapen, maar idd na een half uur of uur is ze gewoon weer moe ik leg haar dan wel weer in bed en meestal slaapt ze dan weer lekker, ook al is het soms maar een half uur tot uur.

suc6

Onze zoon is nu bijna 7 maanden maar toen hij een maand of 3 was sliep Aron ook ongeveer 1 uur/anderhalf uur. En was daarna ook ongeveer anderhalf uur wakker. Als hij gaapt, in zijn oogjes wrijft of jengelt is hij moe en doe ik hem in bed. Hij heeft inderdaad in het begin ook gehuild dat hij niet wilde maar ik heb hem laten huilen. Als ik zeker wist dat hij moe was liet ik hem in slaap huilen. Of hij ging helemaal door het lint dan haalde ik hem er wel eventjes uit maar over het algemeen bleef het bij jammeren en viel hij na ongeveer 10 minuten in slaap en nu snapt hij het en gaat lief slapen.
Succes ermee.