Hoelang laten huilen?

hoelang zouden jullie een babay van 10 weken laten huilen in bed?
hij moet zichzelf altijd in slaaphuilen,wat is jullie max grens daarin?

gr jesje

Ik ga na een minuut of 5 even kijken.
Speente er in en even een aai over zijn bolletje. Dat helpt meestal wel al een beetje. Als het lang duurt pak ik hem na een klein kwartiertje op, zodat hij rustig kan worden. Even knuffelen. Als hij zo overstuur is valt hij meestal niet meer in slaap. Tijdens het knuffelen voel ik hem meestal helemaal ontspannen. Dan gaat meneertje terug in zijn bed en valt heerlijk in slaap (dus wel voordat hij bij mij in slaap valt).
Komt niet zo heel veel voor dit, maar meestal als hij een hele drukke dag heeft gehad.

groetjes Marieke

beebiehofkens.beebiesite.nl" border=0>

Ik vond het heel moeilijk om Joey te laten huilen in bed. De adviezen van CB zijn hier ook zo verschillend in. De een zegt dat een baby nooit om niks huilt en getroost moet worden, de ander zegt dat baby’s het nopdig hebben om zich in slaap te huilen.
Ik liet Joey nooit langer dan 10 minuten huilen, en dan hield ik de klok bij, want voor mijn gevoel waren die 10 minuten na 30 seconden al om. Daarna trooste ik hem, en weer 10 minuten laten huilen. Maar als hij na drie keer troosten nog niet ging slapen haalde ik hem er uit hoor, dat kon ik echt niet aan anders… Je moet gewoon je gevoel volgen…

Groetje Anouk

Lilypie 1st Birthday Ticker

hoihoi

fijn die reas dara kan ik wat mee :smiley:
cb raden aan max half uur en hij huilt dan niet echt heel hard meer van ff wel,ff niet.
meestal als hij echt overstuur is haal ik hem er wel uit en valt hij in slaap op mn arm anders kan hij het echt niet meer bereiken de slaap.
kan ik hem hiermee verwennen nu al dan?

Nee hoor volgens mij niet.

beebiehofkens.beebiesite.nl" border=0>

Dag Jesje,

Ik laat mijn dochter meestal niet langer dan 5 minuten huilen, ook bij 10 weken oud niet (ze is nu 14 weken oud). Dat hoeft ook niet, omdat ze dan normaliter wel stil is.
Als het echt bont wordt (komt 's avonds wel eens voor, dan is ze erg moe en heeft ze moeite om aan haar slaap toe te geven), laat ik haar nadat ik haar na 5 minuten even heb getroost, een enkele keer iets langer huilen. Als ik dat volhou…

Succes!

nu ook dan huilt hij ff en dan weer stil dus hij is bezig zich in slaap te werken zeg maar :smiley:
soms duurt dat wel half uur,maar goed ik weet nu dat het kan en mag

thnx meiden

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

kailani leg ik ook wakker in bed ‘‘meestal’’ vertelt(geluitjes) ze dan nog even…
afen toe een zielig huiltje tussen door en slaapt dan na 10 tot 20 min!
als dat niet zo gaat dan kan ik doen wat ik wil en zo lang ik wil ma wil ze niet in bed slapen ze slaapt dan wel binnen 2 min. op me arm… en haar dan in bed leggen word ze wakker!
dit was eerst aleen savond tussen de voeding van 19.00 en 23.00… dan kan ik haar wel naast me op de bank leggen ma niet in bed
ze slaap overdag ook niet lang 3x half uur/ uurtje.
snachts 4/5uurtjes dan een fles en meteen weer verder slapen dan wel in haar bed!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Een inslaaphuiltje is niet slecht, maar als ze zichelf helemaal overstuur huilen is dat denk ik niet goed. Bij Minke adviseerde het CB me om haar maar een keer “flink te laten huilen, dan leert ze het wel af”. Nou dat heeft ze toen gedaan. Twee uur lang. Toen ik haar uiteindelijk (zelf inmiddels ook helemaal overstuur) uit bed haalde ws ze helemaal bezweet, rood en haar hartje ging tekeer. Ik voelde me verschrikkelijk. Toen heb ik besloten: dat doe ik niet meer. Ik ging zoals al eerder genoemd elke 5 minuutjes troosten. dwz: niet praten en uit bed halen, maar aaien over bolletje en speentje geven. Ze heeft een vast "naar-bed"ritueel met een muziekdoosje en als ik dat nu aanzet geeft ze zich er ( als ze moe is natuurlijk) helemaal aan over en gaat lekker slapen. Misschien een goede tip voor jou of heb je al een muziekje oid? Dan kunnen ze aan een ritueel wennen?
groetjes!

oh linette, wat erg zeg dat het cb dat adviseerd. Kan me voorstellen dat jij je verschikkelijk hebt gevoeld.
Ik had bij Puck vrij snel door wat voor een huiltje het was. Toen ze een maand of 3 was hebben we ‘doorgezet’. Ook om de 5 minuten kijken. binnen een week sliep ze direct als ze op bed lag. Ik sta echt te kijken wat voor een stomme adviezen het cb kan geven. Moedergevoel dat is wat je moet volgen.

groet

Ja dat zal me bij de volgende ook zeker niet weer gebeuren! Tja het cb…! Maar je bent net voor het eerst moeder en weet het ook niet allemaal.
Maar wat jij zegt, idd op een gegeven moment doorzetten maar wel met liefde, dan lukt het op een gegeven moment! Zo hebben wij het ook gedaan.

Dag medemama’s, wij laten onze Linde nooit alleen huilen. Als ze huilt, dan roept ze mama of papa en dus gaan we naar haar toe. Dit doen we vanaf dat ze begon met huilen (6 wk oud) en nu nog steeds (Linde is nu 7 mnd). Als we zeker weten dat er niets aan de hand is, maar ze blijft huilen, dan houd ik haar stevig vast en laat haar uithuilen. Ik troost haar niet, zeg wel tegen haar dat mama er is en dat ze mag huilen. Als je zelf verdrietig bent, dan is het toch ook heerlijk als iemand je liefdevol vasthoudt? Verwennen is onmogelijk totdat ze 6 mnd oud zijn. Linde is nu een baby die haast nooit huilt, ook geen inslaaphuiltje. Ze ligt te babbelen en spelen met de speen in bed en valt zelf in slaap. Huilt ze toch, dan is er eigenlijk altijd een reden voor (vieze luier, dorst/honger, koud/warm, ziek, ed). Ik wil vooral Linde een veilig en geborgen gevoel meegeven en als we komen als ze ons roept, dan weet ze dat we er voor haar zijn. Volgens mij heeft ze dat nu door en daarom huilt ze niet veel…

hoi irene, zoals jij het aanpakt staat het ook in het boekje over huilen. Houd je kind stevig vast en laat het huilen. Soms duurt het een uur, soms een minuut. ik doe het bij Puck wanneer ze een drukke dag heeft gehad en tegen het huilen aanzit. Ik pak haar en zeg dat ze mag huilen. Nou ik zeg je, 1 sec. en ze huilt heerlijk uit. daarna is ze redelijk opgelucht. 's avonds hebben wij he niet gedaan.

ja ik heb een muziekje ma daar slaapt ze helemaal niet van.en speentje wil ze 9 van de 10x ook niet.
als ik zie dat ze moe word (is) ga ik na haar kamertje geef haar een kusje en zeg dan dat ze lekker mag gaan slapen en dat ik in de kamer naast haar ben…(alles gelijkvloers)
leg haar neer en aai haar nog eens over haar bolletje als ze meteen begint te huilen neem ik haar niet uit bed maar blijf wel bij haar tot ze rustig is anders ga ik haar kamer uit en brabelt zij nog wat en valt in slaap.
als ze blijft huilen ga ik ook om de 5 a 10 min na haar toe (niet uit bed)
maar soms houd ze dat dus echt lang en hard vol en wil ik haar niet zo laten huilen
(voel me schuldig als ze daar dan helemaal aleen aant huilen is)na een half uur echt huilen waarik iedere 5 min bij haar ben geweest haal ik haar uit bed, en ze is vertrokken binnen 2 min. trug in bed word ze wakker.

Irene72; blijf je dan op haar kamertje als haar opneemt om te laten uithuilen?
en dan als ze stil is weer trug in bed leggen??
vind het echt beetje moeilijk

voor de rest is ze zo lief speelt lekker lacht en eet en groet goed!

Een ritueel invoeren helpt misschien ook. Elke keer als ze naar bed gaat dezelfde dingen doen, zodat ze weet dat ze gaat slapen.

Groetjes!

Net als Linette kreeg ik ook het advies om Eva te laten huilen. Dat zou goed zijn. Ze was toen nog niet ingebakerd. Ik heb haar ook twee uur laten huilen. Verschrikkelijk. Ze was zo klein, ze lag daar alleen in bedje met haar toen nog donkere haartjes die ik boven het lakentje uit zag komen. Zelf was ik ook totaal overstuur, ik huilde de ogen uit mijn hoofd. Toen was de maat vol, heb ik haar opgepakt, veel geknuffeld en dat nooit meer gedaan. Ik dacht haar te helpen, maar ze was totaal over haar toeren. Gelukkig hielp het inbakeren een stuk beter en dat vond ik als mama ook fijn om te doen. Nu laat ik haar soms een kwartier of 20 minuten huilen. Dat kan ik ook wel, want Eva kan dus gewoon aandachtshuilen en daar moet je dan ook weer niet in trappen. Ik hoor precies wanneer ze zo huilt en wanneer er echt iets is!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hoi

Nou ik lied Jamie nooit lang huilen nu nog niet ik haalde hem er niet uit maar deed speentje erin zonder te praten en wrijfde over zijn oogjes heen en dat meestal 3 keer en dan viel hij inslaap.
als ik jamie lied\laat huilen raakt hij over zijn toeren heen en word hij hysterisch en dat wou ik voorkomen!
Succes met de kleine en je leert je baby echt wel kennen hoor!

Lilypie Kids birthday Ticker

Mijn dochter van 2,5 week huilt zich ook in slaap. ze jengelt dan steeds en is dan weer 5 min stil. Mijn kraamhulp zei ook zollang het niet krijssen wordt is er niks aan de hand. En kun je ze gewoon laten liggen.
Ik ga wel steeds kijken als ze stil is en dan slaapt ze ook. maar soms wordt ze weer wakker en jengelt ze weer even.
Ik zou zeggen volg je gevoel, als het hier echt krijsen wordt ga ik er heen en pak ze even op en leg ze dan terug. Maar als het krijsen is ishet meestal rond etens tijd dus dat mag dan ook. Honger is honger en moet er eten op de plank bij Mirte hahah

groetjes Gytha

Hai Femke, ik neem Linde uit bed en ga in haar kamertje op een gemakkelijk stoel zitten met haar in mijn armen. Meestal stopt ze dan met huilen, maar als ik haar stevig vasthoud in een houding die anders is dan de voedingshouding (anders raken ze in de war) en tegen haar zeg dat ze best even mag huilen, laat ze zich meestal gaan… Doet ze dit niet, dan heeft ze het kennelijk niet nodig. Dan bied ik haar meestal nog een slokje aan, geef haar de speen en leg haar weer in bed.
Het gaat echt over hoor, je meisje is nog zo klein en heeft zoveel te verwerken elke dag! Je zult zien dat ze over een tijdje veel minder huilt. Veel succes met je prinsesje

O, vergeet ik je andere vraag te beantwoorden: als ze zo klein zijn vallen ze meestal in slaap na het huilen omdat dat ze zoveel energie kost. Je kunt haar in slaap laten vallen in je armen en na een minuut of 10 slapen bij jou kun je haar slapend in bed leggen. Wel tegen haar zeggen dat je haar in bed legt. Als ze weer gaat huilen, dan is ze nog niet uitgehuild en heeft ze nog meer nodig. Het klinkt als een hoop werk, maar ik moet je zeggen dat ik altijd erg heb genoten van dat emotionele babylijfje in mijn armen. Vind het zo bijzonder dat ze bij mij in mijn armen haar emoties kwijt kan! Daar is mama óók voor toch?
Als je meer wilt weten: het boek ‘de taal van huilen’ van Aletha Solter sluit voor mij erg goed aan bij mijn gevoel en ideeën over onze baby. Heb veel aan dit boek gehad en pak het er nog steeds wel eens bij. Ook haar andere boek: “baby’s weten wat ze willen” staan voor mij veel goede tips in. Maar ja, ieder zijn ding. Sommige moeders zweren bij Ria Blom, maar ik krijg een beetje de kriebels van dat boek moet ik je eerlijk zeggen. Ik denk dat elke ‘tactiek’ werkt bij baby’s, als je maar consequent bent en blijft bij je eigen gevoel. Er is niet 1 goede manier, er is alleen jouw manier als mama en die moet je zien te vinden!