Hoelang laten huilen

Hallo iedereen,

Ik zit met een vraagje… Hoelang kan je een 6 weken oude baby laten huilen?

Zoals ik al in de topic ’ slapen op moeder’ heb aangegeven, dat mijn zoon elke keer op mij slaapt. Nou het ging een tijdje goed, maar nu ineens wilt hij niet meer alleen slapen. Ook al is hij hardstikke moe, toch wilt hij maar niet in slaap vallen. Het gekrijs gaat zo lang door totdat ik hem oppak. Ik knuffel dan weer met hem en probeer hem rustig te krijgen, dan is alles goed. Op een gegeven moment is hij zo moe dat hij bij mij in slaap valt en ja zodra ik hem dan weer neerleg dan begint hij weer.

Wat kan ik hier aan doen? Moet ik hem laten huilen?? Zo ja, hoelang? Of moet ik hem gewoon weer oppakken?

Ik weet het even niet meer…

Groetjes, Johanna

Hallo,

Wat moeilijk zeg…
Heb je geprobeerd hem over zijn hoodje te aaien en gewoon naast zijn bedje te blijven om hem te laten weten dat je er bent (zonder hem op te pakken)? Ik zou hem persoonlijk niet te lang laten huilen, hij is nog zo klein…
Heeft hij een speentje?
Als hij, ondanks dat je bij hem blijft en hem aait, toch blijft huilen zou ik hem na een paar minuten toch even oppakken om hem te kalmeren en dan weer neerleggen, bij hem blijven en hem aaien. Als hij dan nog niet stopt iets langer wachten totdat je hem weer optilt maar wel gewoon bij hem blijven. Zo leer je hem (denk ik) dat hij in zijn eigen bed moet slapen maar dat je bij hem bent. Dat geeft hem een veilig gevoel. Staat zijn bedje naast die van jou?
Ik hoop dat bovenstaande een beetje helpt…succes!

Groetjes

Cath, mama van Daniel en Naomi

Hoi,

Wat moeilijk zeg. Zou het kunnen dat je kindje zich niet geborgen genoeg voelt als het alleen moet slapen? Omdat bij jou op de borst en arm tenslotte wel lukt. Heb je al eens een bakerzak geprobeerd? Dan liggen de baby’s wat ingebakerd en voelen ze zich meer geborgen. Wij hadden een bakerzak van puckababy (als je het googlet dan kom je de internetsite wel tegen) en dat werkte goed. Mijn schoonzusje gebruikt hem nu voor hun baby van een maand oud en dat gaat ook heel goed. En over het huilen: ik ben van mening dat je niet te lang moeten laten huilen, een paar minuten. Ze zijn nog zo klein.

Maarre, misschien zo’n bakerzak proberen?

Groetjes!

Had je al geprobeerd om het bedje een kwartslag of halve slag te draaien?

Groetekes, Sje

Hoi allemaal,

Ten eerste bedankt voor de reacties!

Ik pak hem continue op om hem te kalmeren en leg ik hem weer neer. Het maakt niet uit of ik bij hem sta of over zijn hoofdje aai of voor hem zing (ik probeer zowat alles), zodra ik hem neerleg dan is het huilen geblazen. Maar zodra ik hem oppak ja dan is het lekker stil en in slaap vallen…

Wat wel lukt is als hij eerst bij mij (ingebakerd) in slaapt valt en ik dan vervolgens na 15 min hem neerleg, dan pas slaapt hij OK…
Maar dit kan ik niet blijven doen, want ik heb ook een oudere zoon van bijna 18 maanden die ook aandacht wilt en aangekleed moet worden enz.

Zijn bedje kan ik helaas niet draaien omdat onze slaapkamer te klein is.

Hij heeft een speen, en die spuugt hij continue uit dus zin heeft het niet echt.

Ik weet het niet meer…

Hier ben ik weer even snel,

Heb hem net weer even opgepakt en ingebakerd, met hem rondgelopen tot hij in slaap is gevallen. Heb hem gelijk in zijn bedje gelegd en hoop nu dat hij goed zal slapen… want ik weet het nu even niet meer.

Groetjes!

Ik kan me indenken hoe je je moet voelen, die van ons is ook niet zo’n beste slaper (overdag). Huilen bij in bed gelegd worden doet 'ie dan ook altijd. Maar ja, uiteindelijk valt 'ie dan wel in slaap (nadat ik verschillende keren ben teruggelopen voor een speentje en om te troosten). Dat is bij jou dus niet zo. En als je jouw zoontje nou gewoon maar eens een tijd laat huilen? Ik weet het, het klinkt hard en ik zou er zelf ook veel moeite mee hebben, maar misschien komt de slaap dan uiteindelijk toch wel.

Nou, in ieder geval veel succes en sterkte! En deze tijd gaat weer voorbij moet je maar denken!

Groetjes!

Hoi,

Bij inbakeren moet je het kindje de ruimte geven er aan te wennen. Door hem steeds op te pakken als ie huilt heeft het inbakeren en het idee daar achter geen zin.
Ik heb de eerste week 10 min. huilen ( zet een kookwekker op 10 min. ander hou je het niet vol je geovoel zegt dat het veel eerder 10 minuten is) ga je naar binnen en geef je hem een aai praat je even sussend tegen hem. Vervolgens zet je de wekker op 15 min. Als ie dan nog huilt doe je hetzelfde al zeg je dan niets. Vervolgens de wekker op weer 15 min. Al ie dan echt nog huilt dan weer laten zien dat je er bent maar niet zeggen alleen aai over bol en weer weg.
Dit kan wel even duren gemiddeld 4a5 dagen voordat ze zo kort of helemaal niet meer huilen. Ze moeten wennen aan het ingebakerd zijn en dat geeft in het begin even een stukje frustatie maar op den duur rust.

groetjes

lon106

Hallo Babyface,
Nou hier ook een kereltje die niet gelijk in slaap valt. Na de fles ligt hij lekker bij me te slapen en zodra in bed dan is het even stil en dan begint het. Ook ik loop tig keer op en neer en probeer hem gerust te stellen, maar probeer hem niet elke keer uit bed te halen. Hij is pas 3 weken en vind het dus ook heel zielig om hem te laten huilen, maar de kookwekker helpt wel. Ze mogen best even huilen ook al is het ontzettend zielig, maar anders gaan ze er ook vanuit dat je elke keer reageert op het gehuil. Ze zeggen wel dat je ze nog niet kan verwennen, maar als ik de trap soms oploop is hij stil dus je kunt ze zeker wel verwennen is mijn mening. Helaas heb ik verder geen oplossing, maar een troost “je bent niet de enige”.
Gr. Natasja

hallo,

Dit is zeker een groot probleem.
Een kind mag best even huilen maar ik zou er niet gelijk weer heen lopen en zeker een kwartier wachten anders went/weet een kind er komt straks toch weer iemand. Het is heel vervelend om je kind te horen huilen en het gaat door merg en been maar je moet dan soms door de zure appel heen bijten. Je kind is gewend om zo in slaap te vallen en weer ws niet beter. Investeren en soms afzien je bent ws niet met 1 a 2 dagen klaar.
Hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes Monique

Monique

Gewijzigd door - Asje op 14 Nov 2008 10:00:25

Hoi hoi,

Volgens mij kan een baby van 6 weken nog niet de link leggen; als ik nu huil, komt er iemand. Wij zagen het juist andersom. Wanneer Quinty huilde (huilt niet veel) was er ook wat. Een krampje, boertje, honger…Wij lieten haar nooit lang huilen. Wij hebben er nu een heel tevreden kindje aan. Ze huilt niet bij het naar bed gaan en wordt ook nooit huilend wakker of ze moet gedroomd hebben/slecht in orde zijn. Ik kan rustig als ze wakker is, nog even gaan douchen of zo. Ze weet dat mama wel komt en er niet eerst een poos voor moet gaan huilen.
En wat Cath zegt, hebben wij ook in het begin gedaan, toen Quinty nog bij ons in het wiegje lag. Dan deed eens van ons een pink in haar mondje(wilde eerst geen speen) terwijl ze in haar wiegje lag. Dan was het even sabbelen en dan viel ze in slaap. Zo voelde ze zich veilig in haar bedje. Ze heeft een poos hele erg darmkrampen gehad. Dan liepen we soms een poos met haar op de arm of in de kinderwagen, totdat ze sliep. Maar meestal probeerden we haar toch in haar bedje in slaap te laten vallen.
Het is voor jou een stuk lastiger, omdat je nog een kleine hebt en overdag ook geen rust kunt nemen. Is er niemand uit je omgeving die eens een paar uurtjes kan komen, zodat jij je rust kunt nemen? Dan heb je misschien weer iets meer energie om er weer tegen te kunnen. In ieder geval veel succes en hopelijk gaat het snel beter!

Gr. Daan

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hallo allemaal,

Ik moet wel zeggen dat het een comfort is dat ik niet de enige ben. En ik wist niet dat inbakeren tijd kostte, dit deed ik namelijk niet met mijn eerste zoon. Ik moet wel zeggen dat de jongste continue scheetjes laat en daarvan moet huilen dus denk ik dat hij nu ook last heeft darmkrampjes.

Ik wist niet dat je een baby van 6wk oud rond de 15 min kan laten huilen. Ik zelf heb hem ongeveer 5 min laten huilen en ben dan wezen kijken. En ja, dit zo bijna de hele dag… Ik denk dat ik het gaat uitrekken tot 10 min. Wil hem niet al te lang laten huilen. De oudste kan daar niet zo goed tegen, en raakt dan gefrustreerd en begint dan ook te gillen. Dus houd ik het liever zo kort mogelijk.

Volgende week ga ik voor de 6wk controle en ga ik er even over praten. Want als dit zo door gaat dan ben ik bang dat het niet meer te fixen valt…

Groetjes!

hier iemand die hetzelfde heeft meegemaakt… op een gegeven moment zaten moeder en zoon samen te huilen… en was het zelfs zo erg dat ik meedelijden had met de mensen die op dat moment zwanger waren… gelukkig is inbakeren hier de uitkomst geweest! ze noemen je kindje een huilbaby als het meer als 5 uur huilt op een dag… nou ons zoontje huilde van 9.00 uur tot 21.00 uur daarna sliep hij als een blok!!

maar goed daar heb jij niks aan nu… alleen is het enigste wat je hierbij kan denken 'gelukkig ik ben niet alleen… '
ten einde raad zijn wij gaan inbakeren (met paco inbakerdoeken), een verpleegkundige is hier geweest en heeft meegkeken en tips gegeven… én weet je hoelang ik hem moest laten huilen??? een HALF UUR!! ja echt waar… en is hij tijdens dat half uur een minuut stil dan moest ik de wekker weer op een HALF UUR zetten… de eerste 2 weken waren erg pittig… hij bleef huilen en ik maar denken dat de doeken niet goed zaten oid… maar de momenten werden wel steeds korter!! en nu slaapt hij heerlijk… tja niet veel en lang maar toch… ieder kindje is hierin weer anders… de ene slaapt veel de ander weinig daar heb ik me ondertussen wel bij neergelegd! ook de rust en regelmaat is voor ons zoontje erg belangrijk…!

ons zoontje is nu 4 maanden en ik ben bezig met afbouwen van inbakeren… pfft vind het maar eng!

Hoihoi,

lastig probleem, zeker omdat hij nu gewend is om op jou te slapen.
De tip is mss al genoemd maar mss kun je proberen een knuffel tegen hem aan te leggen met jou geur erop?

Job heeft de eerste weken 12 uur per dag gekresen, tegen mij werd ook gezegd laat maar huilen als er niks is.
Ik weet wel dat ik het bij een eventueel volgend kind anders doe.
Uiteindelijk had Job koemelkallergie.
Nu laat ik hem 20 minuten huilen, dat is voor de max, dan heeft het gewoon geen zin meer om hem te laten liggen en komt ie er maar lekker uit.

Liefs maaik

Hallo, ik kan je alleen maar een tip geven maar ik wilde toch even reageren op je onderwerp.
Ik heb hetzelfde meegemaakt. Mijn dochter is nu 6 maanden. Vanaf ongeveer 6 weken oud was het alleen maar huilen (lees krijsen), sliep alleen op mijn of haar papa’s borst, sliep niet in haar eigen bed, was overdag altijd wakker en was gewoon zwaar oververmoeit. Als ze eindelijk bij je sliep en je legde haar in bed werd ze wakker en weer huilen! Een moeilijke en zware tijd! Ik ben toen begonnen met het inbakeren met de Paco. Wat mij betreft een uitkomst. Het heeft ca. 2,5 week geduurd voordat ze er echt aangewent was (daar moet je ook ff doorheen) maar daarna ging het perfect. Ik heb voor mezelf een ritme gemaakt van eten, spelen en slapen. Zodra ze tijdens het spelen moeheid vertoonde (gapen, druk worden, jengelen etc) bakerde ik haar in en ging ze naar bed. In het begin was ze vaak na een kwartier weer wakker of huilde heel erg toen ze naar bed ging. Ik ben begonnen met een troostritueel: 7 minuten laten huilen, 1x troosten (handje over haar hoofdje aaien en andere hand over haar buikje), begon ze weer met huilen dan weer 7 minuten laten huilen en de 2ex troosten, dit nog 1x. Bij de 4e keer pakte ik haar even uit bed totdat ze gekalmeerd was en dan weer terug. Bij de 5ex was het slaapmoment over en kwam ze uit bed. De 7 minuten hebben we na een aantal weken uitgebreid naar 10 minuten en daarna naar een kwartie. Het heeft heel wat energie en tranen (bij mij ook) gekost maar het heeft echt gewerkt! Ik ben ook veel thuis gebleven zodat ze er echt aan kon wennen. Op een gegeven moment sliep ze gewoon 2,5 uur achter elkaar. Vanaf die tijd is ze ook 's nachts door gaan slapen. Ik hoef nooit meer te troosten en ze valt snel zelf in slaap. Inmiddels hebben we de Paco ook afgebouwd waar ik ook erg tegen op zag maar het was echt niet nodig. Het ging vanzelf. Ze slaapt nog wel steeds ieder slaapje in een slaapzakje. Echt…ik dacht ook dat het nooit beter zou gaan maar als je Rust en Regelmaat toepast en consequent een ritueel bedenkt dan komt het echt goed. Wij hebben het wiegje gelijk uit onze kamer gehaald en haar op haar eigen kamer laten slapen.
Sterkte en succes…