Hoelang duurt die k****e 8-maandensprong?

Eigenlijk geen vraag, maar gewoon even klagen. Colin gaat nu overdag helemaal niet meer slapen. Als ik hem in bed leg, gaat hij meteen staan en dan huilen. Het lukt hem meestal nog niet om zelf te gaan zitten of liggen en vaak valt hij of stoot hij zijn hoofd. Ik ga dan steeds terug, leg hem neer en ga weer weg, maar hij gaat gewoon niet slapen. Hij slaapt alleen als ik naast hem lig en zijn armen vasthoud en dan nog wil hij alleen maar draaien en staan. In de wandelwagen slaapt hij wel nog af en toe, maar niet lang.
's avonds ben ik ook zeker een half uur bezig met hem steeds neerleggen. Hij valt om van de slaap en als ik hem neerleg slaapt hij vaak al half, maar als ik hem loslaat draait hij weer en gaat staan en huilen. Ik wordt er een beetje gek van en heb daarbij ontzettende last van mijn armen en rug. Hij weegt nl. 10 kilo.
Is gewoon een kwestie van volhouden, maar als hij wakker is en beneden is hij zo gezellig en vrolijk dat het soms moeilijk is om hem in bed te laten huilen.
Als iemand nog een tip heeft om deze sprong door te komen, graag!! En weet iemand of het na de sprong ook beter gaat met slapen? En als je er ook middenin zit, klaag lekker mee dan weten we ook dat we niet alleen zijn!!

22-12-2009 colin geboren

Hier andersom… kan nog niet zelf staan,maar ik heb haar een keer geholpen door haar tegen de bank te zetten. Leuk dat ze het vond! Nu wil ze dus de hele dag staan, maar dat kan ze zelf nog niet, dus ook de hele tijd brullen brullen brullen, net zo lang tot ik haar weer tegen de bank of de tafel zet. pff… hier ook al meer dan 9 maanden oud, die sprong mag idd wel s een keer ophouden!!! haha

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ow haha hier doet hij om de dag geen oog dicht en de andere dag slaapt hij overdag alles bij vandaag ook te weinig willen slapen op het kdv, oververmoeid vanavond, al jengelend en hangend zijn groentehap naar binnengelepeld en toen proberen op bed te leggen tegen zes uur, dacht het even hé. rode oogjes kan ze amper openhouden en maar huilen en jengelen, haast geen ademhalen zo ging hij tekeer, heelveel gedronken dat ook.

Heeft nog een uurtje bij opa op schoot mogen liggen en toen was het even rustig, super interresant en idd als hij brult wordt hij meestal wel stil als ik hem op zijn voetjes zet, maarja ik heb ook meer te doen.

Net om 8uur (net zoals woensdag ook een ik slaap niet dag), lekker op zijn buik op mijn buik gelegd op de bank, op een gegeven moment ligt hij dan naast mij op de bank maar nog steeds op mijn zij zeg maar, zat ik lekker rustig tv te kijken en ondertussen wat aaien over zijn kopje en goed vasthouden, wonnen zijn oogleden het toch met een kwartiertje…

Heb hem net om half negen maar in bed gelegd zodat ik ook kon gaan eten en al slapend zijn luier nog even snel verwisseld, niet dat hij echt super nat was, maar alle beetjes helpen en hij ligt heerlijk te slapen.

Opzich heb ik nu wel weer zin om hem uit bed te halen en naast mij neer te leggen want afentoe mis ik die momentjes wel dat hij naast mij in slaap valt net zoals vroeger lekker knus, ipv altijd in zijn eigen bedje maar ik laat hem toch maar lekker liggen hoor, ben wel aan mijn rust toe aangezien de hele dag mijn maag zich al bijna wil omkeren bij de minste inspanning pff, weersveranderingen.

HOi mama van colin, wat heerlijk he die sprongen !!! (not!) echt verschrikkelijk !
en ze duren te lang ! (da kan ik nu al zeggen niet om je depri te maken, maar het is gewoon moeilijk) … ja ik ben er nu inmiddels achter, erg moeilijk ook, neerleggen ritueel uitvoeren AND STEP AWAY FROM TE BABY !
laat maar gaan, valt vanzelf om van de slaap, stoot hij zijn koppie, aai over de boel ff begrip tonen …en weer terug leggen, en weg !
heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel moeilijk, maar ze moeten er doorheen, en mama ook ! ik zou zeggen als je de kans krijgt, ff mama tijd inlassuh… sauna’tje ofzo…
serieus ff wat meer tijd ook voor jezelf nemen want het is een uitputtingsslag…
(babyphone op mute en ff in de tuin gaan zitten ) en na een kwartier pas gaan kijken, …!?en elke keer wat langer, ook een uitputtingsslag …maar ja de sprong van een jaar vond ik het ergst !!! dus die komt nog … dus ik zou ff een strippenkaart regelen bij de sauna !

ja het zijn rottige dingen die sprongen heel irritant, maar ja ze gaan ook weer over alleen ik vind ze persoonlijk altijd te lang duren,maar dat slapen gaat vanzelf weer beter, geloof me , er is licht aan het end van deze 8maandentunnel !

ha
nou ben niet zo’n sauna-type, maar vanavond gaat Colin weer bij oma logeren dus dan kan ik relaxen. OP zich kan ik er nog wel goed mee omgaan, hoor, maar het is wel vermoeiend. Gelukkig werk ik nog niet. Vannacht had ik kiespijn en Colin werd om 4.00 wakker en was zo onrustig. Ik heb ook niet het idee dat hijhet kan helpen, hij heeft nl. zijn ogen dicht maar het lukt hem gewoon niet om rust te vinden. Laten huilen heb ik nooit gedaan. Wel laten jengelen, maar echt overstuur niet. Ik wil hem nl. geborgenheid bieden daar heb je op de lange termijn meer aan volgens mij. Maar wel volhouden idd. Ik ga volgende week eens beginnen met een strak ritme. Dan maar om 8.00 opstaan en proberen rond 11.00 terug in bed te leggen. Misschien dat dat werkt. We zullen zien. Ach het komt wel goed, daar ben ik inmiddels wel achter. De eerste paar maanden denk je dat het nooit goedkomt.

22-12-2009 colin geboren

Hoi mama van Colin,

Ik denk dat het wijs is om hem op tijd weer in bed te leggen. Hier gaat moppie 's ochtends alweer na een uur naar bed. Beneden zie je niets, ze is druk en aan het kruipen maar zodra ik haar op de commode leg voor haar slaapzak gaat ze in haar oogjes wrijven en gapen. Daarna slaapt ze zo om de twee uur nog zo’n anderhalf uur. En rond 17:00-18:00- gaat ze even terug, dan doet ze een powernap van 10/15 minuten maar kan dan net het avondeten weer aan. Dan ligt ze tussen 19:00 en 20:00 uur in bed voor de nacht.
Nu hebben we net gewinkeld en is ze te lang op gehouden, nu is dus in slapen vallen heeeeel moeilijk. Ze is dan overprikkeld. Ligt nu nog te roepen!
Je doet het goed hoor schat, gewoon volhouden. Wij zijn ook van het even laten jengelen en niet laten krijsen, geborgenheid is heel belangrijk. Wat ik wel merkte is dat het heeeel belangrijk is om kiekeboe spelletjes te blijven doen. Daardoor kan ik gewoon weglopen als ze in bed ligt. En hanteer een goed ritme en routine bij het naar bed brengen en verder, hou vol!
dikke knuffel,
Wendy

zo dan jij hebt mij nog niet horen klagen! was de 8-maanden sprongetje net begonnen werd meneer ziek en kreeg 4 tandjes tegelijk. en hoe bedoel je ziek? zo ziek dat hij geen adem kon halen door zijn neus geen enkele neusspray/druppels hielp hier! ik werd er helemaal gek van vooral omdat hij niets meer ging eten en per dag zo’n 200 tot 250cc vocht binnen kreeg. ja je raad het al ik was helemaal op! nu gaat het gelukkig weer beter met hem hij drinkt nu ongeveer 600cc melk per dag omdat hij niks anders wilt eten. dus tijdelijk geen bijvoeding hier. geen pap, geen brood, geen fruit, geen groentehapje. dat is pas klote! hij wil gewoon niets eten! slapen gaat hier super! maar daar heb ik weinig aan. gaat dit ooit over vraag ik me af? gaat hij weer normaal eten ooit?? of is het echt klaar mee? en heeft dit nou te maken met dat hij net ziek is geweest of is dit ook een grap van een 8-maanden sprongetje? ik word hier helemaal moedeloos van.

mamavancolin: hier een tip van mij. als hij niet wilt slapen laat hem dan lekker spelen. dat helpt tijdens een sprong het beste! ik weet het heel veel moeders zijn hier nou weer tegen denk ik en ik ben echt wel van de ritme en regelmaat maar dat krijg je tijdens een sprong echt niet binnen. dus ipv dat je hier zo moe van wordt laat hem lekker vrolijk spelen tot hij zelf aangeeft dat hij er genoeg van heeft nou dan zul je zien hoe diep je zoontje gaat slapen hoor! hier hebben we hetzelfde gedaan in de eerste week van zijn sprong en hij heeft er totaal geen misbruik van gemaakt sterker nog hij zit nu in een strakkere schema als tevoren en daar zijn ze ook wel aan toe. dus het heeft geen zin om hem te laten huilen en neom maar op nog ander truck is speel even met hem tot hij lacht en gerustgestelt is en dan weer proberen op bed te leggen deur dicht en weglopen je zult zien dat ie na een paar minuten jengelen echt wel naar de dromenland zal gaan!

precies dat doe ik nou ook ik heb nou nooit echt bewust gedacht van goh hij zit in een sprong omdat ik er niet perse een drama van maak. Hij heeft een poos gehad rond de 6/7 maand dat hij gewoon niet wou eten, wat bleek nou tandjes en sprong dan, was het niet eten pech gehad morgen weer en ik hield op een lijstje vinkte ik af wat hij wel binnen had gekregen en wat voor de helft of niet en dan zag je aan de eind van de dag dat hij toch niet meer dan zon 2 dingetjes liet staan. Het is vooral het eten hier wat dan wat moeilijker wordt.

Wou hij vroeger niet slapen en was het huilen zette ik hem nog even op het speelkleed lekker spelen en bij de eerst teken van moeheid ogen wrijven ed of na een half uur hup weer in bed en meestal sliep meneer zo.

en naardat de sprong afgelopen was, en hij dus weer goed at ed. was eropeens een ritme die hij zelf aangaf, hij had toen een hele poos dat hij om vijf uur half zes gewoon al sliep uitzondering zeven uur. Nu doet hij weer wat moeilijker met slapen en eten, overdag slapen ho maar en savonds kapot, gewoon zelf zoveel mogelijk rust in huis creeren helpt dan het beste, wat hij binnen krijgt is mooi meegenomen meneer ligt nu trouwens wel lekker te slapen, had even vijf minuten stipt gewacht toen ik hem in bed had gelegd (moest ook even mijn eten opeten) liep ernaartoe duim uit de mond gehaald fopspeen er weerin nog lekker paar keer over zijn neusje geaaid en hij slaapt ^^ dat is wel lekker.

ja, zou kunnen hem laten spelen, maar overdag gaat hij echt jengelen als hij moe wordt en als ik hem dan in bed leg is het nog drama. Ach zolang ik thuis ben ga ik wel met hem liggen of laat ik hem in de wagen slapen. 's avonds is hij ook vaak doodop en redt hij het al vaak niet fit tot de laatste fles. En ik wil wel een beetje consequent blijven. Als hij voor de nacht in bed gaat komt hij niet meer van de kamer af. Al moet ik er de hele avond bij gaan zitten. Maar dat 's nachts spelen is eigenlijk het ergste. Dan duurt het vaak echt 2 uur voordat we hem in slaap hebben. In het begin lachen we er nog om, maar na een half uur wordt het irritant Maar ach het gaat over, wanneer is alleen de vraag!? Een echte slaapkop zal hij overdag nooit worden denk ik, maar dat hoeft ook niet. Ben blij als hij geen slaap meer nodig heeft overdag, is minder vermoeiend denk ik.

Sterkte allemaal… en bedankt voor de lieve reacties

22-12-2009 colin geboren

hey mamacolin, nog beter een nachtje uit logeren… ff relaxen inderdaad en een nachtje ff doorslapen…

ik hoop dat het sprongetje snel voorbij is !
en dat colin dan weer lekker gaat slapen !

Heb geen tips maar ik kan alleen maar met je meeleven en meeklagen.
De 8 maandensprong was hier niet zo heftig, maar ze zit nu in de 11 maanden sprong volgens mij…
Pff geen brood meer willen eten maar wel de fles, eten uitspugen, aankleden en tanden poetsen is een drama!
Slapen is erg wisselend, hier 's ochtends meestal 2 uur, s’middags een kleine 3 kwartier of helemaal niet…
Slapen doet ze 's nachts goed, even afkloppen, maar ze is wel heel veel aan het dromen dus erg onrustig in haar slaap…
Sterkte!

Baby geboren