Hoelaat gaat jou baby van 8 maanden naar bed

Het is ongelofelijk maar waar mijn kleine meid van 8 maanden presteerd het nog om 22.00 uur wakker te worden voor een fles .
Zijn er bij jullie bij die dit herkennen het klinkt misschien gek maar ben soms echt opgeblust.
S morgens vanaf 7 a 8 uur is ze wakker en slaapt dan no gvan 10.00 tot 12.00 en van 14.00 tot 16.00 en als ik dan denk om 18.30 zo dame je laatse voeding maar nee hoor na een uur wordt ze weer wakker ongelofelijk toch ???

Ahh wat vervelend zeg! Een vriendin van mij haar beeb doet het ook en is ook vaak tot een uur of 22.00 wakker!
Die van ons gaat trouwens al om half 7 op bed en zou volgens mij nog liever om 18.00 naar bed gaan.
Dus krijgt ook rond half 7/ kwart over 6 de laatste voeding.

Weet je zeker of ze een fles nodig heeft? Die van ons is bijna 6 maanden en heeft al 2 maanden geen fles meer nodig… Leonie werdt wel eens wakker om 9.00 maar dan ga ik even bij haar kijken… speen er in en dan viel ze gewoon weer in slaap.
heeft ze wel eens doorgeslapen van 19.00 tot de volgende morgen? Want ik ben van mening dat als ze dat heeft gedaan ze ook geen voeding meer nodig heeft om 22.00.
Persoonlijk zou ik even bij haar gaan kijken, oogjes dicht doen met mijn handen en weer uit de kamer lopen, net zo lang tot ze weer toe geeft aan de slaap.

Groetjes, marja

Moeder van dochter Leonie 13-12-2009
Geboorte gewicht: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm

Ik vind het niet zo raar hoor dat ze nog een laat flesje krijgt. Of eet ze 's avonds al behoorlijk? Ik heb hier pas de late fles laten vervallen bij Minke toen ze 's avonds goed at en een toetje op had. Toen was ze inderdaad ook al een maand of 8,9. Als ze hem nog nodig hebben, dan is dat zo… Verder denk ik dat je ieder kindje anders is qua slaapbehoefte. Neeltje ligt er altijd uur of 1900 in ( en slaapt eigenlijk direct) en die maak ik nog wakker om 2300 uur voor een flesje. Je zou wel kunnen proberen om je kindje in elk geval niet meer uit bed te halen 's avonds, zodat ze in dat ritme groeien van 'savonds in bedje slapen ( en niet mama oververmoeid maken )

Gewijzigd door - Linette1 op 28 May 2010 11:53:35

Heeft je kindje al deze 8 maand nog behoefte gehad aan dat 22.00 flessie??
Of heeft ze een tijdje zonder gedaan?

Persoonlijk zou ik kijken of ik van die fles af zou kunnen komen. Als ze goed warm eet zou ik om 22.00 geen fles meer geven.

Onze meid kreeg tussen 19.00 en 19.30 toen nog een flessie. En dan op bed.
Bij ons was het schema zo:
7.30 fles
10.00 koekje of fruit en diksap
12.00 fles
15.00 fruit of koekje en diksap
17.00 warm eten
19.00 a 19.30 fles

Lilypie Second Birthday tickers

Muriel is nog maar 6 maanden maar krijgt elke avond nog een fles om 22 uur. Maar die geeft mijn vriend altijd en ik pak dan weer de eerste fles om 8 uur. Zo kunnen wij toch wel zorgen dat we af en toe wat kunnen bij slapen. Ik verwacht dat als we straks meer bijvoeding gaan geven we wel een keer van de laatste fles af zullen komen maar het is voor ons nog helemaal geen probleem die late fles.

@Pjukje Hoe oud was je dochter hier en weet je ook nog wanneer ze sliep tussendoor?

Julian (9 maanden) ging om 18.30 naar bed (nu een half uurtje later) en werd dan zelf wakker voor nog een fles. Dat werd steeds vroeger, totdat er maar een uurtje tussen zat. Hij is nu, sinds een paar weken, van die fles af. Maar heb hem wel een paar keer een speentje aangeboden. Als er nog behoefte is aan voeding, dan sus je zon kleine niet zo snel.

@ muriel onze dochter was 4,5 maand toen ze 22.00 fles niet meer wilde hebben. Het was een strijd! Dus zijn we er mee opgehouden. Ze sliep er niet slechter om.
Ons schema was met 6 maand:
7.00 a 7.30 fles
8.30 in bad of wassen
9.00 tot 10.00 op bed
10.00 fruit of koekje met diksap/roosvice
11.30 a 12.00 fles
12.30 tot 14.30 slapen
15.00 fruit of koekje met diksap/roosvice
17.00 warm eten
19.00 a 19.30 fles en op bed

Op de dagen dat ik thuis was en onze meid was nog heel moe deed ze nog van 16.30 tot 17.30 een slaapje en daarna kreeg ze dan warm eten.

Hoe ziet jou schema er nu uit??

Wij hebben Tim altijd wakker moeten maken voor de voeding van 23.00 uur. Toen hij 5 maanden was mochten we deze voeding laten vallen. Dit hebben we gedaan en hij is er nooit wakker voor geworden en sliep alsnog de hele nacht door. Op de leeftijd die jouw dochter nu heeft kreeg hij zijn laatste voeding om half 8. Toen hij 9 maanden was hebben we ook deze fles weggelaten en vervangen voor een toetje.

Groetjes,
Sandra

Ja het verschil zit bij mij in de leeftijden ik heb ook nog 3 grotere kids en deze kleine als kado daarna allemaal even wennen natuurlijk .
Maar de kleine weet van geen opgeven hoor ze heeft zoveel energie ze blijft gewoon wakker na de laatste voeding van 18.30 tot ik boven kom met de fles en dan valt ze pas in slaap als ze die heeft gekregen

@ pjukje
Sinds kort is dit ons schema

8 uur fles
9:15 op bed slapen
10:15 wakker
11 uur fruithapje
12 uur fles
13:15 uur op bed slapen meestal tot 15 uur maar soms ook maar een uur of soms tot 15:30
15 uur de fles of later als ze langer door slaapt
16:30 weer even op bed
17:15 wakker
18 uur fles
19 uur op bed
22 uur fles

Ze drinkt sinds 3 dagen de flessen overdag niet goed meer leeg. Kijk het eerst even aan maar ik denk dat ik toch iets moet gaan veranderen. Maar als ik jou schema zo zie dan dronk ze toch wel veel meer. Want in plaats van de fles kreeg ze diksap. Ik dacht misschien heb ik alles te dicht op elkaar zitten maar dat valt ook wel mee als ik dit zo zie. Fruit krijgt ze nu 3 blokjes maar wilde ik vandaag ophogen naar 4 blokjes.

Toen rico 8 mnd was lag hij er om 8 uur in.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

@murielisblij er is niks mis met je schema. Maar doordat je kindje nu “gewoon” eten krijgt kan het best zijn dat ze niet meer zoveel zin heeft in de flesjes. Ze zeggen altijd dat fruit en warm eerst bijvoeding is…maar bij ons bleek al snel dat de flesvoeding bijvoeding was en het vaste eten de hoofdvoeding.
Ik gaf idd onze meid ook diksap/roosvice. Vond ze erg lekker en weer eens wat anders dan de flesvoeding.
Ga je kindje niet puchen om de flesjes leeg te drinken. Als ze niet meer wil hebben nou dan niet. Volgende ronde beter.

Heel geod weekend.

Hoi Noontje,

Met 8 maanden zou je dochter die fles van 22 uur wel moeten kunnen missen. Maar ja, geen kind gelijk natuurlijk. Hoe ziet je schema er over de dag uit?
Ik geef om 19 uur nog een papfles (rijstebloem dus licht verteerbaar)
en dan ligt de kleine man rond 19.45 uur bed. Mijn zoontje is 11 maanden.

Het schema hier met 8 maanden (en nu nog steeds eigenlijk) was ongeveer;
6.30 fles 180+
9.00 liga en sap (meestal rosevicee)
12.00 fles 180+ (nu is dat een broodje met sap of thee)
15.00 fruit en wat drinken
17.00 Groentehap
19.00 fles 180+ met rijstebloem

Groetjes Carolien.