Hoef niet zo vaak meer politieagentje te spelen

Vandaag die veiligheidspinnetjes op de kastjes gemonteerd zodat Nina niet meer de kastjes open kan maken. Wat was ze boos dat het kasje niet meer open ging!!! Ook op de stopcontacten heb ik nu van die draaiplaatjes want overal waar ze gaatjes ziet wil ze met haar vinger in peuteren. Daarom zou een peuter peuter heten denk ik haha.Nu hoef ik zelf ook minder politieagentjes te spelen en hoef ik minder vaak op te staan. Het traprekje moet ik nog monteren boven. Maar onder wil ik er ook een maar ik weet niet hoe ik het daar monteren moet. De trap loopt twee treden door daardoor is er nog twee treden ruimte aan de zijkant waar ze langsop zou kunnen. Als ik het schanier aan de rechtermuur zou monteren is er dus aan de andere kant ruimte. Aan de andere kant kan ik hem niet monteren vanwege die twee treden ruimte. Heb nog geen idee hoe ik dat op moet lossen. Nina heeft een neus voor openstaande deuren en als ze de kans heeft wil ze de trap op klimmen. Het leuke sinds deze week is dat ze wijst naar alle dingen wat ze hebben wil. Lekker handig. Maar voor de andere kant lijkt het dat ik haar op haar wenken bedien wanneer ze ergens naar wijst. Hoop niet dat ze daar verwent van wordt of lui wordt om de dingen (knuffels, bal) zelf te pakken. Of dat ze dan de moeite niet doet om het te proberen uit te spreken. Groetjes Chantal

Chantal

top meid

wij hebben nooit veiligheids pinnetjes op de kastjes gedaan we hadden alleshoger op gezet

ze heben die pinnetje zo kapot als ze een keertje hard het kastje opendoen is het zo stuk

Moet wel lachen om jouw opmerking dat een peuter niet voor niets een peuter wordt genoemd!!! HAHAHA! Wij moeten er zo ook aan, al scheelt het dat bij ons de stopcontakten erg hoog zitten. De deur kan dicht naar de trap, maar boven moet nog wel een traphekje.

Ik zou niet een oplossing weten voor het trappen-probleem! Laat je de oplossing weten!

Als je nou helemaal geen oplossing vindt voor dat traphekje onderaan de trap, zou je in een noodgeval nog kunnen overwegen om hem te monteren in het deurkozijn van de deur naar de gang. Geen ideale oplossing, maar je kunt in elk geval wel evt. de deur open laten staan als dat nodig is.

Je moet er alleen zelf even aan wennen dat je niet meer de deur open kunt trekken en door kunt lopen want dan kukel je zo over dat hekje heen en da’s niet tof.

Bij ons lukte het niet om een hekje te monteren onderaan de trap naar de zolder. Wij hielden dan ook een opening of we hielden 2 treden over. Toen hebben we een plank met de smalle kant rechtop tegen de pilaar van de trap gemonteerd en toen lukte het wel om de boel goed te monteren. Dus kijk even of het met een extra rechtopstaande plank mogelijk is om de boel onderaan de trap gelijk te trekken zodat je het hekje kunt monteren.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 06 Jul 2008 21:17:59

Oh ja, en wat dat wijzen betreft naar dingen die ze wil hebben. Dat praten komt best goed.

Wat ik wel deed om dat te stimuleren, was de vraag voor haar stellen. Dus “Mag ik alsjeblieft de bal, mama?” bijvoorbeeld. Zodra ik dan gaf wat ze aangewezen had, zei ik “alsjeblieft”. En er achteraan zei ik nog “Dankjewel zeg je dan”.

Natuurlijk zei ze op die leeftijd geen dankjewel. Maar ze hoorde wel hoe het eigenlijk hoorde te gaan zodra ze ging praten. En spelenderwijs leer je haar dankjewel zeggen als ze iets aangereikt krijgt.

Groetekes, Sje

He Sje,
Dat van die plank is een goede oplossing!De plank zou ik kunnen monteren aan de linkerkant van de trap met de sluiting waar het traprekje in valt.(waar ze langs kan kruipen)Aan de rechtermuur het traprekje zelf. Was toen straks aan het denken om een boekenkasje er neer te zetten maar dan had ik de sluiting aan de rechterzijkant van de kast moeten monteren. Door die plank hoef ik in iedergeval geen kast te beschadigen. Goede oplossing Sje. Deze week maar naar de Gamma. Maak ik de plank evenhoog als het traprekje en de plank monteer ik aan de zijkant van de trap met schroeven want als ik het vastmaak met montagekit dan zou ik het denk ik daarna niet meer loskrijgen. Ook een goede tip om haar de beleefheidsvormen nu al aan te leren. weet maar nooit wat ze er van gaat oppikken. Helaas hebben wij alle stopcontacten laag zitten. Ik heb veel draaiplaatjes moeten kopen. Ik hoop dat die draaiplaatjes er niet vanaf gaan vallen na verloop van tijd. Maar ja we zullen zien. Nogmaals bedankt voor de tips! groetjes chantal

Chantal

Zo heel af en toe komt er best wat zinnigs uit dit blonde koppie hoor!
Succes met klussen!

Groetekes, Sje

Nou ja, af en toe? Je hebt me al vaker goede tips en advies gegeven. Je mag dan wel blond zijn of rood was je laatst toch? Maar het zijn zeker geen blonde ideeën. De ideeën passen niet bij je haarkleur. hahaha Thanks voor je goede tips
groetjes chantal

Chantal

Ja, mijn haar kan 2 kanten op. Het is rood als het mij uitkomt en het is blond als het mij uitkomt. Haha!

Groetekes, Sje

whahaha groetjes chanmtal

Chantal

hoi chantal,

ook hier de stopcontacten met paatjes erin gemaakt. (rot dingen voor ons trouwens! maar veiligheid gaat voor)
De keukenkastjes is lieke ook dol op waha wah dus daar ook van die pinnetjes op gezet.

Wel fijn he dat je neit de hele dag hoeft te zeggen nee niet aankomen!

groetjes Gytha

Hoi Gytha,
Ja is inderdaad fijn ja. Die draaiplaatjes zijn inderdaad irritant ben nu langer bezig met een stekker in het stopcontact te doen. Ik moet er echt licht bij hebben en op mijn hurken gaan zitten om goed te kunnen mikken. Was makkelijker geweest als de stopcontacten hoger hadden gezeten. Maar ja inderdaad veiligheid voor alles, groetjes chantal

Chantal