Hoe ziet jullie dag eruit?

Hoi,

Ik ben even benieuwd hoe de dagen van jullie kleintje eruit zagen/zien bij een leeftijd van ca. 7 weken.

Elise haar dag ziet er zo uit: 'S ochtends tegen 6.30/7.00 wordt ze wakker, krijgt ze haar voeding en gaat ze terug in haar bedje tot ca. 10.00. Als ze wakker wordt dan was ik haar en krijgt ze schone kleertjes aan en krijgt ze beneden weer een voeding. Dan even spelen/knuffelen en bij de eerste vermoeidheidstekenen gaat ze weer naar haar bedje, zo tegen 10.45 uur. Slapen lukt dan niet en meestal huilt ze dan tot ca. 12.30 uur om om ca. 14.00 uur weer wakker te worden van de honger. Dus weer een voeding en OF we gaan dan een eindje wandelen OF ze gaat tegen 14.45 uur weer in bed tot ca 17.45 uur. Weer voeding en weer naar bed 19.00 uur. Dan wil ze niet slapen en huilt ze zo 1,5 a 2 uur of soms wel tot aan de volgende voeding. 1x in de twee dagen nemen we haar mee onder de douche tegen 19.00 uur. Dan krijgt ze tegen 22.00 uur nog een voeding en als ze daarna naar bed gaat, slaapt ze ook vrijwel direct (wat wil je nadat ze eigenlijk al wakker is vanaf 18.00 uur). Ze slaapt dan lekker tot aan een uurtje of 4.00 waarna ze zich weer meldt.

Ik ben benieuwd hoe jullie dag eruit ziet. En ik vraag me af of ik het wel goed doe (tja…hoezo onzeker?). Of ik haar niet te vaak in haar bedje leg en of jullie misschien tips hebben om enige afwisseling te doen. De moeilijkste tijden zijn van ca. 11.00 uur tot 14.00 en van 19.00 tot 22.00. Ze kan dan gewoon niet in slaap komen, hoewel ze wel erg moe is, maar dat kan natuurlijk ook zijn van het huilen/gillen.

Groetjes,
Henriet

Mamma van Elise sinds 8 december 2007

Gewijzigd door - Jetje73 op 25 Jan 2008 13:25:44

hoi
ik zou je kleine iets minder vaak in bed leggen onze kleine wil overdag ook niet in zijn bedje slapen maar ik leg hem dan in zijn box en speelt daar wat (15weken) en valt dan in slaap in de box en slaapt dan wel misschien kan je dat ook eens proberen en veder zou ik gewoon zo door gaan doe wat jou het beste lijkt voor je kleine
groetjes kim

Hallo,

Lieke kreeg toen ze zo jong was om 7.00 wakker en ik voede nog op verzoek, zo heb ik haar ritme naarmate ze ouder werd gevolgd.
Wij legde lieke bij eerste vermoeidheidstekenen op bed en wel ingebakert.
Weet je zeler dat ze geen honger heeft??
Is het niet iets om toch eens naar de osteopaat te gaan?? Want ik geloof dat het erg zwaar wordt. Ik hoor er veel goede dingen van en dat je al snel verschil merkt.

Verder doe je het echt prima hoor.
En dat je je onzeker voelt geeft niks, deed en doe ik nog maar daar is dit forum zo fijn voor!!!

succes groetjes Gytha

Hoi Hoi hier een moedere van een zoontje van 8 weken oud. Volgens mij heb je wel een goed ritme te pakken hoor. Mijn zoontje komt ook om ong. 6.30 hij krijgt dan de fles en er word even geknuffeld maar om 7.15 gaat hij er echt weer in dan heb ik tijd voor mijn dochter die dan er uit moet om naar school te gaan voor de rest krijg hij om de 4 uur voeding en is ong. een uur na de voeding op. of als hij vermoeid begint te worden eerder. Ook hij huitl wel eens van voeding tot voeding, is niet leuk maar niets aan te doen. ik wens je veel succes en ga af op je eigen intuïtie is vaak wel het beste., want als moeder zijnde begrijp jij je kind het best

monique meijer

Leuk om jullie reacties te lezen. Ben toch wel benieuwd hoe anderen het doen.

In het begin legde ik Elise ook vaak in de box, maar omdat ze heel gevoelig is voor prikkels, werkte dat niet. Ze sliep toen helemaal niet meer en raakte ze oververmoeid waardoor we eigenijk nog verder van huis waren.

Elise is al onder behandeling bij een osteopaat/chiropractor vanwege haar nekje. Ze kon in het begin alleen maar rechts naar boven kijken en naar links was erg pijnlijk. Volgende week hebben we de laatste behandeling en het gaat nu heel goed. Haar koppie kan moeiteloos van links naar rechts, dus dat is klaar. Alleen is de onrust helaas nog niet helemaal verdwenen. Maar het is wel een wezenlijk verschil hoor! In het begin huilde ze bijna 24 uur per dag. Dat is nu gelukkig niet meer zo.

Verder heb ik Elise ook altijd op verzoek gevoed. Dit is het ritme wat ze zelf aangeeft. Zo nu en dan komt ze een keer vaker. Ik geef borstvoeding. 's Nachts de borst en overdag gekolfde melk uit een flesje. We gaan nu langzamerhand over op de flesvoeding, maar ik wil, zolang het kan, nog gedeeltelijk borstvoeding blijven geven. Of ze honger heeft? Ik denk het niet, omdat ze altijd haar buikje vol heeft voor het slapen gaan. Het kan natuurlijk zijn dat als ze een hele tijd heeft gehuild, ze opnieuw honger heeft… maar dat vind ik weer moeilijk in te schatten.

Pfoei…Heel verhaal weer!

Nog een maandje en mijn zwangerschapsverlof zit erop

Groetjes,
Henriet

Mamma van Elise sinds 8 december 2007

hallo,

Kan het zijn dat elise niet genog voedingstoffen binnen krijgt??
Ik heb ook 5 weken bv gegeven maar bij mij kwam er teveel dus lieke bleef zuigbehoefte houden.
en huilde erg veel. Kwam wel aan in gewicht maar was gewoon ontevreden.
Sinds ik bv afgebouwt heb ging het stukke beter de rust was toen al bijna gekeerd.
Ook dacht cb dat er in mijn bv te weing voedingstoffen zaten ook al gaf ik teveel?
Heb je hier al eens aan gedacht???
Ik vondt het wel ontzettend jammer had eigenlijk zo lang mogelijk bv willen geven.
Maar ja het was niet anders.
Heb ook helemaal geen last van mijn borsten gehad tijdens het afbouwen dus dat zegt denk ik ook al genoeg.

Geniet nog even van je zwangerschapsverlof want na die tijd vondt ik dat de tijd vloog en zijn ze zo groot.

groetjes Gytha

quote:
hallo,

Kan het zijn dat elise niet genog voedingstoffen binnen krijgt??

Hoi Gytha,

Nee, ik heb daar eerlijk gezegd nog niet aan gedacht. Ze groeit inderdaad goed, dus ging ik daar ook niet vanuit. Maar het zal me niets verbazen! Ik ben inderdaad wel wat aan het afbouwen. 's Nachts geef ik dus wel de borst en 's ochtends als ze de eerste keer wakker wordt. Verder overdag niet meer. Wel kolf ik drie keer en ik probeer zo de produktie wat op peil te houden. Of het lukt…Geen idee. Dit geef ik met de fles. Tevens geven we nu 's avonds Nutrilon Hypo allergeen en dat willen we zo opbouwen. Ik heb zelf ook het gevoel dat het afbouwen van de borstvoeding niet zo heel veel problemen zal geven. Maargoed, ik zal nu ook bijvoorbeeld 's ochtends een flesje Nutrilon geven, wie weet gaat het slapen dan ook beter.

Ze slaapt nu trouwens al bijna drie uur Dat geeft de mens weer moed!

Bedankt voor je reacties, Trouwens…Hoe krijg ik zo’n “ticker” onderaan mijn profile? Ik weet wel hoe ik een ticker maak, maar ik weet niet waar ik die code hier moet invullen.

Groetjes,
Henriet

hallo,

misschien is dat wel het probleem dan!
Fijn zeg dat ze nu goed slaapt heerlijk toch!!!

over die ticker: die code moet je bij je handtekening in je profiel plaatsen.

gr gytha

Ik was trouwens ook van plan om voor een lange tijd borstvoeding te geven, alleen valt het me zo vreselijk zwaar. Had dat nooit verwacht eerlijk gezegd.

Om kwart voor vier werd ze wakker. Ik had een flesje Nutrilon klaar gemaakt en ze heeft hem leeg gedronken. Erg vrolijk was mevrouw niet en ik heb haar om half 5 weer naar boven gebracht. En nu, wonder boven wonder, ligt ze heerlijk te slapen in haar “swaddle me”.

Dat met die ticker ga ik even proberen…

Groetjes,
Henriet

http://newtickers.bump-and-beyond.com/10/1055/105513.png

Gewijzigd door - Jetje73 op 25 Jan 2008 16:42:03

Hoi Henriet,

Je hebt al veel reacties gehad zie ik.
Misschien heb je ook nog wat aan mijn tips.
Op die leeftijd zijn ze vaak 3 kwartier/uur op.
Zodra je kindje gaapt/oogjes wrijft op bed doen.
Ik zou je kindje niet te lang laten huilen in bed. Van kwart voor 11 tot half 1
vindt ik te lang.
Wil Elise geen speen. (dan slaapt ze sneller in)
Wat ook belangrijk is om elke dag het zelfde schema aan te houden dus:
wakker worden, voeden, knuffelen, spelen in de box en dan bij moeheid op
bed leggen.
Babys houden van een strak schema.
Als Elise smorgens wakker wordt om half 7/ 7 uur dan is ze daarna nog
wel moe dat ze nog tot 10 uur gaat slapen?
Je zou haar na de fles ook eerst een poosje op kunnen houden en dan
bij moeheid weer op bed kunnen leggen.
Zo deden wij het destijds bij Anne.
Elise slaapt ook vrij veel vindt ik.
Als ze van kwart voor 3 tot kwart voor 6 slaapt (=3 uur) is wel erg lang.
Zou Elise om de 2 uur wakker maken.
Denk dat ze ook huilt omdat ze al zo lang slaapje heeft gehad en dan
gewoon even geen trek meer heeft. Wil gewoon een poosje beneden zijn.
Dit is geen kritiek hoor, maar je legt je kleintje als ik het zo lees echt
met 3 kwartier weer op bed.
Zou niet te veel op de tijd letten.
Je kan ook merken dat je kindje moe is als ze in de box speelt en op
een gegeven moment wordt het rustiger en trappelt ze niet meer zo veel.
Anne krijgt altijd rode wangen en oortjes en dat is voor ons het teken dat
ze moe is.
Wij leggen haar neer en ze brabbelt soms nog 5 min. Vaak slaapt ze gelijk.
Anne is 27 week oud.

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 27 week

Bij ons was het schema zo dat ze ongeveer 40 minuten wakker was tussen de slaapjes en dan 2 tot 3 uur sliep, soms met wakker worden tussentijds.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik Madelief nooit langer dan 20 minuten heb horen huilen en zelf vind ik anderhalf uur laten huilen wel een beetje veel.
Misschien moet je haar wat langer wakker houden, want wanneer je kindje het zo lang vol kan houden om niet te slapen, denk ik niet dat het al bedtijd was…

Dat je dat volhoudt zeg dat huilen… knap van je. Madelief huilt sinds wij ons aan de drie Ren houden nooit meer. Nou ja nooit… eens in de week een keerte, en dat vind ik al zielig… Dus petje af dat je het zo volhoudt!

Groetjes

Gewijzigd door - Anne1978 op 25 Jan 2008 21:54:58

Hallo, mijn kindje is na de voeding juist heel moe en valt gelijk in slaap. Zo gauw als ik haar in de box leg lijkt het alsof ze over haar vermoeidheid heen is en gaat bijna gelijk huilen.

quote:
Hallo, mijn kindje is na de voeding juist heel moe en valt gelijk in slaap. Zo gauw als ik haar in de box leg lijkt het alsof ze over haar vermoeidheid heen is en gaat bijna gelijk huilen.

Dat had/heb ik dus ook. Ze slaapt dan bijna op mijn arm, zooooo moe! En op het moment dat ik haar weg leg…Klaarwakker! In de box leggen we haar niet meer om te slapen omdat ze dan teveel afleiding heeft en gewoon alleswil volgen. We leren haar nu dat haar ledikantje is om in te slapen en dat gaat best moeilijk maar het gaat de goede kant op gelukkig.

Hoi Henriette,

Als je je kindje de borst/fles geeft op die leeftijd van jouw kindje en je
knuffelt nog even dan is de 3 kwartier al haast weer om en is er niet veel
tijd meer om te spelen.
Als je kindje na de voeding al weer moe is en slaapt op je arm, gelijk
naar boven en in bedje leggen.
Laat je je kindje eerst nog een poosje spelen en dan pas naar bed dan zijn
ze over de vermoeidheid heen.
Dan is het dus te laat en zal ze niet meer gaan slapen.
Want als je je kindje op bed legt en ze huilt flink is dat dus een teken
dat ze gewoon weer helder is en dus niet meer zal gaan slapen.
Mocht je dat een keer hebben dan kan je je kindje wel een poos nog laten
spelen in de box, daarna bij moeheid (gapen e.d.) op bed.
Dan zal ze wel lekker gaan slapen.

Houd je me op de hoogte!

Groetjes heleen. mamma van Elke en Anne

quote:
Hoi Henriette,

Als je je kindje de borst/fles geeft op die leeftijd van jouw kindje en je
knuffelt nog even dan is de 3 kwartier al haast weer om en is er niet veel
tijd meer om te spelen.
Als je kindje na de voeding al weer moe is en slaapt op je arm, gelijk
naar boven en in bedje leggen.
Laat je je kindje eerst nog een poosje spelen en dan pas naar bed dan zijn
ze over de vermoeidheid heen.
Dan is het dus te laat en zal ze niet meer gaan slapen.
Want als je je kindje op bed legt en ze huilt flink is dat dus een teken
dat ze gewoon weer helder is en dus niet meer zal gaan slapen.
Mocht je dat een keer hebben dan kan je je kindje wel een poos nog laten
spelen in de box, daarna bij moeheid (gapen e.d.) op bed.
Dan zal ze wel lekker gaan slapen.

Houd je me op de hoogte!

Groetjes heleen. mamma van Elke en Anne

Vandaag gaat het al stukken beter! Natuurlijk liet ik haar niet urenlang “zomaar” huilen. Ik ging er om de zoveel tijd heen om haar te troosten en op een gegeven moment haalde ik haar eruit omdat ze zo vreselijk van streek was. Dan liep ik wat met haar heen en weer en legde ik haar weer terug. Moe was ze zeker wel, maar de slaap wilde gewoon niet (meer) komen. Ik legde haar de afgelopen dagen ook telkens terug zodra ik een teken van vermoeidheid zag en dat was inderdaad vrij snel!

Vandaag hebben we haar ietsjes langer beneden gehouden en tot 3x aan toe kon ik haar zo weer terugleggen, zonder dat ze ook maar 1 teken van protest gaf. Nou…Een wereld van verschil met de afgelopen dagen. Ze lijkt ook vrolijker! Misschien had ze de afgelopen dagen wel een sprongetje…Je weet het niet…!

Maar zoals je in de bovengenoemde reacties ook ziet, zijn de meningen ook heel erg verdeeld. En dat maakt het ook wel heel lastig. Want als ze zo huilt, dan zit ik daar vreselijk mee en tja… Wat is dan op zo’n moment goed. Ach…We komen er wel!

Groetjes,
Henriet

Hoi Henriet,

Fijn dat het nu beter gaat.
Ook nog een tip die hier goed werkte: deur op een stukje open laten en even
boven wat aanrommelen. Kan zijn dat je kindje het te stil vindt boven.
Beneden zijn er natuurlijk geluiden.
Speen indoen en even naast bedje zitten op je knieen en poosje over
de buik wrijven, dan aai over de bol en kusje geven en dan weglopen.
Deze dingen werkten bij Anne altijd goed.
Dit laatste doe ik savonds altijd als ze om 19.00 uur gaat slapen.
Doe ik dit niet dan gaat ze nog spoken, nu is ze gelijk stil.
Probeer maar eens.
En die eerste tip: bij ieder slaapje even aanrommelen boven.
Is bij ons niet meer nodig maar wel veel gedaan toen Anne nog heel klein
was.
Op een gegeven moment hadden we echt een superschone badkamer (=
naast haar kamertje)

Houd je me op de hoogte!

Groetjes Heleen

Toen Madelief zo klein was viel ze vaak ook tijdens het drinken in slaap, maar dat kwm omdat we haar te weinig in bed legde en geen ritme aanboden. Vanaf het moment dat ik haar consequent de fles gad wanneer ze net wakker werd, ging het stukken beter. DAn was ze uitgerust aan het drinken.
Tot op de dag van vandaag, is mijn schema exact hetzelfde. Net het grote verschil dat de tussenpozen tussen de slaapjes in gerekt zijn van een half uur naar anderhalf tot twee uur. Van de wakkere tijd drinkt ze 15 minuten de fles, dan spelen we samen ongeveer 15 mintuten en dan speelt ze alleen (in de box of op het kleed) iets langer dan een uur.

Hopelijk zet bij jou de goede tendens zich voort!

Groetjes, Anne-Marie