Hoe zat het ook alweer met omrollen?

Max heeft ontdekt dat rollen heel leuk is. Hij kan al best goed van rug naar buik. Maar terug is dan een probleem. Zeker door zijn helm is zijn hoofd te zwaar en kan hij het niet goed rechtop houden. Binnen no-time ligt hij met zijn neusje op het boxkleed. Ik ben er dan natuurlijk om hem meteen terug te draaien, maar ik maak me wel een beetje zorgen over hoe dat 's nachts gaat.

Max zijn armpjes leg ik nog vast met een hydrofiel, omdat hij niet meer mocht worden ingebakerd vanwege zijn helm (en nu dus ook vanwege het rollen), maar ik wil hem over niet al te lange tijd in een slaapzakje gaan leggen. Wat nou als hij omrolt en niet terug kan? Ik kan me niet meer herinneren hoe dat met Eef ging? Wat is het meest veilig?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Heeft hij `s nachts ook zijn helm op?

Toen ze hier kon draaien heb ik haar laten gaan.
In het begin ging ik wel steeds kijken maar doordat ze haar hoofd al zo goed kon draaien en omhoog kon houden vertrouwde ik het wel.

Met een helm zou het natuurlijk anders worden en als hij zijn hoofdje zelf nog niet goed omhoog kan houden en draaien… Maar ik moet zeggen dat H volgens mij heel in het begin in bed nog niet omrolde… Pas toen ze het wat beter kon.

Hé Rainbow, ik heb zelf nog geen ervaring met omrollen, Joost is er nog niet mee bezig. Maar ik heb een beetje gegoogled voor je. Kom vaak tegen dat overdag oefenen met je kleine de beste oplossing is, in ieder geval nooit vastleggen in bed…Verder lees je rare tips als gewoon op de buik laten slapen en strak instoppen…maar dat zou ik zelf ook nooit doen.
Wat je zou kunnen proberen is Max op zijn zij te leggen en dan vanuit zijligging het terugrollen met hem oefenen. Dan steeds een stapje verder.
Ik wou dat ik je beter advies kon geven maar ik hoop dat je er wat aan hebt…

Hoe oud is Max?(gewoon uit nieuwschierigheid, Joost is nu 2 maanden en rolt nog helemáál niet)

@Copycat, als Joost nu al zou kunnen rollen, is het een wonderbaby haha! Max is 6 maanden en hij rolde met 5 maanden, wat best vlot was zei de fysio. Maar met 2 maanden hoeven ze dat ook nog niet hoor!

Max heeft 23 uur per dag de helm op en dat ding is toch redelijk zwaar op zo’n kopje. Dat maakt dat hij niet goed omhoog kan blijven en snel naar beneden zakt. Ik oefen wel met hem, maar het is moeilijk vanwege de helm. Ik ga hem gewoon eens in een slaapzak in bed leggen en eens kijken of hij dan ook rolt. Bij Eva was het nooit een probleem, anders had ik het me zeker herinnerd!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hoi, Liam rolt nu 2 maanden, maar (gelukkig) heeft hij dat in bed 's nachts nog steeds niet gedaan. Hij slaapt 's nachts in een gewone slaapzak. Hij kàn er wel mee omdraaien, want 's ochtends leg ik hem eventjes met slaapzak in de box als ik zijn pap maak en dan rolt hij wel om. Als je hier zorgen om hebt (heel begrijpelijk) is het dan echt geen optie om die uurtjes dat jij op bed ligt de helm af te houden?! Ik weet dat het eigenlijk echt 24 uur moet toch? Maar ja…moeilijk…
Ik leg Liam op de dag in de puckababy, omdat hij anders blijft ‘spelen’ in zn bed. Dan ligt hij wel lekker op zn buik in bed rond te kijken. De armen kunnen eruit(dus niet gebakerd), maar doordat je de onderkant opbind hebben de benen minder bewegingsruimte en is omdraaien lastiger.
Gr, jo

Lilypie First Birthday tickers

Oh… ik lees bij jou idd 23 uur…

Lilypie First Birthday tickers

Hihi:D ik wist idd niet wanneer kindjes nou gaan omrollen.
Helmpje ivm voorkeurshouding? Hmm…Joost heeft dat ook een beetje…
Maar da’s idd een lastig probleem…Arme knul…zo’n zwaar ding op z’n koppie. De dingen die ze af en toe verzinnen maakt t niet makkelijker voor die kleintjes Maar soms is t nodig hè…

Uhm…ik had zomaar een idee…Misschien als je hem in een slaapzakje legt waaraan je aan de achterkant een klittenbandje bevestigd…en ook een klittenbandje aan het matrasje…? Kun je gewoon plakken, moet wel een redelijk stuk zijn wel…Lastig omdraaien dan.

Grote kans dat hij in bed helemaal niet omrolt. Levi rolt momenteel de kamer door … maar in bed ligt hij altijd op rug of zij…

Verder het ik een aerossleep (hoe schrijf je dat) waardoor ze kunnen blijven adem halen. En dit hun ook beschermt tegen wiegendood. Verder … geen idee.

Dat oefenen is wel heel goed, en lastig soms want de wil is er vaak wel maar het lukt ze niet…

Zou je niet kunnen informeren bij degene die de helm aanmeet of het cb? Dit is natuurlijk wel een specifiek probleem ivm zijn helmpje…

Toen Luka ging draaien deed hij dat altijd overdag, maar 's nachts eigenlijk nooit.
Toen hij zo’n 8 maanden was wilde hij alleen maar op zijn buik slapen, maar we hadden ook zo’n aerosleep. Dus we hebben er eigenlijk nooit problemen mee gehad…

Ik kan me van Rens niet herinneren dat hij omrolde in z’n slaap toen hij nog niet terug kon rollen. maar ik kan me voorstellen dat dat met een helmpje zwaarder is. Je zou eventueel een aerosleep aan kunnen schaffen. Dat is een ding die je over het matrasje heen legt en dat er voor zorgt dat baby’s ook als ze op hun buik terechtkomen met het mondje op het matras gewoon kunnen blijven doorademen. Goedkoop zijn ze niet, maar het is misschien wel fijner voor je eigen gemoedsrust.

groetjes Ramona

Wij hebben nu ook fysio Rainbow… en ik vroeg aan haar, wanneer gaan ze nu ook alweer rollen?? Nou zei zegt ze… met een maand of 4… en als ze dan al kunnen rollen, dan ben je eigenlijk al te laat met fysio, want dan kun je ze zo moeilijk sturen (om met het hoofdje op een andere zij bijv. te liggen)… Nu is Joël dus 4.5maand… en begint ook al met rollen…

Maar snachts doet ie dat niet… dan ligt ie lekker op zn zij… met slaapzak aan… (hij trappelt veel s`ochtends).

Liefs, Melanie

Mnr. rolt hier ook van rug naar buik en soms ook weer terug. Het lukt nog niet altijd, dus soms ook met z’n hoofdje naar beneden als hij moe is van het proberen. Hij rolde 's nachts net zoveel als overdag. Ik dacht dat een slaapzak wel de goede oplossing zou zijn, maar mooi niet. Het gebeurd nog regelmatig dat ik hem op z’n buik vind. Sinds een paar weken slaapt hij liever op z’n zij en vind ik hem vaker zo of op z’n ruggetje.

Max met z’n helm op… kan hij dan zijn hoofdje nog makkelijk draaien? Zo ja, dan denk ik dat hij sterk genoeg in zijn nek is om zijn hoofdje te draaien als hij moet word van op z’n buik liggen. Ik denk dat je je niet echt zorgen hoeft te maken…

Love Life

Gewijzigd door - Jesmerize op 03 Apr 2011 23:51:40