Hoe werken maten eigenlijk?

@Woezel: Rico’s 92 is al een naveltruitje en hij is niet eens zo groot als bo, rico’s bovenlijfje is ook niet langer oid maar hij heeft brede schouders waardoor een 92 al gauw veeeelste kort is. Rico is 94 a 95 cm! die heeft echt wel een shirt maat 98/104 nodig

Colin is 84 cm en heeft meestal maat 92, sommige dingen maat 98 aan. Maar ik moet zeggen dat wij van baggy houden, dus wij kopen alles te groot.

22-12-2009 colin geboren

Ik heb echt geen idee hoe het nu werkt met die maten, want de ene maat 98 is echt de andere maat 98 niet. Helaas zitten er nog veel verschillen in.

@Woezel het verbaasd mij juist weer dat Bo altijd van die grote maten draagt. Tim is een paar maanden geleden voor het laatst gemeten en toen was hij 1.02 m. Hij zal dus in die tussentijd best wel wat gegroeid zijn, maar maat 104 zit echt nog prima van boven. En hij heeft echt geen extreem lange benen. Hij draagt van broek maat 98 en sommige broeken beginnen nu pas een beetje krap te worden qua lengte. Het verbaasd mij dus weer dat bij Bo maat 104 mega krap zit. Schiet me nu te binnen dat het enige wat ik kan bedenken is dat Bo zwaarder in gewicht is. Maar goed wil alleen maar even zeggen dat het niet zo gek is als T van bakmama nog wat kleinere maten draagt.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

@sandra, maar dat is het verschil dus, Bij bo zit maat 98 qua lengte echt nog heel goed, in de zin dat hij wat lengte betreft daar nog wel een tijd mee door kan, waar tim dus daar in tegen misschien al wel een 104 nodig heeft. daar in tegen heeft Bo een langer boven lijf vandaar dat Hij dus maat 110 aan moet. Als hij 104 aanheeft (ook al heb ik het net gekocht en niet gewassen =niet gekrompen) dan zit dat net op het randje van zijn broek, dus als hij bukt, arm om hoog doet etc, zijn ondergoed zichtbaar, en niet een beetje ook, dus in mijn ogen is 104 dus dan te klein. Ik denk dat het lichaam van Tim gewoon goed gepositioneerd is, alles goed verdeeld dus. En bij Bo wat minder goed, in de zin dst zijn benen wat korter zijn in verhouding met zijn boven lichaam> Hij is overigens 17 kg, maar dat is naar mijn idee voor zijn lengte vrij normaal.
Wat betreft T. van Bakmama, ja, dat hij een maat kleiner aanheeft dan bv Bo verbaas ik mij niet over met een lengte 104 cm, dat is bij Tim ook zo, maar maat 92!! dat is dus niet 1 maat, maar 3 maten kleiner! en 2 maten kleiner dan bij Tim. En ik haal ook veel bij de Hema, en ken dus de grote van de truitjes daar, dus vandaar dat ik mij daar dus over verbaas. Overigens, voor de duidelijkheid, totaal niet aanvallend bedoeld, die verbazing, ben gewoon oprecht verbaasd, meer niet.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

ok, om even duidelijk te maken dat Bo geen halve jurken aan heeft, hier een foto van hem. Hij is degene met het rode t-shirt aan, een combinatie maat 110/116, van de Hema, korte broek ook Hema, maat 98. aan de linker kant bij dat toestel

Zeker niet te groot in mijn optiek.

Nogmaals, ik was oprecht verbaasd, was niet aanvallend bedoeld.
liefs woezel

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/FwlKp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - woezel op 27 Jul 2011 14:48:49

Gewijzigd door - woezel op 27 Jul 2011 14:50:18

Hallo allemaal,

Ikzelf kijk eigenlijk op het moment zelf hoe de kleren vallen. Vindt dit ook lastig daar ik geregeld koop zonder onze dochter erbij. En het ene merk is het andere niet en valt weer anders wat betreft maat. Dit maakt het er allemaal niet makkelijker op. Onze dochter heeft nu in de bovenkleding 80-92 en de onderkleding 80-86. lekker complex. Zij is 82 cm.

In veel winkels hanteren ze de onderstaande richtlijnen, misschien heb je er wat aan ter indicatie. Maar het beste is gewoon passen!

9 tot 12 Maanden maat 80
12 tot 18 Maanden maat 86
2 Jaar maat 92
3 Jaar maat 98
4 Jaar maat 104

Groetjes Jeuly

Lilypie Second Birthday tickers

@Woezel; ik vond niet dat jij het raar omschreef maargoed… Bo zn shirt is zeker niet te groot, maar ook zeker niet te klein, Rico heeft vaak ook wat shirts aan die iets “groter” zijn, zodat hij er de hele zomer mee kan doen, en bij truien de hele winter, dus koopik ze liever iets aan de grote kant dus: hij kan b.v. 92 aan maar dan koop ik liever 98… want bij broeken kun je de pijpen omslaan en bij truien…ach is lekker warm een maatje groter en bij shirts… liever dat ze iets over hun billen komen dan dat als ze hun armen omhoog gooien omdat ze een keer “hoeraaaa” roepen en je zijn halve buik zou zien, daarom koop ik persoonlijk liever dingen die ietsje groter zijn dan dingen die PRECIES passen.
Enne bo is absoluut niet te zwaar hoor volgens mij heb je al vaak genoeg foto’s van bo geplaatst van Bo op het forum, Ik vind hem eerder net iets onder het gemiddelde zitten qua proporties dan erboven, en dat is eigenlijk ook alleen maar goed.

Gewijzigd door - MamavanRico op 27 Jul 2011 15:14:37

nee ik las het verkeerd bakmama daarom wijzigde ik mijn bericht, dat is toch niet meer dan logisch?? Of vind jij dat ik iets moet laten staan wat ik verkeerd heb begrepen? Volgens mij krijg je daar misverstanden van, en dat is nu net wat op ikkeben niet prettig wordt gevonden door de moderators, en gelijk hebben ze!

Vandaar dat ik dus even mijn bericht veranderde, want eerst schreef ik dat ik niet snapte hoe erbij gekomen werd dat er gedacht werd dat bo te zwaar was, omdat woezel al vaker foto’s had geplaatst.
nu heb ik het stukje verwijderd dat k het niet snapte, en heb ik gewoon laten stana dat bo niet te zwaar is, want Sandra zei: het schiet me nu te binnen dat het ook kan zijn dat bo zwaarder is in gewicht"
en daarom schrijf ik dat dat niet het geval is omdat woezel al vaker foto’s heeft geplaatst en dat hij daar niet zwaarder in gewicht lijkt dan hij is, en dat hij eerder smaller lijkt.
het is maar net hoe je het opvat maar ik bedoel er absoluut niets mee en dat weet Sandra zelf ook wel, we kennen elkaar al langer dan vandaag

@bakmama, nee dat ziet er niet te kort uit bij T.! Valt mij wel op dat T een stuk ieler is dan Bo, misschien dat daar dan het verschil in zit, want ik weet niet wat je van de foto van bo vond , maar ik ben van mening dat zijn kleding niet te groot is, want hij heeft daar een combi maat aan, maat 110 zit bij hem net iets ruimer dan die 92 bij T. De combi maat 110/116 valt idd rium bij bo, maar als ik die niet haal, dan moet ik voor 98/104 gaan en dan heb je bij hem dus wel het effect dat je zijn ondergoed duidelijk ziet, dus das weer te klein!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

@Woezel; ik had dat probleem door bepaalde broeken die ik kocht voor Rico, maar dat bleken meer heup broekjes te zijn en welk kind heeft er nu al heupen van die leeftijd… toch? ik bedoel… dan krijg je dat effect heel snel. Nu let ik er wel meer op dat ik geen heupbroeken koop maar weet je wat het dan weer is, een heupbroek is vaak smal bij zijn omvang en een normale broek niet, waardoor het weer naar buiten komt dat rico wat smaller is bij zijn beentjes en een broek al gauw slordiger staat.
ach zo hebben we allemaal wel wat.
het ene kind is nu eenmaal lang en smal de ander kort en smal. en de ander heeft weer een grotere maat in zijn shirt en de ander weer in zijn broek, of een smallere maat… is toch per kind verschillend dus ik denk dat de vraag van Rainbow voor iedereen anders is. Eva’s maat is niet te vergelijken met die van een ander het is maar net hoe bij haar de verhoudingen zijn denk ik.
En Idd T van bakmama is wat smaller, maargoed dat is ook altijd beter dan te dik. Rico’s beentjes zijn dus weer wat smaller maar heeft wel brede schouders en een vol gezichtje waardoor het lijkt alsof hij een groter maatje nodig zou hebben wat dan niet het geval is

Oh maar zo had ik je berichtje ook absoluut niet opgevat hoor Woezel dat je het aanvallend bedoeld had. Je schreef ook gewoon dat je verbaasd was dat T van bakmama bij zijn lengte van 1.04 m en dat je het erg erg knap vond. Daarom dacht ik even reageren, want Tim draagt bij die lengte ook nog kleinere maten. Hihi dus ik schreef juist dat ik verbaasd was over de grotere maten van Bo bij zijn lengte. Als ik dat vergelijk bij Tim die ongeveer net zo groot is.

Ik schreef ook wellicht dat Bo wat zwaarder is dan Tim, want Tim weegt 16 kilo maar oogt best smal. Ik dacht misschien dat Bo daarom wat grotere maten nodig heeft. Want net als volwassenen zijn de lichamen van kindjes natuurlijk ook verschillend gebouwd.

Tim heeft ook een langer boven lichaam dan onder. Daarom baal ik soms ook van setjes met boven en onder kleding die ik dan niet kan kopen, omdat Tim verschillende maten heeft. Tot maat 80 ging het gelijk op, maar
daarna ging hij met bovenkleding naar 86 en onder bleef hij in 80. Sinds die tijd blijft onder telkens 1 maat kleiner zeg maar.

Hihi grappig dus wat voor beelden je er bij bedenkt als iemand iets schrijft. Moest wel lachen om je tekst dat Bo echt geen jurken draagt. Gelukkig maar Nee hoor alle gekheid als ik de foto van Bo ziet dan ziet dat er absoluut niet groot uit, maar gewoon netjes. Dus dat had ik ook niet verwacht. En bo is ook zeker niet te zwaar, maar bedoelde zoals ik ook schreef wellicht is hij zwaarder dan Tim.

Hihi we zitten ons lekker te verdedigen terwijl het nergens over gaat, want iedereen heeft zich keurig verwoord

Groetjes,
Sandra

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb4f.lilypie.com/oGOfp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Fourth Birthday tickers” /></a>
<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/mERtp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Sandra1980 op 27 Jul 2011 16:08:48

@Sandra: Bij mij was het zo dat ik je bericht verkeerd las, daarom had ik hem ook gewijzigd, en daarom zei ik ook dat je me al wel langer dan vandaag kent
Ik moet toch weer eens foto’s van tim gaan bekijken op hyves, eerst hield ik het meestal wel bij, maar hij is natuurlijk ook weer gegroeid dus ben wel benieuwd hoe groot hij nu inmiddels is!
Ik baal ook altijd van die setjes waar jij over schrijft. vervelend is dat. want b.v. bij pyjama’s merk ik vaak dat de truitjes te kort zijn vergeleken bij de broeken. heb jij dat ook? dus moet ik altijd een grote set kopen omdat dan het truitje past, en de benen zijn dan weer veelste lang

Even off-topic…

@bakmama, ik keek zo gek naar die foto van T. met dat andere kindje. Ik dacht: wat heeft dat kindje nou voor zwarte zak over z’n hoofd? Nu heb ik 'm door.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

quote:
Even off-topic...

@bakmama, ik keek zo gek naar die foto van T. met dat andere kindje. Ik dacht: wat heeft dat kindje nou voor zwarte zak over z’n hoofd? Nu heb ik 'm door.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

hahaha wij dachten hetzelfde

maat 74 = 74 cm,
maat 80 = 80 cm.

Maar de verhouding in de lengte van het kind
tussen de onderhelft en de bovenhelft kan verschillen.

Daarom kan het dus voorkomen dat je met een broek
een of twee maten kleiner zit dan met een shirt.

Zo heeft Hylke met z’n 99cm lengte nog best veel
broeken in maat 86 aan. Terwijl wat shirts betreft 104
al een poos in gebruik is.

M.

@Bakmama: dan ben ik misschien te netjes, ik snap wel dat je dat stoer vind hoor ik bedoel tegenwoordig schijnt dat mode te zijn om een broek tot halverwege je boxer aan te hebben… maar persoonlijk vind ik dat echt niks. als ik zo jongens/mannen op straat zie lopen denk ik echt: wat heb jij nou aan zeg! het heet niet voor niks ondergoed.
qua dat betreft ben ik misschien jaren 30
maar als rico’s vestje omhoog kruipt en ik rico’s boxer zie dan trek ik zijn vest meteen omlaag. ik weet niet ik vind dat niks.

hahaha ja ruggen zijn mooi inderdaad, ik hou toevallig ook van ruggen…
Ik vind Rico’s beentjes ook altijd zo schattig dus ik vind korte broekjes ook leuk, want dat mag ook wel gezien worden vind ik!
maar idd het is geen gezicht zoals je ze op straat ziet lopen… als rico er ooit zo bij gaat lopen bied ik hem geld om zich normaal te gaan kleden serieus!

vertel mij wat, ik heb er ook helemaal niks mee. en idd haha krijg je er 50 euro bij, moet je nagaan waar we toe in staat zijn op zulke momenten pff… en mij maakt het niet uit wat in de mode is, ik loop er niet echt in mee, ik kan me nog herinneren dat ik als kind hoge zolen geweldig vond, dat was op den duur al 2 jaar uit de mode en ik droeg ze nog

haha zo zie je maar dat smaken verschillen. Colin heeft vaak halve jurkjes aan zo groot zijn zijn shirtjes. Ik houd niet zo van te nette kleding, dus polo’s en nette blousjes. Helaas komt oma daar altijd mee aan… Maar idd de broek op de knieen vind ik ook niet mooi. Maar nog altijd beter dan dat mijn zoon Gothic of Gabber wordt later. Als ik moet kiezen dan het liefst hiphop stijl. Maar ja, dan hebben wij toch niks meer te willen. Ze moeten wel hun eigen stijl kunnen hebben en zichzelf kunnen zijn. Wij hoeven het niet mooi te vinden…

22-12-2009 colin geboren

inderdaad pumps met puntneus, en naaldhakken zijn ook geweldig, (jammer genoeg mag ik ze niet meer dragen van de reumatoloog grmmpff!!)
enne haha mijn moeder vond ze ook spuuglelijk die “spice” schoenen ik kreeg ze in de eerste instantie niet, en toen zei ze: dan ga ik terug naar de auto.
ik zei “doei!” en ik bleef gewoon staan, maar ze kwam niet terug na weken zeuren had ik ze dan toch gekregen aanhouder wint hahaha