Binnenkort gaan wij nog eventjes met elkaar op vakantie, wel zo lekker voor ons 2e kindje er is. Onze dochter is nu 9.5 maand en ik wil haar graag laten wennen aan het campingbedje, zodat ze op vakantie daar dan ook makkelijk in slaapt en het als ‘haar bedje’ beschouwt.
Dus op dit moment staat het bedje al een poosje op haar kamertje… ze heeft er 2 weken terug een uurtje in geslapen s middags en werd huilend wakker. Sindsdien wil ze er niet meer in liggen óf zitten (even spelen ofzo). Ik heb het net weer geprobeerd haar op de gewone manier naar bed gebracht (knuffel, speentje, slaapzak, liedje etc) maar zodra ze in het campingbedje ligt begint ze hardverscheurend te huilen. Haar toch er maar uit gehaald, getroost en in haar eigen bedje gelegd, en ze gaat nu gewoon slapen…
Iemand tips hoe ik haar toch kan laten wennen aan t campingbedje? Of zou t gewoon geen zin hebben dat ding mee te nemen op vakantie en t maar met t bedje van centerparcs te doen…?? (maar ons bedje is schoon!!). En ook voor bezoekjes is het fijn als ze het campingbedje accepteert, ook daarom wil ik met haar oefenen nu, zodat ze bij familie er eens in kan slapen als we daar een middagje zijn…
Ben benieuwd hoe jullie ervaringen/tips zijn…
Hoor t graag!
Hoe wennen aan campingbedje?
Waar ligt ze op in het campingbedje? Op het matrasje van dat bedje of op haar eigen matrasje? Wij hebben in het campingbedje altijd hun eigen matrasje gelegd en dan ging het sowieso goed. Dat matrasje van het campingbedje zelf is zo’n dun onfomfortabel ding, dat kan nooit lekker liggen.
Groetekes, Sje
Ha Sje
dank je voor je reactie.
Ja we hebben voor t campingbedje een ‘speciaal opvouwbaar matrasje’ gekocht en dat gebruikt.
Heb me net vanmorgen bedacht inderdaad dat ik t ook eens kon proberen met haar eigen matrasje. Of desnoods voor een keer t campingbedje op de plek van haar eigen bedje zetten en kijken of ze dan wel wil slapen erin…
Maar om nu op vakantie haar eigen matrasje mee te slepen… vind dat ook weer zo veel ruimte innemen!
maar op dit moment wil ze in het campingbedje ook niet eens even spelen/zitten ofzo.
En haar er 's avonds in leggen, als ze toch al erg moe is en echt TOE is aan slapen? Misschien is ze zich er dan minder van bewust of vindt ze het dan minder erg omdat ze zich al snel over moet geven aan haar slaap?
Probleem is dat ze juist s avonds meer protesteert als ze naar bed gaat dan overdag… en s avonds regelmatig toch huilt. Als ze echt erg moe is accepteert ze ook niet dat mijn man haar op bed legt, dan kan ik alsnog komen om haar in bedje te leggen en kus te geven. Dan gaat ze wel lief slapen… Maar is wel een idee om dat eens te proberen in combinatie met de tip van Sje!
Nooit geschoten is altijd mis!
Als je geen plaats hebt om haar eigen matrasje mee te nemen op vakantie, dan is dat matrasje nu mogelijk wel de truc om haar aan dat bedje te laten wennen. En dan slaapt ze er mogelijk op een gegeven moment ook gewoon in zonder dat matrasje.
Laat haar nu met oefenen zien dat je haar eigen matrasje in dat bedje legt. Misschien stelt dat haar gerust.
Groetekes, Sje
Wij hebben hetzelfde probleem… Sylvie slaapt thuis zonder problemen, bij opa en oma zonder problemen en bij haar vriendinnetje ook zonder problemen… Dat zijn namelijk allemaal gewone houten ledikantjes…
Maar bij de andere opa en oma staat inderdaad ook een campingbedje. En hoe moe Sylvie ook is, ze weigert er gewoon in te slapen… Er ligt wel een echt dik matras in.
Inderdaad ook de eerste keer zonder problemen in geslapen en daarna nooit weer…
Daarom kan Sylvie dus ook niet bij deze opa en oma logeren.
Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie
Gewijzigd door - goudvisje20 op 10 Mar 2011 14:02:35
Ik heb niet echt ips, Hayley slaapt en speelt er gewoon in bij opa en oma…
Maar ja, dat is ze eigenlijk al vanaf haar geboorte gewend.
Misschien inderdaad haar eigen matrasje proberen.
En dan straks als ze dat doet en gewend is het andere matrasje erin leggen.
Helaas… alle tips geprobeerd… tot eigen matras aan toe etc. Maar madameke weigert erin te gaan slapen. helaas…
Voor de vakantie straks hopen we dat we een spijlenbedje daar aantreffen. En tja als we bij mijn ouders op bezoek willen (200 km bij ons vandaan) of andere familie verderweg… tja… dan zal ze dus of de boel bij elkaar brullen of niet slapen! Campingbedje was zo makkelijk geweest voor bezoekjes aan familie.
Kun je waar je verblijft niet mailen?
Met de vraag wat ze daar voor bedje hebben?
En bij je ouders een ledikantje via MP op de kop tikken?
Of hebben ze er geen plek voor om `m standaard neer te zetten?