Ik ben op het moment een beetje onzeker over het aantal voedingen dat Max mag/moet hebben (is wel te merken aan het aantal gepostte topics hierover hahaha). Hij weegt al bijna 6 kilo (beer!) en zou dus 900cc op een dag mogen hebben. Bv 5 voedingen overdag en 1 's nachts. Dat is goed te doen. Maar 's nachts wordt hij sinds zijn geboorte 2x wakker en dan wil hij drinken. Tenminste…dat denken papa en ik. Zodra hij gaat kreunen, hij ligt naast ons in de wieg, sprint ik mijn bed uit en ga hem voeden. Ik ben namelijk bang dat hij los gaat en Eva wakker maakt. Heel vervelend om twee huilende kids te hebben 's nachts…En Eva wordt heel snel wakker van zijn gehuil, omdat ze dat 's nachts eng vindt.
Maar vannacht dronk Max maar 1x 110cc en 1x zelfs maar 40. Vanochtend kreeg hij zijn 150 cc ook niet op en liet hij weer zeker 30-40 staan. Het lijkt er dus op dat hij 's nachts lang niet altijd wil drinken en dus niet hijgt van de honger. Ik hoor hem dus echt hijgen en kermen in de wieg en interpreteer dat als: ik heb trek. Ik probeer hem nu eerst te temmen met een speen en als hij echt trek heeft spuugt hij die wel uit. Maar…ik wil hem binnenkort ook 's nachts op zijn kamer leggen en dan is het vervelend als ik 's nachts steeds op en neer moet voor die speen. En hoe weet ik nou dat hij écht honger heeft? Ik zet de babyfoon maar aan en ga maar naar hem toe als hij echt gaat huilen. Dan hoop ik alleen wel dat Eva ondertussen niet wakker is!
Moeilijk vind ik dit! Herkennen jullie die hongerhuiltjes 's nachts wel meteen, of denken jullie ook net als ik: kreunen = honger??
Groetjes Rainbow, trotse mama