Hoe weet ik of Max 's nachts trek heeft?

Ik ben op het moment een beetje onzeker over het aantal voedingen dat Max mag/moet hebben (is wel te merken aan het aantal gepostte topics hierover hahaha). Hij weegt al bijna 6 kilo (beer!) en zou dus 900cc op een dag mogen hebben. Bv 5 voedingen overdag en 1 's nachts. Dat is goed te doen. Maar 's nachts wordt hij sinds zijn geboorte 2x wakker en dan wil hij drinken. Tenminste…dat denken papa en ik. Zodra hij gaat kreunen, hij ligt naast ons in de wieg, sprint ik mijn bed uit en ga hem voeden. Ik ben namelijk bang dat hij los gaat en Eva wakker maakt. Heel vervelend om twee huilende kids te hebben 's nachts…En Eva wordt heel snel wakker van zijn gehuil, omdat ze dat 's nachts eng vindt.

Maar vannacht dronk Max maar 1x 110cc en 1x zelfs maar 40. Vanochtend kreeg hij zijn 150 cc ook niet op en liet hij weer zeker 30-40 staan. Het lijkt er dus op dat hij 's nachts lang niet altijd wil drinken en dus niet hijgt van de honger. Ik hoor hem dus echt hijgen en kermen in de wieg en interpreteer dat als: ik heb trek. Ik probeer hem nu eerst te temmen met een speen en als hij echt trek heeft spuugt hij die wel uit. Maar…ik wil hem binnenkort ook 's nachts op zijn kamer leggen en dan is het vervelend als ik 's nachts steeds op en neer moet voor die speen. En hoe weet ik nou dat hij écht honger heeft? Ik zet de babyfoon maar aan en ga maar naar hem toe als hij echt gaat huilen. Dan hoop ik alleen wel dat Eva ondertussen niet wakker is!

Moeilijk vind ik dit! Herkennen jullie die hongerhuiltjes 's nachts wel meteen, of denken jullie ook net als ik: kreunen = honger??

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Herkennen is een groot woordt omdat het hier al zooooo lang geleden lijkt. Maar ik weet wel dat ik bij elk kreuntje naast haar bed stond. Ik weet niet of max zjin speen al wil, maar geef hem die of kijk wat er gebeurd als je niks doet, blijft het bij een kreun of gaat ie echt huilen. soms kan het gewoon in de slaap zijn enne als hij echt doorzet kun je altijd nog een fles geven.

En misschien niet leuk voor Eva maar die zal aan der kleine broertje moeten wennen en aan de nieuwe geluiden die die met zich meebrengt 's nachts. Net zoals ze als baby heeft moeten wennen aan het doortrekken van de wc.

Groetjes,

Michèle

Bij elk kreuntje sta ik ook naast mn bed hoor!
Nou nee dat zeg ik niet goed… Bij elk kleuntje duw ik Chris aan, en hij staat dan naast t bed! hahaha
Maar ik weet wel wanneer ie honger heeft en wanneer niet… want meneertje gaat zoeken.
Zo komt hij om 2uur snachts… en dan wil hij alleen maar even bij ons liggen… om vervolgens bij ons in bed in slaap te vallen, en om daarna rond 5uur half 6 weer wakker te worden voor voeding…

Ik ben ook bang dat Noah wakker word, maar Joël huilt altijd wel even, en Noah is er nog niet 1x wakker van geworden…moet ie ook maar aan wennen vindt ik!

Liefs, Melanie

Hier nog niet eens zo heel lang geleden maar je vergeet snel zeg! Als je nou probeert even te troosten en weer terug te leggen? Dan blijft Eva misschien gewoon lekker slapen. Als hij dan niet gaat slapen of weer snel wakker is dan heeft hij honger? Zo werkt het hier wel en zo werkte het een aantal maanden geleden nog…
lastig he die ukkies!
groetjes,
Wendy

Ja, ik ben ook een soort robot die elk huiltje/kreuntje hoort en dan meteen klaarwakker is! Haha. Max wil 1x drinken nu, sinds een week en dat is altijd tussen half 3 en 3. Dan wordt hij wakker tegen een uur of 6 en wil hij gewoon tussen ons in slapen, tot half 8. Dan krijgt hij weer voeding. Hij slaapt dan wel nog, maar wil gewoon even bij ons liggen en dat doen wij dan ook. Nu is dat nog makkelijk met de wieg naast ons, maar straks moet Max alleen slapen 's nachts en Eva moet leren dat hij soms even kan huilen. Tot nu toe gaat het allemaal goed!

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

hey,

Waar baseer jij op dat de kleine 900cc nodig heeft dan?
Mag ik dat vragen?
Groetjes Kristine

@Kristine: Normaal gesproken verteld het CB je toch hoeveel CC een baby mag hebben??
Hier tenminste wel… en als je het pak erbij pakt van bijv: Friso staat daar ook het gewicht van je baby op, en het aantal voedingen + het aantal CC`s.

Dan kom je wel op de 900CC op een dag!

Liefs, Melanie

Klopt. Misschien berekenen ze het anders in België, maar hier is het grofweg 150cc per kilo kindje! Als Max 6 kilo weegt, mag hij dus 900cc hebben. Maar dat komt niet zo nauw hoor. Hij dronk toen hij pijn had wel tegen de 900 cc en toen woog hij bv 4 kilo, maar dat mocht hij toen…Hij had het nodig om de pijn weg te drinken en hij is toen echt flink gegroeid. Nu drinkt hij 825cc per dag en daar doet hij het nog prima op, dus ik wacht met verhogen tot ons beertje zelf aangeeft meer nodig te hebben. Hebben jullie in België ook een soort van zuigelingenbureau waar je heen moet voor wegen enzo?

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dat vraag ik omdat Glenn ruim 8kg weegt en genoeg heeft aan 720ml per dag!!
Hij krijgt om 7 uur, 12 uur, 16 uur en 20 uur een fles en gaat dan naar bed.
Slaapt dan tot 7 uur…
Zo toch al een week ofzo…
Vandaar. Hij geeft nog niet aan dat hij meer wil.
En blijft groeien…
Snap je mijn vraag.
Mijn beleving is namelijk dat ze zelf wel aangeven wat en hoeveel ze willen, Denk ik dan he?
Groetjes kristine

(Bij ons is dit Kind en Gezin. Eigenlijk hetzelfde denk ik, Er zit een kinderarts waar je vragen kan stellen en een verpleegster die veranderingen wil weten en vragen stelt over voedingen en andere dingen. ze weet veel van sprongen en heeft overal een antwoord op. hoe gaat het in nederland?)

Gewijzigd door - kristine op 11 Dec 2010 19:39:35

Hier is het zo, dat wanneer je borstvoeding geeft je vraag en aanbod hebt… Wanneer je kindje honger heeft dan geef je hem.
Met de fles is het anders… hier staat op het pak het aantal kilo`s en aantal flesvoedingen per dag…
Maar tuurlijk elk kind is anders, en elk kind heeft andere behoeften… Ik ben nu de Borstvoeding aan het afbouwen en heb tot nu toe 1 borstvoeding vervangen voor de fles… eigenlijk mag Joël nog maar 90 CC, maar krijgt van ons 120CC… Hij groeit goed hoor, maar dat wil hij graag en het gaat vaak ook leeg…

Hier hebben we het Consultatie Bureau… ook hier kun je vragen stellen aan de wijkverpleegkundige, en de arst kijkt je kindje helemaal na.

Liefs, Melanie

Oke,
Tja ik begin dan meteen te denken dat ik misschien mijn kindje wel te weinig geef!! Hhaha, toch nog onzeker in sommige dingen natuurlijk.
Maar ik ben wel van mening dat je kindje idd zelf aangeeft of hij meer wil…
Tenminste dat idee heb ik van mijne Glenn wel…
Maar vandaar ik de vraag niet helemaal snapte, kindje mag al 900cc en weegt 6 kg, hoeveel zou Glenn dan al mogen hebben. Stond niet meer bij mij op de verpakking… (kruidvat)
Groetjes Kristine

Ik heb eerlijk gezegt geen idee… sorry.
ben er een beetje uit met de flesvoedingen nog hihihi…

misschien heeft rainbow een indicatie?

Liefs, Melanie